Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
11.06.2007 22:54
@Yeoman, dat zou ik inderdaad kunnen doen. Ik zal het gedachten houden.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
12.06.2007 11:30
Hallo Lilli@n. Ik las dat oene husband op de accordeon tokkelt. Trekt hij ok aan de harmonica? Hier is binnenkort n harmonicadag. Is altied n drokken dag. Veel volk op de been.
Ineke, ja t is wel toevallig dat Lilli@an, U en ik dicht bij elkaar wonen. Hier heeft t n beetje geregend. Mag geen naam hebben. Ach, dan laat ik t zelf wel regenen ;-).
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
12.06.2007 13:15
Nou cimeroni, volgens mie trekt den kèèrl van Lilian an't harmonica det't zoest!
Heb'ie trouwens gisteren gin water op 'n tuin ehad? Wat kan't toch raar goan, zo wiet zit ik hier ok niet van oeleu of heur, maar wie hooft veurlopig echt neet meer te sproei'n..'-)
, Datum:
12.06.2007 13:23
Annechie, d'r is hier wa n betke water naar beneden kommen, moar veur dat dat de groond bereikte was t alwier verdaampt. Noe is t hier ok wier duuster. Moar ofte wat valt is nen groot ? Groetjes cimeroni.
Geplaatst door: ® luc
, Datum:
12.06.2007 19:07
Het was weer een gezellige boel op het Fr-campeerweekeind en de afwezigen hadden ongelijk,mischien volgend jaar nog meer volk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
12.06.2007 22:13
Naar aanleiding van mijn opmerking van een paar maanden geleden, dat ik voor weinig, een paar echte petanque ballen op de kop getikt dacht te hebben, even het vervolg over die boules.
Mijn vrouw en ik hebben de afgelopen week in Frankrijk uitgebreid geoefend en opvallend genoeg vinden we het allebei een alleraardigste bezigheid en nog aardiger we zijn ook nog eens aan elkaar gewaagd dus ook nog eens even goed:-)
Uiteraard heb ik gezien mijn twijfels of we nou werkelijk professionele boules hadden, de allereerste franse craq die ik bezig zag gevraagd of we nou professionele boules hadden of niet. Hij wist het niet zeker omdat er helemaal geen enkele code in staat en heeft het her en der nog geinformeerd. Volgens hem waren zo of heel oud of niet uit frankrijk? Een Brit die ook regelmatig stond te gooien suggereerde dat laatste ook al maar waar ze dan vandaan kwamen wist men niet. Het waren in ieder geval geen bling-bling ballen zoals Rivi die goedkope naamaak noemt, al een heel pak van mijn hart. pffft:-)
Na een paar dagen maar eens bij Leclerc langs en gekeken wat er dan zoal te koop was. Tja dat is dus schrikken, een enorme stelling vol met allerlei OBUT ballen in alle soorten, maten, gewichten en prijzen.
Gezien de prijzen tussen ongeveer € 13,= en € 75,= per set van 3 op democratische wijze maar een middenweg vastgesteld en 2 sets van € 35,= per stuk aangeschaft.
Maar daar krijg je dan ook wel wat voor terug!! Uiteraard voelden wij ons nu toch wel redelijk professioneel en wisten ook wel zeker dat deze boules beter gooiden als die adere, ja ik begon al te denken aan het uitdagen van ieder Fransman die ik tegenkwam, makkie!!
Die kans kwam aan het eind van de vakantie toen de Fransman die ik eerder aangesproken had ook weer aan kwam kuieren. De man vond het kennelijk wel grappig zeker toen ik hem vertelde dat we inmiddels nieuwe boules hadden. Uiteraard liet ik ze zien en hij bekeek ze kort. Met een tamelijk vies gezicht zei hij alleen maar: Supermarchee??????
Hmm, ik begreep van hem dat dat nou nog steeds net niet de boules zijn die de ware boulende Fransman koopt, die gaat dus naar een speciale winkel. Tja sta je wel weer gelijk met beide benen op de grond en ik heb ook onmiddellijk van pure schrik mijn uitdaging weer ingetrokken. Maar goed het blijft een leuk spel voor op vakantie en we zullen er ook zeker mee doorgaan!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
13.06.2007 01:32
Dus Frank als ik het goed begrijp ga jij je niet aansluiten bij de plaatselijke "boulevereniging" :-))
Ze hebben hier in de buurt ook een boulebaan gemaakt,d'r wordt af en toe gebruik van gemaakt maar dan heb je het ook gehad. Jammer.Ik vind het ook een leuke bezigheid, maar op één of andere manier heeft het toch dat ene beetje meer als je in Frankrijk bent.
Cimeroni je maakt het me toch een beetje te moeilijk hoor met je stad
aan de Aa.Je zou haast denken dat je net over de grens woont of zo.
Al de "grote" steden in de buurt liggen niet aan de Aa.
En Ineke had het er over dat het 9 kilometer van Melbuul'n dorp af zou liggen.........?
Ik ben aardig goed in aardrijkskunde, maar dit gaat me net iets te ver op dit uur :-) Ik kom d'r nog wel achter, haha
Ja, ja steek mij de ogen maar uit, jullie met je gezellige weekend,als we tijd van leven hebben dan komen we volgend jaar inderdaad met een busje,zoals Annechie al zei.We zullen dan eens met
een flinke afvaardiging uit Twente en Overijssel aanwezig zijn.
En als de mannen niet mee willen, laten we die gewoon thuis.
Misschien wordt het tijd dat we in het najaar weer eens afspreken voor
de regionale bijeenkomst, dan kunnen de dames al eens kennis maken
op "kleinschaling niveau",kunnen we Rivi en Javi ook meteen uitnodigen.
Ineke als je nu de volgende keer weer bij het Tuincentrum bent, kom dan bij mij koffiedrinken.....
Wat de tuin betreft en het water, dat is wat mij betreft, voorlopig
wel weer genoeg.De petunia's hangen al weer slap van de regen, dus niet van de droogte.:-)
We hebben ook een familie muis gesignaleerd.Vader,moeder en kind muis en ze zijn zo "keun" dat ze zich van ons niets aantrekken als wij achter thuis zitten.
, Datum:
13.06.2007 09:23
Lilli@n, de plaats waar ik woon ligt met t zuidoosten aan Melbuul'ndoarp.t Is toch 1 vd 3 grote steden van Twente.
, Datum:
13.06.2007 11:29
Lili@an, zeer bedankt voor de uitnodiging, moet ik natuurlijk nog wel weten waar ik exact moet zijn en het idee om vooraf eens met de Twentse dames bij elkaar te komen lijkt me ook een goed plan.
Die stad aan de Aa, daar moest ik ook wel even over nadenken, ik wist nl niet dat die plaats aan een rivier oid ligt, wel aan de noordtak van het Twentekanaal. Maar als je van Melbuul'ndorp naar Vienne rijdt kom je erdoor. Dan weet je het vast wel....
, Datum:
13.06.2007 13:23
Hallo Lilli@n en Ineke. De Aa stroomt door "mijn" stad evenals de Loolee en de Weezebeek. En er is n kanaal dat begint met de plaatsnaam waar ik woon en eindigt in Nordhorn. Ik rijd daar regelmatig langs. Niet met de auto ook niet met de fiets maar ik rijd op n spartamet. En t ligt inderdaad aan de weg van Hengel naar t Noorden.
, Datum:
13.06.2007 13:37
En het eindigt zeker op ooooooooo....!!!
Lilian.. hoevölle volk he'j morgen in't huus.. ik heb nog 'n belofte woar te maak'n, maar 't is zo knullig ak neet genog hebbe... Roadselachtig leu..?'T spiet mie, Lilian en ik hebt dat mangs.. 't kon efkes neet aans.. volgende keer better..'-))
, Datum:
13.06.2007 17:45
Ja cimeroni, dat kanaal is prachtig, wij gingen ook regelmatig op de fiets er naartoe, via binnenweggetjes natuurlijk. Is echt een mooi stukje Twente.
En het eindigt idd op ooooooooooo, en ze hebben er ook een wooooooooooonboulevard en daar is regelmatig koooooooooooopzondag :-)
En nog even reageren op de muizenfamilie bij Lilian, hier in de buurt blijken dus ook muizen te zitten, wist dat tot nu toe niet, nooit last van gehad. Maar ik heb 2 adoptiekatten die sinds enkele maanden naar buiten mogen, nu ligt er zo nu en dan een dood muisje in de tuin, best wel zielig, maar die ene kat blijkt een echte jager te zijn. Ze worden nog net niet mee naar binnen genomen, maar dat is misschien een kwestie van tijd.
, Datum:
13.06.2007 19:52
Annechie en Ineke jullie hebben helemaal gelijk. Maar t begint met n A. En die muizen, wij hadden er vorig jaar 1 in de woonkamer, via de serre binnengekomen, en die heeft gaten in mijn overgordijnen gebeten :(. Ach ja heb ik nieuwe gekocht. Was t nog ergens goed voor :))
, Datum:
13.06.2007 21:58
Nou, ik zag gisteren nog heel iets anders.. en daar was ik helemaal niet blij mee! We hadden vorige week achter het huis iets gevonden waardoor we dachten dat onze hond iets had laten vallen, raar, dat doet ze nooooooooooooooit!
Maar waar moest het anders van zijn, onze achtertuin is helemaal afgezet met gaas, katten zien we nooit.. Kom ik gisteravond terug van het hondenloopje, bijna donker, zie ik ineens iets voor me langs schieten... Een steenmarter! We weten dat ze al lange tijd hier en daar in de buurt ronddolen, maar ik weet nu dus ook waar dat uitwerpsel in de tuin van was... en wij ons arme fokkebrokje maar de schuld geven...
, Datum:
13.06.2007 22:02
Ach arm fokkebrokje van Annechie. Ja steenmarters zijn vervelende beesten, als je die eenmaal in je huis of auto hebt, ben je ze nog niet zo snel weer kwijt. En ze zijn nog beschermd ook. Sterkte ermee.
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.06.2007 22:02
nee nee Lili@n,
Ik wil best boulen in Frankrijk maar niet in Nederland. 's lands wijs 's lands eer zal ik maar zeggen. Daar kun je werkelijk overal een bal gooien als je zin hebt, hier moet je gaan zoeken naar een plekkie en dat is nou net niet de bedoeling, wordt het mij iets te geforceerd allemaal.
Misschien dat de plaatselijke sjoelbakvereniging een optie is:-)
, Datum:
13.06.2007 22:37
Nou Annechie, hopelijk gaat die steenmarter geen schade aan huis of de auto aanrichten. Hier in de buurt liep een paar jaar geleden ook zo'n beest rond, misschien is ie er nog wel, maar ik hoor niets meer over vernieling van een of ander. Paar jaar geleden heeft hij de remkabel van de auto van de buren doorgeknaagd, sommige mensen hebben op de oprit nog steeds kippengaas onder de motorkap liggen. Het is trouwens een prachtig beest om te zien en ze zijn inderdaad beschermd en verbljven graag in de buurt van mensen.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.06.2007 01:44
Köw nig met zien all'n op de chat goan "zitt'n"? Lik mie na gezellig!
Cimeroni noe bin'k d'r achter woar of a'j woont! Duudelijker ko´jt ok nig maak´n. In die stad kom ik regelmoatig! Ken d´r ook merakels völ
leu!! En mien "halsband" den werkt doar ok nog!
Annechie d'r bint normaliter 5 "man" in 't hoes, meer dee bint allemaol nig aanwezig 's môn's.D'r is d'r moar ene meer en den kan
nog nig völ beginn'n. Den zit 'n heel'n dag veur 't kasje..... Dus met oe metrèkent dree "man"!:-)
Proat mie nig van 'n steenmarter, d'r hef d'r hier ok ene zött'n.
Mooi dat 't kabeltje van 'n auto al annevrètt'n was.
Frank wat dacht je van een cursus Figuurzagen? :-()
, Datum:
14.06.2007 10:24
Frank, in deze kontreien kun je ook n fijne balsport beoefenen. t Lik wa wat op jeu de boule, maar t heet klootschieten. Mischien is dat wat voor jou? t Is nig moeilijk.
, Datum:
14.06.2007 10:45
Lili@n: op de chat gaan zitten is prima, maar dan liever niet op de tijdstippen waarop jij je bijdrage op dit forum levert. Ik lig dan meestal op één oor. Dus als het wat later op de avond is, dan ben ik van de partij. Tot chats!