Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
06.06.2007 00:42
Jan wat goed van je dat je na al die tijd nog precies weet wat je vrouw destijds aanhad.Dat verdient een compliment! Ze heeft inderdaad
indruk op je gemaakt.
Connie maak me nou niet lekker met die indische hapjes,.....:-)
Ze zijn zoooo lekkerrrr.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
06.06.2007 01:37
Hoera, nog een paar dagen!!! Eindelijk weer naar Frankrijk.
Altijd weer benieuwd naar de lokale lekkernijen.
Dit jaar zitten we vlakbij Ambert.
Inderdaad van de Fourme d'Ambert. Een van mijn lievelingskazen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fourme_d%27Ambert
En dan natuurlijk de lentilles (linzen) van le Puy en Velay.
Schijnen anders (beter??) te zijn dan alle andere linzen. Nou ja, we zien wel.
En, een gerecht dat ik regelmatig tegenkom op de websites van de plaatselijke restaurants: truffade.
http://www.aufeminin.com/w/recette/r1786/truffade-plat-typique-du-cantal.html
Het enige dat ik mis zijn lokale wijnen. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Over Indisch gesproken; in Rotterdam-Zuid is een toko die der lekkerste ikan bali verkoopt. De tranen biggelen over je wangen en de snot druipt uit je neus maar heerlijk dat 't is!!
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
06.06.2007 08:39
Hallo Jan. Ik wens je n fijne vakantie toe. Ambert en omgeving is werkelijk schitterend. En de kaas is idd heerlijk. Nog 3 weken en dan gaan wij ook. Dit keer naar de Jura en Bourgondië. Groeten cimeroni.
Geplaatst door: connie
, Datum:
07.06.2007 00:08
Jan,ik wens je een fijne vakantie toe en graag tot ziens.
vr.gr.Connie.
, Datum:
07.06.2007 00:11
Ik wens jullie alvast een fijne vakantie Jan en Cimeroni.
Dan zal het wel heel erg stil worden hier op deze topic.
Frank is ook al weg.Het houdt niet over.
Ik hoop wel dat Gerrit of Henk ons laat weten hoe het op het campingweekend was, zodat zij ook eens weer een bijdrage leveren.
"Anders sterft het hier wel een langzame dood".Dat zullen overigens enkele personen wel prettig vinden........:-)
Hoe zou het Rivi en Javi vergaan?
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
07.06.2007 00:16
Voor ieder die binnenkort vertrekt fijne vakantie gewenst!
Jan werk je nog steeds bij de post en hoe is het met de spierpijn?
We zijn net terug van een dagje uit met het werk, maar krijg zo alweer trek van de ikan bali, Rotterdam is helaas een uurtje of 3 rijden hiervandaan :-(
Toch maar eens een receptje opzoeken dan op het net, heb er helemaal zin in na het macro biotische etentje vanavond.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
07.06.2007 15:03
@ Lili@n: dan moeten wij als tukkers het vuurtje maar brandend houden hier. Heb jij geen plannen om met vakantie te gaan? Ook niet naar het CF-weekend?
, Datum:
07.06.2007 17:08
Lilli@n, bedankt veur de wensen veur oonze vakantie. Maar t doert nog 3 wekke. Das nog heel lang.:)Maar met dit mooie weer maakt t wachten nig vul oet. Groeten oet de stad aan de Aa.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
07.06.2007 17:13
Jan, mocht je hier nog om het hoekje kijken voor je weggaat, dan een hele fijne tijd in het heerlijke Frankrijk toegewenst! Wij blijven dit jaar door omstandigheden in eigen land, maar volgend jaar gaan we beslist ook weer die kant op. Veel plezier en een hele goede reis toegewenst...
Ook diegenen die dit weekend naar het cf-weekend gaan heel veel plezier toegewenst, voor zover ik vernomen heb is de organisatie al ter plekke en zijn ze al druk bezig om één en ander in orde te maken. We horen volgende week graag hoe jullie het gehad hebben...
Geplaatst door: connie
, Datum:
07.06.2007 19:24
Dank je Annechie,ik hoop je eens te ontmoeten.
vr.gr.Connie.
, Datum:
08.06.2007 22:11
@Lilli@n. We moeten voorkomen dat dit topic naar de "haaien"gaat. Zo nu staat t weer bovenaan :-)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.06.2007 23:43
Ja, hallo, cimeroni, je moet wel wat melden!!!!!!
Maakt niet uit wat maar zeg iets!!!!!
Ik heb nu ook niet veel te zeggen behalve dat ik morgenvroeg vertrek richting Frankrijk.
Dus......over twee weken.............!!!!
, Datum:
09.06.2007 10:25
Jan n fijne vakantie. We hebben geluk dat t hier nog mooi weer is. Geen regen gevallen gisteren. Vanmiddag ga ik n boottocht maken. Over t Twentekanaal.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
09.06.2007 12:14
Hier (op de grens van Twente en Salland) ook geen druppel gevallen, 't is weer eens ongelijk verdeeld.. We hadden heel graag een buitje gehad, maar als ik hoor hoe het elders in het land geweest is... nou nee, dat toch ook liever niet!
Ik hoorde net dat het heel gezellig is op de cf-meeting, ik ben heel benieuwd naar de foto's en het verslag volgende week..
Jan zal inmiddels al wel een mooi stukje onderweg zijn naar 'la Douce France' en oh, hoe zou het met Rivi zijn??
, Datum:
09.06.2007 15:39
Annechie, er is hier nog geen bui gevallen, maar Lilli@n heeft volgens mij wel n bui gehad om 12.00 uur. Ik heb een mooie boottocht gemaakt over t Twentekanaal. Lekker bijgekleurd. Dan ga ik ook niet zo bleek naar Frankrijk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.06.2007 00:19
Zo dan allemaal weer.
Geweldige week in de Franse Ardennen doorgebracht. Fantastisch weer, eigenlijk niet zo veel te doen dus bijzonder veel gewandeld en een rooie kop gekregen.
Echt een gebied om even een weekje de boel de boel te laten, nooit geweest maar echt top!!!!!! Vossen, hazen, patrijzen en fazanten gewoon midden op de weg terwijl je rustig aan komt kuieren! En ook nog een drietal vliegende herten tegengekomen!
Ook nog wat andere dingen gedaan en bekeken maar die maakten toch beduidend minder indruk, om eerlijk te zijn.
Hoor graag hoe het in Scherpenzeel was en hoor Jan wel weer als hij terug is van zijn gites! Dat wordt wat:-)
, Datum:
10.06.2007 01:20
Het water gutst mie van 't lief.En dan nig van 'n règ'n :-)
Het weer is d'r hier echt noa.En binn'n is het mie 'n hètte.
Ik hop dat Jan en ziene vrouw en "aanverwanten" 'n gezellige tied krie'jt.Het zal inderdoad nog wat wöd'n, Jan in de gite.Wie hördt het
allemoal as e hop ik gezond en wel weer terugkump.
Ineke wie mut het hier an de gang hoal'n, doar hei helemoal geliek an.
Enne......ik heb wa degeluk vakansie plan'n,meer d'r is elk joar wat aans,dat weer nig deur kan goan.Zo langzamerhaand begin ik d'r noe wa
genog van te krieg'n, meer ja ie könt oew geld meer ene keer oetgev'n en a'j d'r zat van hebt of ie hebt zo'n beumpke achter 't hoes stoan,
dan is aait makkelukker.
Noar 't weekend bin ik dit keer ok nig henne wès.Het was d'r merakel gezellig he'k wa hört an kuierdroad.
D'r was hier weer van alln's an de haand. Mien zön hef de neuse brökk'n met voetball'n en de schouder is ok nig in orde en noe löp e met 'n mitella um. Hee kan hoast niks beginn'n.Het is ok nog zien rechteraarm.Knap lastig.
Frank fijn da'j d'r ok weer bint en da'j nun mooie wèk had hebt.
Annechie ik vind 't mooi da'j d'r ok weer bint. Wie mut het hier wa an de gang hoal'n.Stuur ie mie nog 'n kaartje a'j doar ginds zit?
Het hef in Weersel har règent en onweert.Het gung d'r behoorluk of.
Wie wa'nn doar op 'n beken'n maarkt.
Bie oons in 't dorp was d'r nig zovöl règ'n vall'n.
Ha'k net vanmô'n a bie tied de tuin schoffelt.:-(
Joa, hoe solt met Rivi en Javi wèn, dat he'k mie ok al ofvroagt.
Misschien goat ze nog 'n moal noar 't internet café of hebt ze 'n ansloeting op de camping. Ach ze sölt d'r doarginds wa nig zo'n behoefe an hebb'n.
As 't mooi weer is, kroep ie nig zo vaak achter 'n computer, dan spring ie leever in 't zwembad.
Zo noe bin'k wa weer genog an 't woord wès.
Allemoal 'n prettigen zundag gewenst.
, Datum:
10.06.2007 11:08
Ja Lili@an, geld kun je inderdaad maar 1x uitgeven en soms moet je prioriteiten stellen. Ik heb nu wel vakantie, maar blijf thuis, met de caravan naar Frankrijk zit er helaas niet meer in voor mij. Ik geniet nu maar van mijn eigen tuin.
Voor het weer hoef ik nu ook niet naar het zuiden, het is hier anders maar vies benauwd.
Het zo mooi zijn als er vandaag eens een flinke bui valt, de tuin kan het wel gebruiken.
Lastig voor zo'n kind een arm in een mitella, dan merk je pas hoe onhandig het is als je maar één arm kunt gebruiken. Hopelijk knapt het snel weer op.
Ik ben benieuwd naar de verhalen van Jan als hij weer terug is.
, Datum:
10.06.2007 16:51
Ineke, zit er dit jaar geen vakantie naar Frankrijk meer in of helemaal niet meer. Zou wel zonde zijn. Maar wat nig kan dat kan nig. Lilli@n, wat vervelend voor je zoon. Hoopt dat ie gauw weer opknapt. t Weer is hier benauwd. Ze zeggen dat t oosten regen krijgt, maar ze hebt oons glad vergetten, die paar druppels praat ik niet over. De tuin heeft hard water nodig en onze visjes ook :). Groeten oet de stad aan de Aa.
, Datum:
10.06.2007 18:22
Nee, cimeroni, het zit er helaas nooit meer in. Door familieomstandigheden heb ik de caravan vorig jaar moeten verkopen. Heb er in deze tijd van het jaar best wel moeite mee.
En die regen hier in het oosten: ik moet het nog zien, net vielen er een paar druppen, kon je nog tussendoor lopen...
groeten uit Melbuul'ndorp