Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: connie
, Datum:
26.04.2007 23:11
Dank je wel Henry voor de informatie,Ik heb ze uitgeprint en kijken wel als we daar in de buurt zijn en of we daar (landen).Maar leuk dat je meedenkt,dank daarvoor.
connie.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
27.04.2007 00:42
Connie, in Epen is het geweldig mooi. Zijn daar ook nog eens op een kleine landelijk camping geweest.Ik geloof dat we op deze zijn geweest:
http://www.campingdegrens.nl/ Hier mogen ook huisdieren komen. We hadden destijds zelf ook een hond.
Inmiddels is de camping wel wat uitgebreider geworden als ik de site
zo bekijk.Dus misschien net niet wat jullie zoeken.
, Datum:
27.04.2007 23:35
Ik mis Frank ook al een paar dagen,mankementen aan de computer?
Toch niet ziek? Misschien gewoon een paar dagen met vakantie.
Geplaatst door: frank
, Datum:
27.04.2007 23:51
Niets van dat alles Lili@n,
Alleen erg druk en weinig hier geweest. Komt wel weer over een paar dagen hoop ik. (Ben zo stom geweest om druk op mijn werk te zijn, de buitenboel te gaan schilderen en ook nog bezig te zijn met de verhuizing van iemand)
Schilderen schiet trouwens lekker op! En dat in april!
, Datum:
30.04.2007 01:49
Allemaal een prettige Koninginnedag gewenst!!
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
30.04.2007 10:46
Dank je wel Lilian, zonnig is het in ieder geval.. en dat is wel eens anders geweest!
Geplaatst door: mvv
, Datum:
30.04.2007 13:42
PSV kampioenen !!!!!!!
AZ helaas niet, JAMMER LOUIS!
AJAX GELUKKIG NIET
Geplaatst door: ® Karla
, Datum:
30.04.2007 22:18
Ik ben weer een tijdje terug en zit dit forum even door te spitten en mis Berny en Jan en het lijkt een beetje op voorjaarsmoeheid.
Portugal was heel mooi en aan de adressen van Berny heb ik veel gehad.
Het asperge recept ga ik ook proberen het klinkt lekker.
, Datum:
30.04.2007 22:50
Was om een uur of 2 klaar met kwasten!!!!
Vrouw ziek te bed (niet ernstig gelukkig), ben sinds, ik denk 10 jaar weer eens de stad in en dus de vrijmarkt opgelopen. Prachtig weer, niet te druk, hele leuke middag en avond gehad! Geheim is dus kennelijk wat later in de middag gaan!
Kan me van vroeger nog herrinneren dat je op een gegeven moment niet meer voor of achteruit kon, is ook de reden dat we niet meer zijn gegaan al die jaren.
, Datum:
30.04.2007 23:39
Frank en Karla,
Hier is er nog een.......Groene asperges hoef je niet te schillen,dus alleen onderaan 2 cm.afsnijden.10 Min. koken.Een ovenschaal invetten.diepvriesbladerdeegplakjes (wat een woord) ontdooien.ca.8 stuks en in de schaal leggen ,iets over de rand uit laten steken.250 gr.ham in stukjes snijden en de asperges in5 cm.lange stukjes snijden.5 Eieren loskloppen met een kwart liter slagroom vermengen.Het bladerdeeg met een vork inprikken en met iets paneermeel bestrooien.De ham en asperges daarover verdelen en wat zout en peper erover strooien.Dan het eimengsel erover uitgieten en in een voorverwarmde oven van 220 graden,40 min.laten bakken.
Een lekkere quiche is het resultaat.Smakelijk.
vr.gr. Connie
, Datum:
30.04.2007 23:48
Oei dat ligt hier wel gevoelig, opeens groene asperges?
Connie, kan me er alles bij voorstellen dat in het recept wat jij opgeeft onze groene vrienden worden gebruikt, zou zonde zijn van de overheerlijke witte variant lijkt mij.
Wij eten hier principieel geen groene om heel eerlijk te zijn, die gebruiken ze al veel te veel in restaurants als vervanger.
Op zich weinig mis met onze groene vrienden behalve als je de witte kent!!!!!!!
, Datum:
30.04.2007 23:53
En trouwens lilian en Annechie en Brenda,we hebben een heerlijk weekend gehad in het geuldal.Wat is het daar prachtig,het weer werkte natuurlijk ook mee.Hebben alle dorpjes in de omgeving van Wijlre bekeken en de camping Gronselenput is prima.Het weggetje van Mechelen naar Epen.......wat een schoonheid.En dat is nog maar een klein stukje van nederland.Volgend keer eens naar Drenthe,zal vast ook wel iets moois te vinden zijn.Henri nog bedankt voor de tip.
vr.gr.Connie.
, Datum:
01.05.2007 00:04
Beste Frank,
Gewoon witte gebruiken,helemaal geen (aspergepunt) smaakt net zo lekker maar wel even schillen dan.
Connie.
, Datum:
01.05.2007 23:31
Connie, bij mij is het helemaal mis gegaan met de asperges.
Alleen de toppen van de asperges waren te eten, de rest was niet te "pruimen" helaas. Je kon ze niet eens doorsnijden of het werd een en al draderige toestanden en niet te kauwen. Jammer van het overheerlijke sausje wat wèl goed gelukt is.
Heb ik ze niet goed gekookt? Te lang? Te kort? Of waren het gewoon de verkeerde "stokkerige" asperges? Verkeerd geschild?
Karla , ja jammer dat de heren er niet (meer) zijn.Volgens mij komt Berny niet meer terug en Jan heeft het zeker te druk met zijn nieuwe baan als postbode.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zijn computer niet werkt.
Het is niks voor Jan om niet op deze topic te schrijven.
Heeft iemand nog wat aardigs op de kop getikt tijdens zijn of haar rondgang op één of andere rommelmarkt?
Ik zelf heb een mooie schemerlampvoet op de kop getikt à 2,-- euro.
Connie heb jij nog wel eens iets van Jerôme vernomen?
Tara mocht je hier nog eens langs "fietsen" hartelijke groeten!!
, Datum:
03.05.2007 00:05
Hai Lilian,
Jerome een tijdje geleden gesproken,gaat goed.
Over die asperges: Het laatste zal het geval geweest zijn.Je mooet ze twee keer rond schillen en de onderste 2.5 cm. afsnijden.Kan niet missen.Nog een keer proberen Lil.
Toi-toi.Gr. Con.
, Datum:
03.05.2007 01:01
Ik zal het zeker nog een keer proberen. Het moet toch een keer lukken.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
03.05.2007 12:25
Tuuuuuuuuuuuurlijk!! Ik weet niet waar je ze gehaald hebt Lilian, ik haal ze bij voorkeur vers bij een aspergeboer.. Die moet bij jou in de buurt toch ook te vinden zijn.. extra lekker..
Even heel iets anders! Door omstandigheden brengen we dit jaar de vakantie in eigen land door. Omdat we erg van water houden rijst het idee om naar Texel te gaan, maar dan volgt natuurlijk al snel de vraag: Waar?! Boven of onderkant en welke camping? We houden niet van toeters en bellen, animatie is aan ons ternauwernood besteed, we hoeven ook geen grote megacamping, maar een beetje gemoedelijke sfeer en schoon sanitair wordt wel zeer op prijs gesteld..
Wie is er bekend op Texel en geeft ons raad?
, Datum:
03.05.2007 21:32
@Annechie,
Heb eens flink in mijn geheugen zitten graven want ben hier als puber/adolescent diverse malen met veel plezier geweest. Helaas toen niet zo veel van het eiland gezien aangezien mijn interesses toen niet veel verder gingen als strand, meisjes, disco en kaarten. Mogelijkerwijs trouwens in een andere volgorde. Ging toen altijd naar navolgende camping:
http://www.rsttexel.nl/nederlands/algemeen/index.htm
Moet er nu niet meer aan denken maar was toen helemaal het einde met zo'n jongerenveld.
Ben later ook nog 2 keer buiten het seizoen geweest. Een keer in een huisje in de buurt van de Koog en wij denken voor 90% zeker te zijn op de volgende camping:
http://www.woutershok.nl/
Was wel erg in the middle of niks en wij vonden het er iets te strikt.
Die twee keer iets beter opgelet en de navolgende toppers:
- wandelen langs noordzeestrand inclusief de slufter.
- wandelen/fietsen door bos bij de Koog.
- met een garnalenvisser mee vanuit Oudeschild.
- Beetje bij de vuurtoren van de Cocksdorp rondbanjeren, je kon/kan? hem beklimmen. Vlakbij staat bovenop een duin een panoramarestaurant waar je prima kan zitten met een drankje.
- beetje flaneren in de Koog.
Ja en dan het eten! 2 restaurants zijn ons altijd bijgebleven:
http://www.havenzichttexel.nl/
Fantastisch lekkere vis gegeten en ook nog een leuk uitzicht op in- en uitvarende bootjes in de haven.
http://www.catharinahoeve-texel.nl/
Leuk ingericht, gezellig publiek en allemaal gerechten gebaseerd op wat het eiland oplevert. Leuk en lekker.
Wel paar opmerkingen:
- Kijk uit met fietsen. Ons viel het buiten het bos bij de Koog zwaar tegen. Eiland is nogal kaal en bij een beetje wind trap je je echt wezenloos, zijn ook vaak nog eens lange rechte wegen dus als je hem tegen hebt duurt dat heeeeeeeeel lang.
- Als je van cultuur houdt moet je rekening houden met aanbod nul.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
03.05.2007 22:34
We zijn even een paar dagen in Berlijn geweest. En daar werd geprobeerd om ons weer geld af te troggelen. Een auto stopte met daarin een heel vriendelijke
"italiaan" die ons vroeg hoe hij weer het centrum uitkwam, met plattegrond erbij enzo, aanwijzen waar we zaten en dan vragen naar de Brandenburger Tor. We wezen de te rijden route aan en omdat we zo vriendelijke waren wilde hij ons iets geven. Hij had zaken gedaan bij het KaDeWe. En we kregen beiden een leren jas! We staan dus met die jassen in onze handen ja die waren echt gekregen alleen hij wilde nu wel wat geld hebben om nog even te gaan tanken!
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
03.05.2007 22:41
ja, tuurlijk fiets ik hier nog wel eens rond Lilian. Ik wou het met u nog eens hebben over die hooikoortstopic, maar dat spreken we wel uit op 9/06, je komt toch hoop ik?