Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
04.04.2007 00:16
Ik zou niet DURVEN, Donald!!!!!
Ik had 't eigenlijk moeten weten, Frank, want er stond ook een verwijzing naar een broodje warm vlees. Ik tik dit met enige aarzeling omdat ik die uitdrukking behoorlijk grof vind.
Niet omdat ik zo preutsig ben (verre van dat) maar omdat die uitdrukking degenerend en beledigend is voor de vrouwen die op die manier hun brood verdienen.
Mijn vrouw heeft vroeger gewerkt op een Duits scheepvaartkantoor. 'n Paar keer per jaar kwamen de Duitse hotemetoten langs om de boel te inspecteren. Ik zal 't nooit vergeten maar d'r altijd iets voor hen geregeld worden. Een uitstapje naar Club Cinderella om "vermaakt" te worden.
Voor een broodje warm vlees zoals altijd besmuikt werd gezegd.
, Datum:
04.04.2007 00:58
http://www.youtube.com/profile_videos?user=thejoining
Ben regelmatig op zoek op youtube naar interessante filmpjes over Frankrijk. Valt bar tegen.
Kom genoeg vakantiefilmpjes tegen maar wat zie je dan?? Kijk ons eens leuk doen. Hoe vind je mij en m'n vriendin. Ben ik niet stoer met al die bierflesjes om me heen? Ooooooh ik heb een kater en ik zie d'r niet uit.
En het enige dat ik wil zien zijn beelden van Frankrijk zonder allerlei stoorzenders er omheen. Bovenstaande URL is v.w.b mij betreft uit de kunst maar voor veel mensen behoorlijk saai.
, Datum:
04.04.2007 01:09
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
04.04.2007 01:33
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
05.04.2007 21:18
Jullie kennen vast en zeker wel het spelletje "verhaaltje doorvertellen".
Het was vroeger(?) op een verjaardagsfeestje altijd een leuk tussendoortje en er kwamen vaak de mooiste verhalen voor de dag, die totaal niets met het origineel van doen hadden.
Soms lees ik een topic nog weer eens helemaal door en dan heb ik af en toe weer dat gevoel van dat spelletje van toen : verhaaltje doorvertellen. Vermakelijk !!
Herkennen jullie dat ???
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
05.04.2007 23:27
Iedereen prettige paasdagen. Geniet van het prachtige voorjaarsweer!
, Datum:
06.04.2007 00:18
Nordic walking???? Ik moet er niet aan denken!!
Volgens mij wordt het wandelen hiermee een doel terwijl het bij mij een middel is om het land te verkennen. Gewoon a.d.h.v. een kaart proberen een mooie route te verzinnen en dan al wandelend en kletsend het landschap te verkennen. Je hebt uiteraard je knapzak bij je met allerlei lekkere dingetjes dus af en toe een pauze hoort er ook bij. Effe ontspannen en overleggen over het vervolg.
Maar om als een stel eenden achter elkaar aan te draven is niks voor mij.
, Datum:
06.04.2007 00:36
Een verhaal doorvertellen??
Kan me vaag herinneren dat we dat deden in mijn jeugd maar volgens mij is 't een standaardonderdeel van allerlei cursussen.
In mijn actieve leven ging ik minstens twee keer per jaar op een of andere cursus. Ten behoeve van de professionalisering werd altijd gezegd. Alsof we bezig waren als een stelletje amateurs.
Maar 't verhaaltje doorvertellen zat er bijna altijd bij.
Één keer hebben we een docent helemaal gek gekregen.
Zat toen met twee naaste collega's op een cursus en moesten dus weer voor de zoveelste keer weer dat spelletje doen. Wat het originele verhaal was weet ik niet meer maar het eindresultaat had er helemaal niets meer mee te maken. Alsof je begint met het vertellen van een recept en je eindigt met een verslag van een voetbalwedstrijd.
Cursussen.......wat had ik daar een hekel aan!!!! Had zelden het gevoel dat ik wat leerde. Behalve natuurlijk de praktische cursussen zoals Excel of Wordperfect.
Geplaatst door: connie
, Datum:
06.04.2007 16:13
Even wat anders...het is heerlijk weer,ons campertje gepakt om te genieten van ons eerste weekeindje van dit jaar.
vr.gr.Connie.
Geplaatst door: marrie
, Datum:
06.04.2007 19:06
@Gerrit, bedankt en hetzelfde voor jou.
Voor iedereen trouwens, maar dat zal wel lukken met dit prachtige weer!
Geplaatst door: frank
, Datum:
06.04.2007 22:29
Fijne voorjaarsdag zeg, prachtig weer maar ook last van mijn rug inmiddels, fijn zo'n tuin:-)
Paar bomen gerooid en verplaatst op de eerste vrije dag van het jaar. En dan merk je toch wel dat je geen 18 meer bent. Zal morgen wel forse spierpijn zijn.
Maar goed, wat een bizar verhaal in de tuin, alles loopt uit, alle bollen zijn al weer uitgebloeid en weg. De riebes is compleet roze en al bijna klaar en de druif heeft knoppen die op ontploffen staan. Ook al vlinders en een paar hommels gezien. Gelukkig nog geen muggen.
Allemaal wel erg vroeg hoor, ben benieuwd wat voor zomer we gaan krijgen.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
07.04.2007 01:18
Onweer in het kale hout, geeft een zomer nat en koud, was vroeger een gezegde. Ik weet niet of het klopt, maar dat het heeft geonweert
in het natte en kale hout weet ik zeker. Dus wat die zomer betreft......., er zullen wel weer hele mooie dagen tussen zitten, maar toch altijd wel de parapluie meenemen.Met een tentje op vakantie
in Nederland is nog steeds een "hachelijke onderneming" :-)
Er zijn nog vacatures voor vutters of gepensioneerden voor de zomer van 2007, in bezit van eigen caravan, die voor een aantal weken op een nederlandse camping willen gaan "zitten" als gastenechtparen/beheerders.
Dus Frank of Jan als jullie je aangesproken voelen........heb het vanavond in een plaatselijk krantje gelezen.
O. ja bij kokoholidays.
Geplaatst door: frank
, Datum:
07.04.2007 14:19
Dat lijkt me best eens aardig om te doen voor niet al te lange tijd, nou ik daar zo eens over na zit te denken.
Wel een paar probleempjes, ik heb geen caravan en ben nog niet met VUT of pensioen en om dit nou meteen als nieuwe carreermove te gaan doen lijkt me wat opportuun.
Het allergrootste probleem is van een iets andere orde, heb net aan mijn vrouw gevraagd of ze zo iets zou zien zitten. GEEN DENKEN AAN is alles wat ik uit haar heb gekregen, oftewel kansloos plan.
Maar goed misschien dat Jan nog wat tijd heeft naast zijn krantenwijk:-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
07.04.2007 16:46
Eén ei is gin ei,
twee ei is n'n halven
en dréé ei is een poasei..
Wie weet het nog, eierkuul'n... En dan al die eitjes in zo'n gehaakt netje, n'n sinasappel d'r onderin, 'n chocolade-ei, zo'n gruwelijk zeut roze suker-ei, kleine eikes... En 'n poasstok met 'n stoet'nhaantje en palmtekskes.. Det haantje mog natuurlijk niet geliek op'egett'n wodd'n.. en as 't dan eindelijk wal mog was de teleurstelling groot, 't dink was dan zo hard en uutgedreugd da'j d'r wal ene 'n gat met in't heufd kon'n sloan..
Jeugdsentiment, hoe was pasen bij jullie vroeger?
Allemaal zonnige paasgroeten van Annechie!
, Datum:
07.04.2007 19:39
Hoe was Pasen bij ons vroeger??
Zoals het een goed Rooms gezin betaamde werd er "uiteraard" 40 dagen gevast. Mijn moeder was daar behoorlijk streng in. Gesnoept werd in die periode echt niet. D'r viel trouwens bij ons niet veel te snoepen. Te arm weet je wel?
Alleen mijn vader werd qua vasten ontzien omdat-ie zo hard moest werken. Mocht van de Kerk......
Witte Donderdag naar de kerk (uiteraard).
Goede Vrijdag natuurlijk ook weer naar de kerk.
Er moest natuurlijk ook gebiecht worden. Op welke dag weet ik niet meer precies maar zou heel goed zaterdag geweest kunnen zijn.
En dan 1e Paasdag......kerkbezoek was VERPLICHT!!!
Deed je dat niet dan beging je een doodzonde. Dan kwam je dus in de HEL!!! Dus werden wij voor de zekerheid maar tweemaal naar de kerk gestuurd: 's morgens de Paasmis en 's middags het Lof.
Op 2e Paasdag werd alles nog eens dunnetjes overgedaan.
Wat betreft snoep, chocola, paaseieren kan ik me weinig herinneren.
Een paar maanden bivakeren op een camping lijkt me wel wat maar:
a. mijn vrouw werkt nog;
b. we hebben geen caravan.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
07.04.2007 22:53
Paaseieren gooien bij opa en oma! Aan de ene kant een schuldgevoel, je mag niet met eten gooien, maar aan de andere kant voor kinderen prachtig natuurlijk. Ik heb geen idee of dit een locaal gebruik was/is. Gewoon geverfde hardgekookte eieren hoog in de lucht gooien en wel op het gras natuurlijk, anders is het snel gedaan.
, Datum:
07.04.2007 23:24
Waarom kan ik me helemaal niks leuks van Pasen herinneren??
Heb even een van oudere broers gebeld en (hoera) er is niets met mijn geheugen.
Ook volgens hem bestond Pasen alleen maar uit het naar de kerk gaan.
Maar.....hij begon ook over PALMpasen!! En dat kan ik me nog goed herinneren. We zaten allebei bij de welpen (heet tegenwoordig scouts) en op Palmpasen kwamen alle katholieke padvinderijgroepen uit Rotterdam bij elkaar om gezamenlijk Palmpasenstokken te maken. Ik noem 't stokken omdat ik zo gauw geen ander woord weet. Een soort kruisvorm waar vervolgens buxustakken om gewikkeld werden en dat moest weer versierd worden met allerlei soorten huisvlijt. En dan tenslotte naar een kerk waar die dingen gezegend werden.
Ik zit dit te tikken en ineens schiet de naam van onze club tebinnen: Sint Joris Gilde. Als je dat een uur geleden had gevraagd dan zou ik het niet geweten hebben. Het geheugen is een vreemd iets af en toe.
Geplaatst door: de paashaas
, Datum:
07.04.2007 23:39
sttt....de paashaas gaat na het luiden van de klokken(die terug zijn uit rome!)de paaseieren verstoppen want wie heeft ze niet gezocht?
, Datum:
08.04.2007 01:39
, Datum:
08.04.2007 01:43