Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
23.03.2007 00:56
Daar heb je weer zoiets!! Een buitenkeuken!!
Wat heb IK daar nou aan?
Ik woon in een flat met een behoorlijk ruim balcon. Mijn vrouw zegt altijd patio. Aanstellerij!!
Maar om daar een keuken te bouwen lijkt me een beetje absurd. Toch??
Maar over buitenkeukens gesproken: mijn vrouw heeft een Surinaamse vriendin die prachtig kan vertellen over het leven op het platteland in Suriname.
Buiten onder een afdakje roti klaarmaken....!!!! Wil ik best eens meemaken!
Ongeveer 20 jaar geleden ben ik met mijn zwager (Kaapverdiaan) naar de Cabo Verde geweest. Daar werd dus ook buiten gekookt. Niet uit weelde maar uit pure armoede.
Ben bij mensen op visite geweest die in huisje woonde met een plat dak. En op dat dak was de keuken in de openlucht. Waren uitgenodigd om vis te komen eten.
Ben d’r nooit achtergekomen welke soort vis ’t was maar ik heb daarna nog nooit zo’n lekkere vis gegeten. Ik moest wel goed opletten voor de graatjes. Die zaten verspreid door de hele vis!! Klein gemene graatjes in de vorm van een driehoek met gemene scherpe winkelhaken. Waren volgens die mensen levensgevaarlijk als je die per ongeluk doorslikte.
Geplaatst door: ® Bianca
, Datum:
23.03.2007 09:58
Jan
Wat zijn we bijzonder blij dat je nooit zo n graatje hebt ingeslikt...dan was je hier immers niet meer om al je anecdotes te delen met ons!!!hahaaha!jullie zitten trouwens nog behoorlijk laat op dit forum s avonds(eerder s nachts)...
Nou ieder zijn meug zeker..doei Nederland
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
23.03.2007 15:25
Is niks voor mij zo'n buitenkeuken. Moet je daar ook weer een koelkast hebben en eigenlijk alles dubbel. Zeker als je zo'n ruime tuin hebt als in genoemde link. Ik vergeet nl altijd alles en zie mezelf nog geen -tig keer dat eind heen en weer lopen naar binnen omdat ik weer wat ben vergeten.
Geplaatst door: javi
, Datum:
24.03.2007 00:22
Ja "visje" als je je kop niet gebruikt moet je je vinnetjes roeren.
Geplaatst door: ® Bianca
, Datum:
24.03.2007 14:43
Ik weet niet wie of wat die Tinneke bezielt maar op het bericht van draadloos internet reageerde ik laatst en vandaag weer en MEVROUW vond het zo nodig om mijn reacties te wissen!!!!!terwijl ik alleen maar zei dat ik het geruzie wel entertainend vond en ik een fan ben van uylenspiegel!!!!!Wat een raar mens!!!
Nou ...wis dit dan ook maar!!!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
24.03.2007 16:49
Bianca, toevallig heeft niet DIE Tineke berichten verwijderd, maar DIE Johan, oftewel de eigenaar van deze site.
En omdat ik zag dat hij daarbij per ongeluk een aardige link van Janny voor Arnold had verwijderd, heb ik deze er weer even opgezet.
Zoals wel vaker gebeurt bij topics, liep ook het topic over draadloos internet uit op een discussie, die niets meer met de oorspronkelijke vraag te maken had. Daarom is het nodig dat er zo nu en dan ingegrepen wordt en reacties die niet ter zake doen, verwijderd worden.
Geplaatst door: Fenna
, Datum:
24.03.2007 16:52
Bianca houd effe op! Dit gezeur wil ik niet! Net zo leuk forum dit! Dus ophouden. En deze topic kan sowieso wel weg!
, Datum:
24.03.2007 20:30
Wil toch effe reageren op hergeen Bianca dacht van Uylenspiegel.
Je vermoedde dat hij Antwerpen kwam maar ik moet je teleurstellen want hij is afkomstig van Gent!
Geplaatst door: frank
, Datum:
24.03.2007 21:26
Aah, doorgewinterde kampeervrienden ik wil toch graag even jullie aandacht vestigen op een mij onbekende beoordelingssite van campings:
http://www.roeters.nl/kamperencampings.htm
Bijzonder aardig al die persoonlijk criteria!
Hoogst opmerkelijk vind ik toch wel de laatste kolom waarbij de eigenaar in aanmerking komt voor de kampeereigenaar van het jaar award! Alleen er is werkelijk geen enkele camping waarbij ook maar iets positiefs in die kolom staat?????
Daar begrijp ik dus werkelijk helemaal niets van. Kom zo ontzettend veel aardige kampingeigenaren/ressen/personeel tegen!!
Ligt dit nou aan mij? Of ligt dit aan die site?
PS: Rivi & Javi goede reis en veel plezier, ook al is het geen frankrijk:-)
, Datum:
24.03.2007 21:59
Bij sommige campings staat toch een cijfer. Variërend van 4 tot 9.
Is er een Aldi of Lidl in de buurt?? Bij een camping staat: waarschijnlijk wel ;-) Tjah.....
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
24.03.2007 22:16
, Datum:
24.03.2007 22:52
Klopt die paar cijfers Jan,
Echter op bijna elk criterium wat men heeft vastgesteld worden mooie teksten toegevoegd, behalve in die laatste kolom. Vreemd.
, Datum:
24.03.2007 23:07
Leuk hè?? Blijft een bron van vermaak: teksten vertaald door een vertaalmachine.
Wij kamperen al meer dan 30 jaar en kan me niet herinneren dat we ooit zijn ontvangen door een botterik. Ja, af en toe wat terughoudend omdat we waarschijnlijk de eerste Nederlanders waren die die camping bezochten. Maar het ijs brak altijd heel snel als we informeerden naar een restaurant in de buurt. We waren dan wel Nederlanders maar we spraken Frans (althans een beetje) en we wilden ook nog kennismaken met de Franse keuken. Wat wil je nog meer als Fransman?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.03.2007 01:19
Ineke, het muziekje van die camping is heel leuk, vind je ook niet?
Nu de tijd alvast een uur vooruit zetten......
Wat zeg je Jan, komt Uylenpiegel uit Gent? Daar loopt mijn schoondochter in spé momenteel stage. Ze vindt de mensen daar allemaal zo somber kijken.Misschien heeft iemand daar een antwoord op?
Rivi en Javi ik weet niet waar het naar toe gaat, maar in ieder geval
een fijne tijd gewenst. (Wij doen het werk wel:-))
, Datum:
25.03.2007 20:47
Moet ze tijdens de Gentse feesten gaan, dan zijn ze echt allemaal heel erg vrolijk daar!
, Datum:
25.03.2007 21:13
Lili@n, het is eigenlijk helemaal geen Frans muziekje, maar Spaans.
Heerlijk dat de zomertijd weer ingegaan is, lekker lang licht vanavond!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.03.2007 22:04
Heerlijk hè Ineke, die lange avonden en dan zo'n mooi muziekje op de achtergrond.Kan er helemaal van genieten.
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.03.2007 22:08
, Datum:
25.03.2007 22:10
Ja, en dat het weer van vandaag. Als dat een voorteken voor komende zomer........
Heerlijk!
, Datum:
25.03.2007 22:37
Ik weet niet waar je woont, Ineke, maar ik vond het vanmiddag koud en winderig aan de Rottemeren.