Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
13.03.2007 00:15
@Lilian,
ik heb niet gezien wat ze van plan zijn in R'dam omdat ik met iets anders bezig was. Hoorde in de verte wel de TV......
Ik heb bijna mijn hele leven "op Zuid" gewoond en kwam bijna nooit in het centrum. Een keer per 14 dagen op en neer naar de bibliotheek, af en toe naar een restaurant, bezoek bij vrienden e.d.
Maar sinds ik het 'genoegen' heb in het centrum te wonen loop ik regelmatig rond te dwalen. Ook in de 'oude' wijken rond het centrum. Er is verbazingwekkend veel te zien als je je ogen gebruikt.
Tuurlijk, Rotterdam is geen Amsterdam v.w.b bouwkust maar wie het kleine niet eert.....
Maar 't blijft een eigenaardige gewaarwording om in een 'moderne' straat te lopen en als je dan 10 20 meter verder in een 'oude' straat loopt.
Voor de Rotterdammers onder ons b.v. van het Binnenwegplein naar de Oude Binnenweg.
Of van de Schiedamsedijk naar de Witte de Withstraat.
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
13.03.2007 11:26
"Tuurlijk, Rotterdam is geen Amsterdam v.w.b bouwkust maar wie het kleine niet eert....."
Klopt Jan, Rotterdam is een stuk interessanter wat moderne architectuur betreft.
Of bedoelde je dat niet? ;-))
Geplaatst door: ® Bianca
, Datum:
13.03.2007 13:45
Een makkelijk recept voor wie van vis houdt:voor ongeveer 4personen!1kg pangassiusfilet lichtjes aanbraden in een braadpan met wat olie of olijfbraadboter..twee kleine doosjes tomatenpuree en een half potje curry bijvoegen, eventueel ng wat gepelde scampi s en garnaaltjes...laten sudderen ..kruiden met herbes de provence en peper en zout..smakelijk Nederland!!!!
Dit gewoon omdat ik zin had dit te delen met mijn buurlandje.groetjes vanuit Belgie
, Datum:
13.03.2007 17:46
Bianca,
wat bedoel je precies met een half potje curry.
Ik koop wel eens een pot Thaise curry bij onze grootste kruidenier. Die potten zijn een slag groter dan een jampot.
Bedoel je dat?
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
13.03.2007 19:07
Bloedjelink die Nederlands grootste superbaas. Iets vergeten af te rekenen en hup meteen de bak in.
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.03.2007 22:17
Loop ik zaterdag een tweede hands winkel in (Achter mijn vrouw aan, uiteraard) Zie ik daar prachtig mooie donkere versleten boules liggen.
Door al die enthousiaste verhalen hier, veel voelen, wegen, kijken en doen of ik er verstand van heb uiteindelijk 3 x 2 boules voor € 7,50 gekocht. Denk dat het echte zijn maar wie weet ben ik wel ongenadig in het ootje genomen.
Gaan het van de zomer maar eens proberen in frankrijk en zal daar eens informeren bij een fransman of ik nou echte heb of dat ie hard begint te lachen zodat ik ook genoeg weet.
Zullen dan gelijk wel zien of we het een leuke bezigeid/sport vinden, kunnen dan altijd nog echte kopen in het slechtste geval:-)
Geplaatst door: javi
, Datum:
13.03.2007 22:28
Frank,
Aan een uniek serie nummer kun je zien als het echte(wedstrijd) zijn of recreatie.Meestal staat het gewicht er ook op. En per set van drie ballen zijn alle ringen ook gelijk.Soms ook helemaal geen ringen.
Veel plezier.
, Datum:
13.03.2007 22:32
Oeps heb het verkeerd neergezet: 2 x 3 ballen dus! 3 inderdaad "kaal" en 3 met 3 ringen per boule dus dat gaat goed!
Kan verder geen nummers o.i.d. vinden dus dat is dan weer minder, maar we gaan het in ieder geval eens proberen!!
Geplaatst door: javi
, Datum:
13.03.2007 23:05
Frank,
Waarschijnlijk door het gebruik versleten en niet meer zichtbaar.Misschien nog wel het merk te zien bv OBUT of JB
Geplaatst door: connie
, Datum:
13.03.2007 23:08
Is leuk hoor Frank,maar ik verlies zo vaak......;-))
Connie.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.03.2007 00:20
"Pas maar op" Frank met dat jeu de boules spelletje :-) voordat je het weet raak je verslaafd aan dat spel.
, Datum:
14.03.2007 01:32
Ik heb een klein afwijking wat betreft spelletjes of sporten met ballen. Ik zie 't gewoon niet......
Vroeger toen ik klein was probeerde ik te voetballen met m'n jongere broer. Hij trapte de bal naar me toe en ik probeerde uiteraard de bal terug te schoppen. Ging meestal fout. Ik trapte er gewoon overheen of de bal was al voorbij voordat ik kon reageren.
Op school was ik een complete nul bij balspellen. Een bal in een korf mikken. Vergeet 't maar....
Later toen ik getrouwd was heeft mijn vrouw getracht om mij te leren badmintonnen. Zij was behoorlijk goed in dat spel. Ze kon dat pluimpje loeihard naar me toe slaan.
Maar ik (stakkerd) gooi 't pluimpje in de lucht met de bedoeling om het dan te raken met mijn racket. Vergeet 't maar!!!!
Dat kreng lag al op de grond voordat ik mijn racket in aanslag kon brengen. Hetzelfde gebeurde bij tennissen.
Het lukte me zelden of nooit dat balletje te raken.....
En echt mijn vrouw (die lieverd) heeft jarenlang getracht mij de basisbeginselen van badminton bij te brengen. Is-ter nooit gelukt!!
Op kantoor.....
Ik werkte bij afd. logistiek van KPN en in de pauze werd in het magazijn driftig getafeltennisd. Ik heb het geprobeerd maar helaas....
En 't lag echt niet aan mijn reactievermogen. Ik ben daar een keer voor getest omdat ik een een bepaalde functie bij KPN wilde hebben. Was echt bovengemiddeld.
Maar ballen.......
Als ik naar voetballen kijk (zelden) dan moet ik me echt concentreren om te zien waar die bal is. Ik zie mannen lopen maar waar is in vredesnaam die bal???? Hoera, gevonden!!! Wordt weggetrapt maar dan ben ik 'm weer kwijt.
Zou er een naam bestaan voor die afwijking??
Zou jeu de boules iets voor mij zijn? Mikken met zo'n grote stalen bal en proberen dat kleine ding te raken. Dacht 't niet.....Het is mij onmogelijk om te mikken. Krankzinnig maar waar.
Maar, ik lijd er niet onder want ik ben weer goed in andere dingen. Ik kan niet verdwalen!!! Wat dacht je daar van?
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
14.03.2007 09:44
Kan iemand me misschien helpen aan een link naar een kaart (op internet)van Frankrijk waarop alleen de rivieren en riviertjes zijn ingetekend, en misschien een paar herkenningspunten(grote plaatsen of departementsgrenzen). Ik zoek me suf en kan niks vinden.
Dankensweerd.
Geplaatst door: Koffiespeurtocht
, Datum:
14.03.2007 10:12
Geplaatst door: connie
, Datum:
14.03.2007 10:14
, Datum:
14.03.2007 11:46
Geplaatst door: Koffiespeurtocht
, Datum:
14.03.2007 11:58
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
14.03.2007 12:16
Iedereen erg bedankt voor het meezoeken. Koffiespeurtocht had met zijn laatste suggestie precies de kaart die ik zocht. Enneuh, koffiepotje, er mag best wel weer een aanwijzing komen bij de speurtocht.
, Datum:
14.03.2007 22:08
En ik maar denken dat "koffiespeurtocht" een vrouw is, hoe kom ik daar eigenlijk bij? Je maakt in ieder geval knappe raadsels!
Jan, ik zou denken dat er iets mis is met de oog-hand coordinatie. Vooral geen zorgen om maken lijkt me, betreft duidelijk zaken die geen enkele relevantie hebben om jezelf te onderhouden cq waardoor je derving van levensvreugde ondervindt zo te lezen.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
15.03.2007 21:57
Ik heb vanmorgen geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar lukte niet vanaf het werk. Misschien vindt de baas wel dat we moeten werken ipv op het forum rond te lummelen. Het wordt nu wel heel kort dag, maar wilde het nog even plaatsen voor mensen die in de buurt wonen:
Ik heb deze week een boek gekocht en het boekenweekgeschenk gekregen waarmee je as zondag 18 maart gratis kunt reizen met de trein. Helaas kan ik zondag niet, maar misschien kan iemand nog een vrij reizen gebruiken. Je moet dus het boek laten zien in de trein, dus afhalen in Zuid-Friesland zou het handigst zijn. Ik heb het boek nog niet uit en wil het wel graag terug :-)
Groetjes Brenda