Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
06.03.2007 10:24
Je klinkt zelfs anders.. gefeliciteerd!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
06.03.2007 10:42
Jan,
Gefeliciteerd !
Al vanaf je eerste bijdrages op dit forum gaf je aan niet gelukkig te zijn met je VUT-situatie.
'k Hoop voor je dat je hier nu je voldoening in vindt.
Maar eh . . . . je blijft je "werk" hier toch ook nog wel doen hè ?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
06.03.2007 12:38
Jan dit werk is super voor je! Bovendien ben je de hele dag in beweging en dat is weer goed voor de lichamelijke gezondheid en je hebt een doel voor de dag. Gefeliciteerd!!
Hier in de omgeving wordt veel post gebracht door SelectVracht.Bij die firma zijn ook veel vutters en senioren aan het werk. Heb er zelf ook al eens aan gedacht om zo iets te gaan doen. De hele dag in de "huishouding" en aanverwante zaken is ook niet je dat.
Je komt nog eens onder de mensen en ziet en hoort weer eens wat nieuws.
Ik vind het geweldig dat je gesolliciteerd hebt.Met jou als medewerker hebben ze een hele goede "postbode" in huis gehaald. Veel succes!
Die lui van SelectVracht tillen zich bijna een breuk aan allerlei modemagazines
die ze rond moeten brengen. De meesten doen dat per auto en nemen dan hun vrouw/man/partner mee, de een rijdt en de ander deponeert ze dan in de bussen.
Misschien een optie voor volgend jaar als mijn man met pensioen gaat,kunnen we hier
mooi in de buurt rondcrossen.(:-)
Geplaatst door: frank
, Datum:
06.03.2007 22:13
@Jan,
Goede zaak zo te lezen, proficiat!
Je hebt toch wel goede afspraken over vakanties gemaakt he? Straks moet je nog in de bouwvak naar frankrijk ;-)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
06.03.2007 23:04
Gefeliciteerd Jan. Maar dat wordt dan vroeg naar bed en geen postings meer om een uur of half 2 's nachts dus ;-))
Heb je al spierpijn??
gr. Brenda
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
06.03.2007 23:32
Jan, ook gefeliciteerd. Gelukkig komt de KCK niet via Sand, want die zou je steeds minder werk bezorgen.
Geplaatst door: ® marion
, Datum:
06.03.2007 23:58
Mag ik even inbreken? Af en toe lees ik mee op dit topic en geniet dan van alle verwijzingen naar mooie sites over Frankrijk. Ik wil jullie daarom de volgende link niet onthouden:http://www.tvtourisme.tv/index2.html Klikken en kijken maar! Met vriendelijke groet.
, Datum:
07.03.2007 11:25
http://www.rhonealpes.tv Ook op deze site zijn talloze documentaires o.a. over "Vieux Lyon",Bourg en Bresse etc. etc. te bekijken.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.03.2007 00:00
Hallo Marion,
heb met belangstelling gekeken naar 't filmpje over Bourg-en-Bresse. Heb een zwak voor die plaats. Behalve de kerk van Brou is er eigenlijk niet veel interessants te ontdekken maar 't is gewoon een stadje dat leeft. Lekker dwalen door de straatjes en in een kroeg een biertje/wijntje nemen is genoeg voor mij.
Bourg heeft een bijzondere camping: caravans/campers staan in het grind en (hoera, hoera, hoera) tenten staan op een prachtig grasveld. Tenminste zo was 't 10 jaar of nog langer geleden.
Als ik het woord Bourg-en-Bresse noem waar mijn vrouw bij is dan gaan haar ogen altijd glimmen.
Bourg = sallade Bressanne!
Men neme sla, dressing gebaseerd op mosterd, walnoten,gebakken kippenlevertjes en Bleu de Bresse. Je vre.... sorry je eet je vingers erbij op.
Geplaatst door: connie
, Datum:
08.03.2007 01:02
Bleu de Bresse......heerlijk.
Net als de tig andere lekkere franse kaasjes die wij hebben.
Connie.
, Datum:
08.03.2007 01:14
Kennen jullie deze site al? www.villagesdefrance.free.fr
, Datum:
08.03.2007 01:25
, Datum:
08.03.2007 10:34
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.03.2007 11:47
, Datum:
09.03.2007 10:32
Net het volgende gelezen, misschien interessant om te weten:
Kopen in Frankrijk? Tips...
Leven als een koning in Frankrijk? Onderschat de Franse gemeentelijke heffingen en belastingen niet.
Ondanks de sterke opkomst van de Spaanse kuststreken blijft Frankrijk nog steeds het meest populaire migratieland. Onderstaande reminders en jaarlijkse kostenraming zijn een goede eerste basis voor de oriënterende koper in Frankrijk.
Een afgelegen huisje op het Franse platteland lijkt in eerste instantie een romantisch idee. Maar als u tientallen kilometers van alle voorzieningen verwijderd bent kan dat uiteindelijk (vooral als u ouder wordt) zeer vervelend zijn. Een dorps- of stadscentrum met de nodige voorzieningen en mogelijkheden om nieuwe mensen of vrienden te ontmoeten kan uw woongenot aanzienlijk verhogen
Onderschat de renovatiewerkzaamheden (tijd en kosten) niet. Op het Franse platteland worden veel huizen voor weinig geld met groot achterstallig onderhoud aangeboden. Het eerste jaar lijkt het opknappen van uw Franse huis met vrienden en familie tijdens uw vakantie nog leuk. Maar is dat na drie of vier jaar renoveren en opknappen nog steeds zo? Het gaat ten koste van uw vakantiegevoel.
Uitbesteden is in Frankrijk vaak duur. Franse aannemers komen vaak alleen wanneer het hun uitkomt. En als u in België zit, is controle niet altijd mogelijk. Als u in Frankrijk bent, heeft de aannemer meestal geen tijd of hij is zelf op vakantie
Betaling met zwart geld lijkt financieel en fiscaal soms interessant. U kunt zo op de Franse overdrachtsbelasting besparen. Vergeet echter niet dat er in Frankrijk, vermogenswinstbelasting (taxe sur la plus value) bestaat. Er wordt dus belasting geheven op de winst, die u maakt bij verkoop van uw huis. Bij betaling met zwart geld is de registratiewaarde van uw huis lager, maar des te hoger zal de winst straks zijn bij verkoop. U snijdt uzelf dus in de vingers, omdat u een hogere vermogenswinstbelasting in Frankrijk moet betalen
In Frankrijk lijkt het of alles gebouwd, aangebouwd en verbouwd mag worden, maar niets is minder waar. Ook in Frankrijk moet u voor heel veel zaken een bouwvergunning aanvragen
Controleer ook of de vorige eigenaar de nodige bouwvergunningen in bezit heeft voor al zijn uitgevoerde bouwwerken. Bij verkoop kan de nieuwe eigenaar door de autoriteiten aansprakelijk worden gesteld voor het ontbreken van een bouwvergunning
Ook het slopen is in Frankrijk niet vrij. Hiervoor moet u in de meeste gevallen een sloopvergunning aanvragen
De Franse wet stelt dat, op in Frankrijk gelegen onroerend goed, Frans erfrecht van toepassing is. De positie van de langstlevende is in Frankrijk het laatste jaar wel iets verbeterd. Het Franse erfrecht gaat namelijk nog steeds uit van de wettelijke erfopvolging (kinderen eerst). Zorg ervoor, dat alles goed wordt vastgelegd in een aanvullend Frans testament
Huurinkomsten worden in Frankrijk belast. Maar omwille van het dubbele belastingverdrag, moet je het ook in België aangeven. Dit wordt nadien terugbetaald, maar heeft invloed op het tarief
Geplaatst door: ® theo
, Datum:
09.03.2007 13:47
Zondag 11.03.2007(Volgens de krant) is het koopzndag bij Obelink in Winterswijk en ik zou zo graag een kleinere tent willen (We hebben een ESVO Oklahoma)maar mijn vrouw wil niet !!!! flauw he
Geplaatst door: ® Thea
, Datum:
09.03.2007 14:43
Hallo... deze vraag gaat dus echt helemaal niet over kamperen, laat staan over Frankrijk. Toch loop ik er al een tijd mee rond en - gezien de hoeveelheid mensen die deze site bezoekt - is er vast wel iemand die het antwoord weet. Heb m'n vriendenkring al geraadpleegd en die wisten het niet..
Tijdens het kijken naar de grote schaatswedstrijden is me opgevallen dat de rijders en rijdsters aan de rechter binnenkant van hun schaatspak bij hun been een grote grijs vlak hebben zitten. Dat geldt voor pakken van allerlei nationaliteiten. Wat is hiervan het nut? Het enige wat mij te binnen schiet is dat het voor de tijdwaarneming zou kunnen zijn. (Valt lekker op of zo). Wie kan mij het juiste antwoord geven? Alvast dank.
Geplaatst door: connie
, Datum:
09.03.2007 15:55
, Datum:
09.03.2007 16:22
Thea, heerlijk al die schaatwedstrijden!
Volgens mij heb is het een glad stuk wat beter glijdt, mn in de bocht zie die dikke bovenbenen erg over elkaar heen schuren. Door dit gladde stuk glijdt het beter.
, Datum:
09.03.2007 16:28
O er is een sje uitgegleden.
Connie wat een fijne sites weet jij trouwens weer te vinden ;-)