Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: doewelenzienietom
, Datum:
28.02.2007 14:50
@jan
Fietsers en bromfietsers mogen vaak wel uit de verboden richting komen en hebben dus voorrang!
In België geen regel zonder uitzonderingen:-)
grt René
Geplaatst door: ® doewelenzienietom
, Datum:
28.02.2007 21:28
@Jan
Ik was niet zo duidelijk in mijn quote over fietsers en de voorrang van rechts :-(
Daarom een kleine verduidelijking.
"fietsers mogen uit de verboden richting komen als een speciaal verkeersbord dat toestaat: onder het bord verboden doorgang voor auto's staat dan een wit bord: uitgezonderd fietsers."
Komen die fietsers dan van RECHTS uit die verboden richting dan hebben ze voorrang!!!
grt René
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
28.02.2007 22:02
Als fietsers 'uit de verboden richting komen'...zijn ze uiteraard in overtreding, als je precies neemt wat er staat, nl. dat ze zelf iets doen wat verboden is. Bedoeld zal zijn 'uit de voor het overige verkeer verboden richting'. Ik neem aan dat de verkeerswetgeving geen onduidelijkheid laat bestaan over wie er hier iets doet wat niet mag, en een en ander preciseert. Ik kan me niet voorstellen dat een wetsartikel de zaken niet eenduidig formuleert.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.03.2007 23:43
Annechie hoe geet 't met oe? Ik mis hier de bijdrages van oe, meer dat za wa weer komm'n t.z.t.Kö'jt nog 'n betje op de rie'je hoal'n?
Nem ie ok 'n kokbook met noar de camping? (;-)
Gerrit kiek ie hier nog wa is? Ik heur aans weinig van oe de letste tied.Het geet toch wa good?
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
02.03.2007 00:18
Het giet goed Lilian, allene ik heb niet zo völle tied.
Ik leze alles wel. En ik weet niet altied met te proat'n. Veural de reacties van Jan en Berny vindt ik geweldig
i
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.03.2007 11:17
Ach Lilian..
Ik bin d'r nog wel heur! Ik bin allenig nog al an de luie kante op't moment, ik beginne mie d'r net weer 'n betje deur te knooi'n.. Maar ik doo wal net as Gerrit heur.. ik lèèze all's!Eigenlijk is dat 'n betje metprofiteer'n hè.. en dan gineens umdet ik 't zo druk hebbe..
Wat zeg'ie noe toch.. 'n kokbook met noar de campig? Mèènse toch, hoe kö'j 't bedenken! Op de camping kokke wie op zien 'campings', makkelijk, met n'n natt'n vinger en net woar wie zinne an hebt en met wat wie tegenkomt.. en d'r blif eigenlijk nooit wat stoan.. dus is't één van de beiden.. of 't is gruwelijk lekker.. of ze hebt gruwelijke honger... ;-)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
02.03.2007 23:43
Annechie,
Mooi daw oe wear 's heurt op disse topic. Ieder mèènse hef uutèènluk rech op 'n luie tied, mà ie hoalt oen humeur in elk geval nog op de goeie plekke, chapeau !
Ik snappe trouwns niks van die teekns die ze hier mangs (Lili@n ok) gebruukt. Zà wè an mie ling, mà is dit lach'n ? (.-.)
Geplaatst door: marrie
, Datum:
03.03.2007 00:17
Haha, Rivi, nee da's de wereld op zijn kop bekijken (ook leuk!)
Geplaatst door: javi
, Datum:
03.03.2007 23:21
Vandaag weer lekker genoten van de Ster van Zwolle. Met z'n vijven in de auto, schoonzoon,zoon en de beide kleindochters lekker de koers volgen.Al met al hebben we ze 9 keer zien passeren. Het volgen van zo'n koers is al een sport op zich.Om 10.00 uur van huis en om 17.00 uur weer thuis. De terechte winnaar,hij was in iedere ontsnapping aanwezig was Dennis Smit de zoon van Theo Smit die twee etappes won in de Tour de Trans van 1975, de 5e en de 9e etappe. Zo zie maar weer de appel valt niet ver van de boom.
groeten
Javi
, Datum:
05.03.2007 20:00
Haaaaaaallooooooo !!!! Waar is toch iedereen ? ? ?
Marrie, dit betekent dus dat ik er nog steeds geen snars van snap.
Wat is dan "lachen", ja hahahaha, maar dat bedoel ik natuurlijk niet.
Wil je eens wat meer voorbeelden geven ?
Kom op, laat deze topic weer eens even boven drijven !
O ja (voor ons) nog zeven weken . . . . m m m m m !
Maar o o o, wat hebben we vóór die tijd nog veel te doen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
05.03.2007 21:00
Geplaatst door: Dave
, Datum:
05.03.2007 21:10
Je kunt misschien beter het topicnummer doorgeven Frans, link werkt niet zoals je wilt
Geplaatst door: frank
, Datum:
05.03.2007 21:15
, Datum:
05.03.2007 22:06
Frank en Dave, bedankt.
Toen ik die topic wat doorbladerde MOEST ik ze direkt even gebruiken op de topic van "ophouden"
Moest toen trouwens ook wel even denken aan teksten van Ramses Shaffy, die ik vond op deze site:
http://www.shaffy.nl/teksten.html#W
uiteraard niet het lied, maar wel dit tekstgedeelte:
Wees niet zo streng voor jezelf
Het leven is voorbij voordat je 't weet
Je bloed is niet lauw maar 't is heet
Je sluit alles af, doet alles dicht
Je torst alleen je eigen gewicht
:-p , :p
, Datum:
06.03.2007 00:35
@Rivi, ik zie dat Frank me al voor is geweest met
het beantwoorden van je vraag over die "teikens". Maar je leert snel zie ik op het topic =OPHOUDEN=!
De truc is (maar dat had je vast al door), dat je
je hoofd schuin moet houden, dan zie je mannetjes die of lachen, of knipogen of hun tong uitsteken etc., maar die van jouw (mannetje op zijn kop) krijgt van mij de originaliteitsprijs!
, Datum:
06.03.2007 00:37
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
06.03.2007 00:43
Lieve help, 't is de laatste dagen wel erg rustig geweest op het forum. Ik weet 't, ik weet 't, ik was er ook niet!!
En wel om twee redenen:
1. mijn computer vertoont rare kuren: traag, wordt er af en toe zomaar eruit geknikkerd. D'r is dan gewoon geen lol aan om erachter te zitten. Wordt misschien tijd voor iets nieuws.
2. tweede reden: ik "werk" weer!! Heb gewoon te weinig tijd.
Twee weken geleden lag een flyer in de brievenbus van Sandd (een concurrent van PTT Post). Zochten een besteller in de wijk waar ik woon. Gebeld, kon meteen langskomen en was binnen 5 minuten aangenomen.
Post wordt maandag en donderdag voorgesorteerd bezorgd. Gesorteerd op straat. De rest moet je zelf doen.
Wel, maandag kwam de eerste lading: was volgens de koerier behoorlijk veel. Klopte: ongeveer 55 kilo. Uren beziggeweest met sorteren en de volgende dag uiteraard alles bezorgen. Wist niet dat er zoveel vage bedrijfjes zaten in onze wijk. En studenten!!
Donderdag eem tweede lading: 176 kilo!!!!
Ik was 's avonds om 10 uur nog bezig met sorteren! Ongeveer duizend enveloppen van Achmea plus nog van alles wat.
Het blad Intermediair, programmaboekjes van De Doelen, glossy boekwerkjes van Fiat enz. enz.
Vrijdagochtend om 8 uur 's morgens begonnen met bezorgen en was rond 2 uur klaar. Moe maar voldaan!! Ongelooflijk wat een bulkpost iedere week door Nederland zwerft!
Vandaag een rustige dag: 39 kilo. Wordt een makkie morgen.
, Datum:
06.03.2007 00:55
@Jan, je kunt het geloven of niet, maar ik was net
ven plan je als "vermist" op te geven ! (je voorlaatste bijdrage dateert al van 28 febr.).
Proficiat met je nieuwe baan en let je wel een beetje op je broekspijpen i.v.m. evt. aanwezige
waakhonden? :-p
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
06.03.2007 00:57
Wees maar blij dat je geen dikke Franse catalogi als die van La Redoute hoeft te bezorgen, die zijn meer dan een kilo per stuk; onze buurman die bij La poste werkt in tilt zich er een breuk aan. Hij staat half zes op, komt om twaalf uur thuis, eet dan de hoofdmaaltijd slaapt dan tot een uur of vijf, rommelt of hobbyt wat en ligt om half tien weer op éen oor, en dat zes maal per week.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
06.03.2007 01:31
Tis natuurlijk geen "echt" werk maar ik ben gewoon bezig.
Zit nu vanaf januari 2003 in de VUT maar leuk heb ik het nooit gevonden.
Ik had dus gesolliciteerd en zat op de bank te wachten tot mijn vrouw thuis zou komen van d´r werk. Ze zag ´t meteen!!
Het eerste wat ze zei dat ik die stomme grijns van mijn gezicht af moest halen! Zag eruit als die kat in de tekenfilm Alice in Wonderland!! Alleen maar een grijns!!
Volgens haar ben ik binnen een paar dagen veranderd van een af en toe sikkeneurig oud baasje in iemand die het leven weer ziet zitten. Een beetje overdreven natuurlijk maar toch.....Ik voel met echt een stuk beter!!