Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
26.02.2007 21:23
Jan, wat ben jij aan het testen?
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
26.02.2007 22:49
Probeerde te reageren op een topic. Kreeg een error.
Reeds doorgegeven aan Johan.
, Datum:
26.02.2007 22:50
Dit lukte dus wel!! Vreemd, zéér vreemd!!!
Nou ja, mijn reactie was ook weer niet zó belangrijk ;-)
, Datum:
27.02.2007 01:19
Smartlappenduo Hepie en Hepie maken comeback
(Novum) - Het smartlappenduo Hepie en Hepie keren na achttien jaar weer samen terug op de bühne. Ook werken de nichtjes aan een nieuwe cd en een nieuwe single. Beiden moeten dit voorjaar in de winkels liggen. Dit maakt manager Jan Zwarteveen maandag bekent.
Aanleiding van de terugkeer van het tweetal is hun 25-jarig artiestenjubileum. Volgens Zwarteveen is de kracht van het duo de kleur van van beide stemmen. "Het timbre van de twee stemmen kleurt prachtig en daardoor is de sound van Hepie en Hepie zo uniek", zegt de producer en manager.
Drie jaar geleden was al sprake van een comeback. Maar Hiemstra en Postma kregen toen in de studio tijdens het inzingen van de single ruzie. De geplande comebacksingle 'Laat me even kind zijn' werd toen door Postma alleen op cd gezet en uitgebracht. Het nummer werd geen hit.
Het tweetal scoort in het najaar van 1979 een grote hit met het lied 'Ik lig op mijn kussen stil te dromen'. Tien jaar later haalt het nummer opnieuw de top tien van de hitparade in een houseversie.
De naamsbekendheid van het duo blijkt groot. Dit blijkt uit de Nederlandse inburgeringcursus waarin de vraag is opgenomen wie Hepie en Hepie zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=MaKN7RENgS4
Geplaatst door: tineke
, Datum:
27.02.2007 15:22
Jan op een ander topic had jij het over verleden tijd van werkwoorden, o.a. de verleden tijd ven meten = mat.
Toch zit onze taal raar in elkaar, want verleden tijd van eten = at, vreten = vrat en van weten = ???.
En van keten en reten????
Een docent Nederlands zal er wel een mooie verklaring voor weten te geven, maar ik denk dat voor veel mensen onze taal nogal onlogisch is....
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
27.02.2007 16:06
Met de mens veranderen ook de betekenisdragende klanken die hij uitstoot ter onderlinge verstandhouding. De optekening ervan in letters volgt dit evolutionaire proces op de voet (zoals in Slavische talen), op afstand of bijna niet (zoals het Engels).
Als er al sprake kan zijn van een 'taalsysteem' dan in elk geval van een open systeem. Zoiets als spelling is hierbij een arbitraire, politieke kwestie, taalkundig van minder relevant, evenals de vraag of wat gesproken wordt een dialect of een taal is. Het object van de (vergelijkende) taalwetenschap is juist die levende, veranderlijke taal zelf, in al zijn varieteiten en veranderlijkheid.
http://www.tussentaalenbeeld.nl/A03e.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Qwertyus/klad/Noam_Chomsky
, Datum:
27.02.2007 16:09
In de vierde zin moet 'van' vervallen.
, Datum:
27.02.2007 16:18
Geplaatst door: frank
, Datum:
27.02.2007 20:43
Hepie en Hepie onderdeel van de inburgeringscursus??
Dat moet op de valreep nog een streek van Verdonk zijn om al die inburgeraars mogelijk op het laatste moment als nog op andere gedachten te brengen lijkt mij zo.
Zo'n extra cursusje verleden tijden lijkt me zinniger. Heb er nooit zo bij stil gestaan maar daar zitten wel een paar vreemde eenden tussen inderdaad.
, Datum:
27.02.2007 21:14
Taal!!! Een eindeloos onderwerp.....!
Ik heb wel eens meer verwezen naar onderstaande website.
http://www.onzetaal.nl/
Bij "Taaladviezen" worden veel probleempjes opgelost die mensen hebben met hun moedertaal.
Zoals b.v.:
Hij zwoor het?
'Hij zwoer/zwoor/zweerde dat hij het nooit meer zou doen.'
Wat is de juiste verledentijdsvorm in deze zin?
Juist is: 'Hij zwoer dat hij het nooit meer zou doen.'
Dat we zo gemakkelijk in de war raken bij dit werkwoord, komt doordat het Nederlands twee werkwoorden zweren kent, met verschillende vormen voor de verleden tijd. Allereerst is er het werkwoord zweren in de betekenis 'de eed afleggen, beloven'. De verledentijdsvorm hiervan is zwoer.
Daarnaast hebben we zweren in de betekenis 'etteren' (bijvoorbeeld van een wond), met twee verledentijdsvormen: zweerde en zwoor. Dus: 'Doordat de wond op zijn been zwoor/zweerde, kon hij niet gaan zwemmen.' Zwoor en zweerde zijn gelijkwaardige varianten.
Het voltooid deelwoord van beide werkwoorden is gezworen.
Kijk, dat is nu zo'n leuk voorbeeld van een werkwoord dat aan het veranderen is van sterk in zwak......
Hepie en Hepie is toch ècht nieuws aan het worden. Zelfs de TV had er belangstelling voor....
, Datum:
27.02.2007 22:35
Bah, ben helemaal uit mijn doen van dat Hepi en Hepi gedoe.
Ter compensatie even een alternatief voor een heel ander genre:
http://www.vredenburg.nl/festivalsites/Blue_Highways.html
Kan het adviseren, leuk ontspannen sfeertje, leuk publiek, goede muzikanten.
Voor de liefhebbers van dit genre nog even een "Geheimtip": http://www.backroads.nl/
(In beide geen aandelen, slechts liefhebber, van overigens nog veel meer genres)
, Datum:
27.02.2007 22:44
De Nederlandse ,,Bond Tegen Het Vloeken'' zegt dat hij een subliminale boodschap heeft gevonden in de muziek van K3.
Als je het liedje ,,Oma's aan de top'' achterstevoren beluistert, hoor je onder meer de zinsnede ,,grote massamoord'' en ,,godverdomme leuk''. Peter Smit van de Bond Tegen Het Vloeken: ,,Wij kregen een tijdje geleden een klacht binnen die ons op deze boodschap attent maakte. Wij hebben toen Studio 100 gevraagd hoe deze boodschap in het nummer terecht is gekomen. Dit is niet omdat we met de beschuldigende vinger willen wijzen, maar gewoon omdat we nogal verbaasd waren.'' Volgens de Bond heeft Studio 100 nog niet gereageerd.
Voor het vervolg:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=G1E18JOT5
Doet me denken aan een nummer van de Beatles. Als je die achterstevoren afluisterde hoorde heel duidelijk ;-) Paul is dead!!! Onzinnig natuurlijk.
Net zo onzining als de beschuldiging aan de heavymetalgroep Judas Priest dat ze mensen aan zouden sporen tot zelfmoord als je de tekst achterstevoren zou beluisteren. In de USA is zelfs een rechtzaak tegen die groep geweest. Vrijgesproken. Uiteraard.
Maar, maar, waarom ga je in een vredesnaam een CD achterstevoren beluisteren?? Hoe doe je dat eigenlijk?
Over K3 gesproken........
Als onze kleindochters zaterdag bij ons zijn dan wordt de hele dag K3 gedraaid.
Ze kennen alle teksten en danspassen.
, Datum:
27.02.2007 22:51
Hé Frank,
luister je wel eens op zaterdagnacht om 01.00 naar Radio 2???
Mart Smeets met het programma For the Record.
Hééél veel Americana met aanverwante muzieksoorten (blues, rock, C&W).
En om 00.00 uur Wintertijd met Harry de Winter???
, Datum:
27.02.2007 23:05
K3 godslasterende taal? Hoe komen ze er op dat zouden die schattige meisjes nooit doen.
Dat ze wel eens een huwelijkje om zeep helpen of naast de pot piesen is natuurlijk van generlei waarde om zo iets ook maar te kunnen denken!
K3, de uitvinding van de eeuw, alle jonge kinderen zijn er dol op en al die papa's van die jonge kinderen ook!
Een van mijn neven heeft een tweeling van 6 inmiddels (geloof ik) en gaat volgens zijn vrouw helemaal nergens met die kinderen heen, de speel- of dierentuin is al te veel moeite, maar naar K3 wil die wel met ze, ze vond het maar raar dat ie dat dan wel weer wilde! Mijn vrouw en ik hebben het maar zo gelaten, zeker nadat ik nog suggereerde me er wel iets bij voor te kunnen stellen maar dit ook al niet begrepen werd.
, Datum:
27.02.2007 23:17
Ah nee Jan,
Dan lig ik toch meestal wel te genieten van een welverdiende nachtrust, zo niet zit ik hooguit op dat tijdstip nog op een feestje o.i.d. of op deze site te rommelen met op de achtergrond een fijn cd'tje, ben geen radioman om heel eerlijk te zijn (Uitzondering top 2000 aller tijden).
Nog een hele andere leuke die ik uit diverse ervaringen kan adviseren, vooral bij mooi weer is deze:
http://www.moulinblues.nl/
Kijk eens bij kopje Roots en de line-up voor dit jaar en je snapt dat deze lui echt verstand van Blues hebben.
, Datum:
27.02.2007 23:18
Ik heb wel eens interviews met die meiden moeten aanhoren.
Word ik echt niet goed van!! Er komt geen zinnig woord uit!
Alleen wat kinderachtige brabbeltaal.....
Dat je een doelgroep hebt (meisjes van 4 tot 10) begrijp ik maar om op zo'n onnozele manier te praten vind ik verschrikkelijk.
Zelfs mijn kleindochters (6 en 9) praten op een meer "volwassen" manier.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
27.02.2007 23:26
Ospel?? Ik ging in het verleden wel eens naar het festival in Tegelen. Speciaal op verzoek van mijn vrouw als haar held daar optrad: Rory Gallagher!! Overleden helaas.
, Datum:
27.02.2007 23:33
Tegelen ook heel leuk, 1 keer geweest.
enorm nadeel tov Ospel, meestal in september en dan is het FRANKRIJK!!! en geen Tegelen dus.
, Datum:
28.02.2007 12:47
BRUSSEL - Op 28 februari kan er in heel Brussel gratis
geparkeerd worden. Daarmee viert onze hoofdstad de
vijftigste verjaardag van stripfiguur Guust Flater van
Franquin.
Wie het toch niet kan laten om geld in de parkeermeter te
stoppen, ziet zijn geld niet verloren gaan. De opbrengsten
van de dag zullen gestort worden aan het kinderziekenhuis
Koningin Fabiola.
Kijk, da's nou leuk om te lezen........
, Datum:
28.02.2007 13:20
Voorrang van rechts geldt voortaan altijd
In het Belgisch Staatsblad zijn twee koninklijke besluiten verschenen waardoor van 1 maart een nieuwe voorrang van rechtsregel geldt en snelheidszones kunnen worden afgebakend.
Voortaan geldt de voorrang van rechts altijd, ook al is de bestuurder die voorrang heeft aan het kruispunt gestopt. Beide maatregelen kaderen volgens minister van Mobiliteit Landuyt in de verkeersvereenvoudiging.
De voorrang van rechts bleef in België voor discussie zorgen. Zo verliest een bestuurder momenteel zijn voorrang ten aanzien van andere automobilisten indien hij op een kruispunt een doorlopend fietspad overschrijdt.
Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt besliste daarom de rechtsonzekerheid weg te nemen en te bepalen dat de voorrang van rechts voortaan altijd geldt. Enkel wie uit een verboden rijrichting komt, heeft geen recht op voorrang.
Het tweede kb voert de mogelijkheid in voor de wegbeheerders om snelheidszones af te bakenen. Zo kan een zone 70 worden ingericht binnen dewelke een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur geldt zonder dat na elk kruispunt een bord moet geplaatst worden. (belga/dm)
Wie wist dit?? Ik niet!
Als je uit een verboden rijrichting komt geldt deze voorrangsregel niet........Dat vind ik nu kinderachtig.