Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
24.02.2007 23:56
Wat toevallig Berny, ik heb hem net bij mijn favorieten gezet voor "later" als de kinderen niet meer meegaan.
Nu niet allemaal gaan, ach dan gaan we toch in het voor- of naseizoen ;-)
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.02.2007 00:15
Berny,
Lijkt ons wel wat om te bezoeken als wij iets zuiderlijker gaan.Vooral de muscat en de grenache spreken ons aan.Maar natuurlijk ook de marktjes en de zon.ff opgeslagen in mijn favorieten.Nr.205.
hahaha ik moet nog zeker 50 jaar leven om ze allemaal te bezoeken.
vr.gr.connie
Geplaatst door: Jan
, Datum:
25.02.2007 00:21
Ja, inderdaad, Berny, campinkje wordt steeds interessanter.
Vooral voor wat betreft de ligging.....
Lijkt me wel wat: 'n paar dagen op die camping en dan nog even afzakken naar Llauro. Een plekje aan de buiten kant van die camping en dan 's avonds staren over de vlakte van Perpignan.
Een paar jaar geleden groeiden daar wilde asperges op het terrein. Volgens mijn vrouw tenminste want ik ben een nitwit qua kennis van de flora.
Komt alleen dit jaar niets van omdat ik overgehaald ben om mijn toevlucht te zoeken in een paar gîtes.
Niks op tegen eigenlijk maar ALS 't rotweer is of de gîte bevalt niet dan zit je toch met de gebakken peren.
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.02.2007 00:35
Zal ik je vast wel eens zien Brenda, op die campinkjes.Maar eerst nog het c-f weekend waar wij heengaan en jullie mss.ontmoeten.
vr gr.connie.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
25.02.2007 00:45
Tjah....dat weekend! Zit ik "helaas" al in Frankrijk.
Baal ik toch wel een beetje van....
Maar dat komt ervan als je met vier volwassenen op stap gaat.
Geen kinderen dus het voorseizoen.
Volgend jaar (hoop ik toch) een beetje oppassen v.w.b. planning ;-)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
25.02.2007 00:59
Gewoon het 2e weekend van juni aanhouden Jan.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
25.02.2007 01:17
Bijna niet te geloven dat in het onaanzienlijke plaatsje Bricon, op tien kilometer ten westen van Chaumont (Haute-Marne, een van mijn favoriete departementen), precies in het restaurant waar ik van de zomer heerlijk gegeten heb Solex-competitie-activiteiten beraamd worden. Dat restaurantje zag er van buiten ook al weinig spectaculair uit, plastic hekjes, zo uit het tuincentrum enz., maar eenmaal binnen...pfff, wat ze voor 9 euro en 50 eurocentjes als dagmenu aanboden, een keuzemenu van vier gangen nog wel, kwartliter wijn inbegrepen. Als entrée koos ik charcuterie, als plat de sauté de chevreuil + gratin dauphinois, daarna plateau de fromage gekozen, daarna voor mij de mousse chocolat en voor mijn vrouw het ile flottante...en een charmante, attente bediening. Aan de muren schilderingen in naieve stijl van kwijnende herten die moeilijke tijden meemaakten omdat ze net door een jager doeltreffend op de korrel waren genomen. Hier 'op' Scheveningen begin je met negen-en-een-halve euro en flinke honger dus he-le-maal niks; daar 'staat tegenover' dat ze wel een paar jaar terug met die 'Service met een glimlach' zijn begonnen om meer bezoekers te trekken...ik moet hier bijna om glimlachen, als het niet om te huilen zou zijn.
, Datum:
25.02.2007 01:21
, Datum:
25.02.2007 01:37
Daar MOET de echtgenoot van Lili@n naar toe!!!
Tenminste als m'n geheugen me niet in de steek laat....
Doet me denken aan een ontmoeting met een Franse jongen op een camping in St Jean-d'Angely.
Kwamen laat terug uit het restaurant en zagen een jongen tobben met z'n tentje in het donker. Even bijgeschenen met de koplampen en wat bijgepraat. Was de route van de Tour de France van het afgelopen jaar (welk jaar?) aan narijden op zijn Solex.
Weet het jaar niet meer maar de Tour kwam dat jaar langs op het circuit van Remouchamp. Ergens in de jaren 80 dacht ik.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
26.02.2007 02:22
Jan, je geheugen is prima in orde! Goed onthouden.De laatste jaren rijden de heren van de bromfietsclub echter op oldtimers zoals Zundapps, Kreidlers en "aanverwante artikelen". De dames rijden meestal op de solexen en inderdaad zijn er hier en daar wat opgevoerd (sst..mag ik eigenlijk niet zeggen).
De dames rijden in een avondtoertocht meestal vooraan, die geven dan het tempo aan,want die
bromfietsen gaan natuurlijk veel sneller.Er zijn in Nederland ook speciale
solex clubs met uitsluitend solexrijders.
De club waar mijn man bij is heet "de Reutel", afgekort van "reuteltie" dat bromfiets betekent in het drents.Ja, want de club is gevestigd in Dalen.Bij deze vereniging zijn zowel solex liefhebbers als liefhebbers van allerlei andere merken oldtimers.
Er zijn prachtige exemplaren bij (de brommers dus:-) en sommigen zien er werkelijk als nieuw uit. Het neusje van de zalm. Ook de Puch's en de Thomossen ontbreken niet.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
26.02.2007 08:42
Lilian... noe wo'j mie toch neet vertell'n dat ie tegenwoordig op den Solex van oen man ried..?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
26.02.2007 09:39
Er zat een fout in het programma. Dit is inmiddels verholpen.
Geplaatst door: javi
, Datum:
26.02.2007 13:22
Lilian,
Bij de Leemcule in Hattem is iedere zondag morgen een bijeenkomst van oltimer bijeenkomst.
Prachtig om dit gerestaureerde spul te zien.
Javi
Geplaatst door: Henri
, Datum:
26.02.2007 13:32
Berny je hebt ons helemaal lekker gemaakt naar die camping. Neem aan dat je er zelf ook geweest bent. Een vraagje over deze camping. Is die opok geschikt voor mindervaliden, dus goed toegankelijk rolstoel/scootmobiel en is er ook aangepast sanitair voor mindervaliden?
, Datum:
26.02.2007 13:43
Henri, al eerder was me al opgevallen dat deze camping van alles te bieden had wat een bepaalde doelgroep (waartoe ik behoor) aantrekkelijk vindt (natuur, strategische ligging, kleinschaligheid o.a.); zelf ken ik de streek goed; ik kom er al tientallen jaren een paar maal per jaar, maar bezocht heb ik de camping nog niet, dat ga ik deze zomer doen. Over details dus even op hun site kijken of via de site contact met ze opnemen.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
26.02.2007 15:33
Annechie kiekt ffkes op www.dereutel.nl dan kom ie nog bekenden teeg'n hier en doar!
Overigens bint de aander'n natuurluk ok van harte uuteneudigd op den site te kiek'n.
Met een stel vrienden hebben ze dan ook nog een eigen oldtimerclubje, waarmee ze een keer per jaar een brommerweekend houden, die wordt meestal gehouden in het zelfde weekend wanneer het weekend van C-Fr. wordt gehouden.
, Datum:
26.02.2007 15:56
Oke bedankt Berny. Heb een mailtje naar de camping gestuurd. Zijn wel een paar keer in de Pyreneeen Orientalis geweest maar dit jaar wilden we naar een kleinschalige camping in de Herault of Aude.
, Datum:
26.02.2007 16:37
Het mooie van deze camping is dat je dichtbij van alles zit: Narbonne, de Montagne de la Clape met zijn lekkere rosé en zijn vin-gris, de woensdagochtendmarkt van Lézignan met zijn vele Zigeuners waarvan de kinderrijke gezinnen in de namiddag ook te vinden in het picknickparkje onder de bomen bij de zwemplaats in de Cesse bij Mirepeisset (naast de camping), bij het zilte Bages onder Narbonne, vanwaar een prachting weggetje naar Peyriac loopt, langs de lagunes, de afwisselende Corbières en Minervois, en nog meer plekjes die ik niet op de site vermeld omdat ze hun aantrekkelijkheid ook ontlenen aan het feit dat ze weinig bezocht worden.
Als ik nog op iets stuit dat speciaal voor jullie, i.v.m. de rolstoel, interessant is, mail ik dat wel privé. Fijne vakantie!
, Datum:
26.02.2007 17:47
Heb je mijn mailadres gestuurd Berny.
als je nog wat weet, vindt , hou me aanbevolen. Nog geen bericht van de camping gehad. Wacht maar rustig af.
Dit gedeelte van de Languedoc zal ons ook wel goed bevallen en lekkere wijnen hebben ze er ook.
, Datum:
26.02.2007 21:14