Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
22.02.2007 23:20
@Connie,
ik begrijp het wel......
Als je bepaalde plekken zelf gezien hebt en je ziet 't terug in een film!! De grootste indruk heeft bij mij de Pointe du Hoc gemaakt. Een loodrechte muur met daar bovenop een kanon dat uitgeschakeld moest worden. Komt volgens mij ook in de film voor.
Weet 't niet zeker maar er staat me zoiets bij.
http://www.normandiememoire.com/2_histo3/histo3_p3_fr.htm
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.02.2007 23:42
Inderdaad Jan, het programma wordt dan te saai,dat ik daar nog niet
aan gedacht heb.Het moet natuurlijk allemaal spectaculair zijn.
Tsja ieder het zijne.
De computer is nog niet in orde. Ik tik hier op een andere die het wel goed doet. Gelukkig hebben we een paar "experts" thuis, die als het ware van twee, één maken, haha :-)
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.02.2007 23:43
Jan,
Wij hebben de plaatsen bezocht dieook in de film voorkomen,en ik kan je zeggen dat is voor mij tenminste ,zeer emotioneel geweest.Er ligt nog veel uit die oorlogstijd op stranden en in de duinen.Die bunker met zijn 40 c.m.brede spleet.De duitsers zagen toen een heel armada schepen op zich afkomen.Zeer indrukwekkend.
connie.
, Datum:
23.02.2007 00:18
, Datum:
23.02.2007 00:51
Jan,
is het niet verschrikkelijk.Die knullen hadden niet eens de kans om boven op dat duin te komen.En toen ik daar stond,boven op dat duin,zie ik die beelden weer vor me.Kansloos.........jonge mensen.........mannen de dood ingejaagd.Ik wilde het zien,maar achteraf....heeft het mij de hele vakantie achtervolgt.
Hetzelfde hebben wij dit ervaren toen wij Verdun bezochten en de Marinotline.Dit jaar iets vrolijkers bezoeken.
vr.gr.Connie.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
23.02.2007 01:06
Ik houd alleen van films zonder zwelgende achtergrondmuziek, die maar al te vaak voorgrondmuziek is in de bekende niet te harden bombastisch-symfonische stijl. Toen ze destijds aan wal probeerden te komen was die muziek er ook niet; waarom nu dan wel? Om goedkoop sentiment op te pompen. In een film zonder die constant jengelende sentimentele geluiden zou alles veel echter lijken, misschien wel te echt om verkoopbaar te zijn. Voor mij zit er in een dergelijke sentimentele benadering van dit thema bijna iets onethisch: de gemiddelde kijker moet en zal met alle middelen vermaakt en beziggehouden worden. Het lijkt wel of de harde, droge werkelijkheid niet voldoende verkoopbaar wordt gevonden.
Doe mij de documentaire filmstijl maar; voor velen onverdraaglijk - maar dat is een echte oorlog immers ook.
, Datum:
23.02.2007 01:27
Berny,
wij hebben de documentaire opname van die ellendige oorlog met authentieke beelden.Zonder bombastische muziek.Maar toch gaat het door merg en been om jonge mensen zo te zien afslachten,als ze hun hoofd boven een duin uitsteken.Ze hadden gewoon geen kans.........opgewacht en neergeschoten.
connie
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.02.2007 23:35
Even een iets luchtiger onderwerp, kwam navolgende site tegen
http://www.chateaux-france.com/
Misschien al eerder gepost, misschien ook niet. Maar in ieder geval een enorme berg info als je geinteresseerd bent.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
23.02.2007 23:58
Henk nog gefeliciteerd met je verjaardag, kan nog net volgens mijn klok. Heb je een leuke dag gehad?
, Datum:
24.02.2007 00:03
Oorlog is de meest domme,nutteloze en overbodige energie verspilling die er is.Al die jonge levens die opgeofferd worden voor veel geld en macht en het uitproberen van wapens, terwijl de aanstichters hoog en droog zitten en het spel aanschouwen. Moeders en vaders die veel tijd en energie in de opvoeding van hun kinderen hebben geinvesteerd wordt
zo teniet gedaan. Natuurlijk ben ik blij dat die jongens destijds gegaan zijn om Europa te bevrijden van de bezetter, wie weet hoe het
er anders uit had gezien.Maar om die jongens uitgerekend daar aan land te zetten, waar ze geen schijn van kans hadden,en daar bij bosjes
werden neergeknald, was ook weer een bedenksel van mensen die zelf
buiten schot bleven.
Heden ten dage is het al weinig anders. In tijden dat er in je eigen land een vreemde mogendheid binnenvalt, is er iets voor te zeggen dat je dan defensief optreedt.
, Datum:
24.02.2007 00:16
Deze Franse site werd op Fankrijkforum genoemd, met weersverwachtingen (ook voor de langere termijn) voor alle landen van de wereld:
http://www.lachainemeteo.com/
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
24.02.2007 00:46
Ziet er niet best uit Berny voor Frankrijk. Overal regen, maar eens een plekje opzoeken waar het wel mooi weer is dan. Ben ik wel aan toe!
Maar een handige site, tnx.
, Datum:
24.02.2007 00:49
Ach ja, Lili@n, in mijn onnozele idealistische onschuld geloofde ik vroeger dat de wereld te veranderen (lees verbeteren) zou zijn.
Demonstreren met spandoeken tegen de oorlog in Vietnam, weet je wel.
Lid zijn van een pacifistische partij, weet je wel.
Maar de oude Romein Plautus wist het al: homo homini lupus!
Het enige wat je kan trachten is je kinderen goed opvoeden en dan maar hopen dat anderen dat ook doen.
Morgen een vrolijker onderwerp?
, Datum:
24.02.2007 00:51
Van het weer in Frankrijk word je inderdaad ook niet vrolijk.
, Datum:
24.02.2007 00:57
, Datum:
24.02.2007 01:05
Berny,
een paar weken geleden was er een film op TV met een opvallende bijzonderheid: d'r zat geen achtergrondmuziek in!!! Werd uitgebreid besproken in mijn Radio- en TV-gids.
Hoe wanstaltig af en toe filmmuziek ook is je zal het er toch mee moeten doen. Er is niks anders......
, Datum:
24.02.2007 12:11
Tja, maar omdat ik niet vind dat ik die al die met emo-geluidjes volgestopte films 'moet' ondergaan, doe ik dat dus ook niet. In filmhuizen draaien trouwens wel regelmatig films die me iets zeggen, ook oudere films van b.v. Pasolini, Bertolucci, Polanski, Bresson, Truffaut, Wim Wenders e.v.a. maar ook hedendaagse films in min of meer documentaire stijl, vaak door VPRO, Arte, Canvas of ZDF uitgezonden - na middernacht. Overigens wordt er wel heel erg veel gekeken en steeds minder geluisterd en gelezen: zie de ontwikkeling op de boekenmarkt van lezen naar plaatjeskijken. De hedendaagse (Amerikaanse) filmindustrie richt zich op de smaak van degenen die het meest in de filmtheaters komen en waar ze het dus van moeten hebben: pubers en postpubers tussen 15 en 25 jaar; dit verklaart waarom er zoveel net iets te hapklare emo-rubbish verschijnt.
, Datum:
24.02.2007 14:57
Hier schijnt momenteel de zon om ongeveer 15.00 uur. In Montpellier regent het uit een dikke bewolking. Toch handig zo'n site.Bedankt Berny.
Geplaatst door: javi
, Datum:
24.02.2007 16:45
Oorlog is er altijd.
Nu weer in wielerland UCI contra ASO
Hierdoor gaat Parijs -Nice misschien niet door.
Wie wordt de dupe ?Juist ja, de renners en het publiek.
Javi
, Datum:
24.02.2007 23:42
Van de gunstig overal vlakbij in schitterende natuur gelegen kleine camping Figurotta, in Bizanet (Aude, even ten zuidwesten van Narbonne) is zojuist weer een heel positieve mening gegeven... dit vind ik nu een aantrekkelijk campinkje. Voor de liefhebber, die zichzelf prima kan vermaken maar toch dicht bij gezellige plaatsen wil zitten; ze hebben nog een zwembad ook, en de zee is ook onder handbereik. Verdere trefwoorden: katharenkastelen, grenache, muscat, zon, markten (o.a. Lézignan (woensdag) en Narbonne). Ook een uitstapje naar Perpignan, Collioure en de Franse en Spaanse Pyreneeen is van hieruit prima te doen.