Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
19.02.2007 10:41
Wij Nederlanders zullen haar ook missen.
Geplaatst door: javi
, Datum:
19.02.2007 17:45
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
19.02.2007 23:56
Kan ik me nog goed herinneren. javi!! Aankomst bergop op het vliegveldje van Mende.
Kan me de etappe nog goed voor de geest halen. Denk ik.
Geloof dat ene Neil Stephens nog een rol speelde in de achtervolging. Zat die toen niet in een Nederlandse ploeg?
Gek, als ik aan de etappe denk dan zie ik uiteraard Jalabert op mijn netvlies verschijnen maar ook steeds weer die Neil Stephens.
, Datum:
20.02.2007 00:17
Ik geloof dat ik het weer weet!! Neil Stephens probeerde de achtervolging tegen te werken omdat hij in dezelfde ploeg zat als Jalabert.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
20.02.2007 00:53
Bren, mijn excuses dat ik je niet eerder kon feliciteren, de computer heeft het begeven.
Alsnog van harte, beter laat dan nooit moet je maar denken en de felicitaties zijn er niet minder om.Hoop dat je een leuke dag heb gehad.
Ik "zit" hier nu op een geimproviseerde computer van het "jaar nul" ook nog met een ander besturingsprogramma,waar ik vreselijk aan moet wennen. Het zijn leuke dingen (die computers) maar ze moeten het wel doen. Nu heb ik vanavond ook nog enkele mensen de stuipen op het lijf gejaagd door ze een mailtje te sturen dat ze waarschijnlijk een
virus op hun computer hebben opgelopen, maar dat is gelukkig niet het geval , blijkt achteraf. Pff....dat was even een opluchting.
De meeste emailadressen zitten dus op de andere computer.Ik kan op deze ook geen filmpjes of power point openen, dus het is zeer geweldig!!
Van jullie bijdrages kan ik dus minder genieten...:_(
Om niet helemaal in mineurstemming te eindigen: De vogels in het bos floten vandaag alsof het voorjaar als was begonnen en menig struikje stond al op uitbotten.
Voor de "vaste" email verzenders: Als je bijlagen stuurt, stuur ze dan a.u.b. naar mijn hotmailadres.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
20.02.2007 12:11
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
20.02.2007 12:14
, Datum:
20.02.2007 14:37
Ja, natuurlijk.....!!
Kan het zijn dat Rotterdammers meer spitten op het internet om iets te weten te komen over hun stad dan andere Nederlanders?
Vooral dan dingen van vóór 1940??
Ik bedoel; als je een foto ziet van b.v. de Keizersgracht in Amsterdam uit 1938 en eentje uit 1998 en je denkt de mensen en auto’s weg dan zijn de verschillen minimaal.
Of de Lange Voorhout in Den Haag.
Of de Oude Gracht in Utrecht.
Maar dan Rotterdam!! De Hoogstraat, de Meent, de Schiedamsedijk.........
Werelden van verschil!!
Ik woon een paar meter van de Regentessebrug a.k.a. Vier Leeuwenbrug.
http://www.rotterdammers.nl/jan6/vragen03a.htm
Zie het vervolg en de verschillen.....
http://www.rotterdammers.nl/haven/bijmaas.htm
, Datum:
20.02.2007 14:45
, Datum:
20.02.2007 16:23
Herkennen is een groot woord. Wij “emigreerden” pas in maart 1953 vanuit Brabant naar Rotterdam.
Effe naar de foto.......
De St Laurenskerk uiteraard met daarboven van links naar rechts Gerzon, Schielandhuis en H.B.U.
Daarboven herken ik nog de “oude” Bijenkorf.
Rechts zie ik het Beursgebouw denk ik.
Maar rechtsonder dat gebouwtje? Is dat de Stadsverwarming?
, Datum:
20.02.2007 17:01
, Datum:
20.02.2007 17:46
Ik ken dat gebouwtje ook niet, Jan. Dat is afgebroken voor mijn tijd. In ieder geval voor de tijd dat ik regelmatig in die omgeving kwam. Toen was men al volop aan de wederopbouw bezig. Ik werkte nl. op de Wijnhaven en heb nog gewinkeld in het resterende deel van de oude Bijenkorf. Tussen de middag gingen we bij mooi weer zonnen in de kraterputten aan de Blaak.
, Datum:
21.02.2007 00:21
Mijn eerste baan was op de Westblaak op 1 september 1962.
Elke dag op de fiets daar naar toe en terug natuurlijk.
Ik reed altijd naar huis over de bruggen (via het Noordereiland) en verder over de Rosestraat, Beijerlandselaan, Groene Hilledijk, Oldegaarde.....
Maar ik heb achteraf het gevoel dat die ene rotbrug ALTIJD openstond!!!!
Dat ik daar elke dag met honderden andere slachtoffers stond te wachten totdat we weer verder konden.
Jij hebt gewerkt op de Wijnhaven!! Prachtig!! Vanaf mijn balkon kan ik ik bijna spugen in de Wijnhaven! D’r ligt een museumboot in die ze willen ombouwen tot hotel.
Geinig, zien we ook nog eens toeristen in onze toch wel afgelegen wijk.
Geplaatst door: Kirsten
, Datum:
21.02.2007 16:45
, Datum:
21.02.2007 17:07
Jan, dan moet ik jou over de brug hebben zien fietsen, mijn kantoor stond nl. op het rijtje naast het Witte Huis en ik ging met de tram over de brug naar huis. Ik heb er tot 1964 gewerkt.
Tussen de middag gingen we meestal winkelen bij Vroom & Dreesman.
, Datum:
21.02.2007 22:06
Ik heb dat filmpje al vele malen gezien, Kirsten, maar 't blijft intrigerend. Absurd zou ik bijna zeggen.
Het geluid van een kettingzaag......!
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.02.2007 21:25
Leo zit in de film de ,The longest day"die hij al tig keer heeft gezien,maar nog altijd de beelden oproept die wij hebben gezien toen wij Normandie bezochten.
connie.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.02.2007 22:50
Vanavond naar het programma "Ik vertrek" gekeken, wat ik niet begrijp, dat mensen vertrekken en de zaken niet goed geregeld hebben, door wat voor een reden dan ook.Wat ik ook niet begrijp is dat als je naar Frankrijk vertrekt je toch een behoorlijke kennis van de taal moet hebben en de andere gewoontes. Volgens mij ga je daar van te voren toch al mee bezig?
En als je een camping koopt dan kijk je toch van te voren hoe alles eruit ziet en hoe het onderhoud is?
Ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
22.02.2007 22:59
Ik heb het programma vanavond niet gezien, maar wel andere ik vertrek afleveringen. Daar stoorde ik me er idd aan dat mensen naar Spanje gingen, het al een jaar vantevoren wisten, en dan nog geen woord Spaans spraken!
Van tevoren bekijken wat je koopt lijkt me toch het minste wat je doet. En je verdiepen in de regels van het land ook.
Dat sommige mensen het nog redden snap ik niet.
, Datum:
22.02.2007 23:14
Ja, Lili@n, zo denk jij erover en zo denk ik erover maar....
Zo'n programma is alleen leuk of interessant (voor de massa) als de nodige problemen en hobbels genomen moeten worden.
Ik kan me een uitzending herinneren waar mensen zonder enige kennis van taal en vak een auberge overnemen. Een herberg in Frankrijk en geen flauw benul hoe je moet koken!
Maar er valt toch geen "leuk" programma te maken over mensen die alles goed overdacht hebben? Waar alles goed geregeld is?
Dat is geen amusement maar dat is alleen maar saai.....
Ik heb alleen maar gekeken omdat deze uitzending over een camping ging. Volgende week over mensen die vertrekken naar Spanje om een een verhuurbedrijf van licht- en geluidsapparatuur beginnen. 't Zal wel.......
Moet toch eens m'n zwager opstoken om eens met zijn Honda Goldwing op vakantie te gaan i.p.v. z'n caravan :-)
Is je PC weer in orde???