Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
15.02.2007 22:59
Och Frank, van het Utrechts herinner ik me uitspraken van onze neven:
achelige gladioool . . . het kan toch zo gezellig zijn op ouwegrach achentachentig, war ?
Dat heeft toch ook wel wat ???
Geplaatst door: frank
, Datum:
15.02.2007 23:01
Ah Javi, ik citeer slechts dat begrijp je toch:-)
Heb niet de illusie ooit foutloos nederlands te zullen schrijven. Kan mij nog cijfers voor dit elementaire vak herrinneren die toen al weinig hoop gaven.
En minder beschaafd ook dat zal wel kloppen. Als ik het goed begrepen hebben stammen wij toch allen af van de Neanderthalers. Wat ik daar zo van begrepen heb was dat van het nivo haren slepen, schedels inslaan en dergelijke. Is inderdaad wat minder beschaafd wil ik toegeven en ergens zal dat gen nog wel rondzwerven in mij.
Maar ik zal mijn best doen in de toekomst deze jammerlijke toepassing van de nederlandse taal niet meer te bezigen en jouw advies op te volgen, zodat ik niet opnieuw deze fout maak. Kijk ik leer het al:-)
, Datum:
15.02.2007 23:14
Hmm Rivi,
Waar je je tegen verzet wordt uiteindelijk iets waar je je voor schaamt denk ik.
Psychologie van de koude grond natuurlijk, maar nee het kan mij absoluut niet meer bekoren.
Ik ben nog wel steeds gek op de ietwat lijzige recht door zee spreekwijze die we hier in Utrecht hebben.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
15.02.2007 23:50
Hebben jullie dat ook? Ik mis pag 270.
, Datum:
15.02.2007 23:52
Gerrit,
Even naar rechts scrollen op pagina 270. Weet ook niet wat er aan de hand is maar hij probeert aan de rechterkant uit het scherm te vallen op de een of andere vreemde manier.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
16.02.2007 00:05
Ja Gerrit, daar had ik ook last van, totdat ik zag dat de hele boel naar rechs moest worden gezet.blz.271 is wel goed.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
16.02.2007 00:51
Ik had vandaag (of eigenlijk gisteren) nog niet gekeken op mijn geliefde topic.......
Complete spraakverwarring over tuinbonen en tuinbonnen.
, Datum:
16.02.2007 14:30
Vandaag lag weer het maandblad Onze Taal in de bus.
Ik begin altijd met het lezen van de achterpagina die gevuld is met taalfouten en -blunders uit de divese media.
Dit stond in een advertentie van een poelier:
"Tamme konijnen bouten in pruimensaus"
En dit in een advertentie op een vacaturesite:
"Als Office Manager ben je letterlijk en figuurlijk het middelpunt van onze onderneming. Je bent een spin met 4 of 5 poten die de volledige regie krijgt over het reilen en zeilen bij ons op kantoor."
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
16.02.2007 16:57
Deze advertentie zag ik gisteren in een plaatselijk weekblad staan:
" WIJ ZIJN EEN
glazenwassers/schoonmaakbedrijf
met als hoofd doel de Particuliere markt.
WIJ VOEREN
O.A de volgende werkzaamheden uit:
Glasbewassing
Dakgoot reiniging
Kunststofkozijnen reinigen & Bescherming
Trespa boeibeplating reinigen
Teras reiniging
Gevelreiniging & impregneeren
Enz enz... "
Je vraagt je af of er nou niemand was die deze tekst even na had kunnen kijken......
Geplaatst door: jan flintstone
, Datum:
16.02.2007 17:14
Een beetje meer werken in plaats van te zagen...
Tja als je gans de dag niet weet wat doen in zo'n flatje dan ga je zagen .
Geplaatst door: connie
, Datum:
16.02.2007 17:15
Wat ik mij afvraag.....waar is het toch wel informatieve topic van luc gebleven?Het ging over de veranderingen van weg/wegennummers.
Ik wilde het s,avonds nog even bekijken,maar weg was het.Zeker weer van die griezels die met hun idiote antwoorden op een normaal bericht reageerden.
connie
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
16.02.2007 17:45
Gelukkig had Luc het ook op het Frankrijkforum gezet:
En heel pak Franse wegen verandert van naam.Onder meer de legendariche routen nationale naar het zuiden wordt gedegradeerd tot een aaneenschakeling van kleine departementale wegen.Ongeveer een derde van de nationale wegen wordt gedegradeerd.
De Franse staat neemt niet langer het onderhoud op zich maar laat het over aan de departementen.Daarvoor moeten die wegen een nieuw nummer krijgen.Elk departement doet dat op zijn eigen manier,doorgaans zonder de buren te raadplegen.Gevolg,een chaos van nummers.Voor een groot deel verdwijnt zo de Route nationale 7.Maar de route nationale 7 wordt nu gedegradeerd,en verandert buiten Parijs regelmatig van naam,eerst heet ze D907,dan D307.dan weer D907.dan D7n,D2007 om zo te eindigen met D707. (Stond vandaag in de krant)
Geplaatst door: connie
, Datum:
16.02.2007 18:56
Loes,
Dank voor de informatie.
Visje,van harte gefeliciteerd.
connie.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
16.02.2007 19:01
Jarig Bren ???? Van Harte Gefeliciteerd !!
Vraag aan Jan en Frank:
'k Was vandaag in Twente en kwam daar tussen de dranken een fles "vretborrel" tegen.
Hebben jullie enig idee, wat dat kan zijn ???
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
16.02.2007 19:36
Zet toch tenminste een topic vast bovenaan ,dan kan die spammer niet meer bovenaan postvatten.Het is maar een hint hoor ik moei me niet.
Geplaatst door: tanny
, Datum:
16.02.2007 19:44
Geplaatst door: Tanny, Datum: 16-2-2007 19:30
Hallo,
Wij verloren ons hart aan Frankrijk en begin juli 2006 vertrokken we dan ook met ons gezin richting Hautes Pyrenées. We starten er kleinschalig met 3 kamers( 45 euro per nacht in een tweepersoonskamer met ontbijt ), 2 gites ( 380 euro per week ) en 6 staanplaatsen ( 9.50 euro = staanplaats + 2 volw + auto ).Zwembad en kinderbadje. Knutselnamiddag enkel op aanvraag van de gasten.
We willen onze gasten blijven verwennen en vooral het persoonlijk contact behouden.
Ga alvast een kijkje nemen op onze website : www.lapromesse.be
Misschien krijgt u bij het bekijken al vakantiekriebels ! Wij staan alvast klaar om u te mogen verwennen
Mvg
Tanny
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
16.02.2007 19:46
Dit bovenstaande was een grapje van mij Dik Trom.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
16.02.2007 19:49
Ik heb er nu al spijt van.
, Datum:
16.02.2007 21:15
@Rivi,
ik had geen idee maar het internet uiteraard wel: advocaat!
, Datum:
16.02.2007 21:19