Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
11.02.2007 23:21
Tja...ik wist dat je er gevoelig voor was, Jan. Die vage, femelende taal idd..brr.
By the way, bij mij ligt er vrij vaak een klein papiertje in de brievenbus waarin Professor Sambo (o.i.d.) in een met taalfouten doorspekte tekst zijn diensten aanbiedt, en ons van alle kwalen en narigheid (echtscheidings-, overgangs, overige lekkage- en nog allerlei andere problemen en ziekten af zegt te kunnen helpen. Vooral dat 'Professor' vind ik altijd leuk... Misschien 'professor' aan een heel erg Vrije (nl. door hemzelf verzonnen!) Universiteit.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
11.02.2007 23:45
Reiki II is een verdieping voor de Reiki-cursist; het reinigt vooral mentaal en emotioneel.
Wie het snapt mag het zeggen.
Reiki heeft een krachtige helende invloed op het fysieke en het mentale lichaam, en werkt ook op onze emoties.
Mentaal lichaam??
Wie gevoelig is voor energie zal ontdekken dat deze stenen een kracht van zichzelf hebben die meer is dan een willekeurige steen van bijvoorbeeld het tuincentrum.
Dit gaat over "hetesteenmassage". Compleet geleuter natuurlijk!!
Want, want, stel je voor, dat die stenen waar ze 't over hebben gewoon te koop zijn in een tuincentrum?? Verdwijnt dan hun kracht??
Zo ja, waarom dan wel??
Berny, volgens mij ben je een flegmatisch type.
Ik ben echt een kruidje-roer-me-niet!! Wil altijd de wereld bekeren!
, Datum:
12.02.2007 00:15
Jan, ik ben integendeel juist een hilarisch typje, dat zich betrokken voelt bij van alles en zich soms (innerlijk) daarover kan opwinden. Maar ik kies ervoor me onderkoeld uit te drukken - juist over die zaken waarover ik me zou kunnen opwinden. Als ik me ooit eens boos maak, druk ik me juist in zorgvuldig gekozen bewoordingen uit, dat komt vaak ook nog eens beter aan - en soms bezig ik zelfs wel eens, voor het goede doel, niet door iedereen gepruimde bewoordingen of krachttermen. Maar jij doet dat dus wat anders, en dat is ook heel effectief.
, Datum:
12.02.2007 00:21
P.S.: ik zit inhoudelijk dus op jouw lijn, wat de laatste postings betreft. Maar met deze materie blijft het altijd oppassen, niet iedereen denkt er hetzelfde over, en niet iedereen daar even goed tegen (dat dus niet iedereen er hetzelfde over denkt).
, Datum:
12.02.2007 00:30
Effe een "onschuldig" onderwerp.
Afgelopen maandag belt onze dochter op met de vraag of we mee wilden gaan naar een eetcafé. Manlief had andere bezigheden en zij had geen zin om te koken.
Voor zoiets zijn we altijd te porren....dus wij daar naar toe.
Ik bestelde een "mixed grill" van vis. Ongelofelijk!! Een bord vol met ik geloof zes soorten vis.
Als garnituur gebakken aardappelen (uiteraard) met als groente spruitjes en witlof.
Zitten te eten en ik word aangestoten door onze oudste kleindochter.
Oop, zegt ze, jouw spruiten zijn véél lekkerder dan deze. D'r zit helemaal geen smaak aan en ze zijn veel te hard!!
Vond ik hartstikke leuk om te horen......
Vandaag hadden we een zwager over de vloer.
Meeëten?? Nou, graaaaaag!!
Nou wist ik dat hij een hekel had aan witlof....
Toch klaargemaakt uiteraard :-)
Witlof in stronkjes (of hehalveerd) koken.
Witlof in een schaal en bestrooien met met fijngemaakt eigeel.
Daarover weer geraspste kaas.
Tenslotte hete gesmolten boter.
En d'r bleef niets over...............
Geplaatst door: Groenteman
, Datum:
13.02.2007 21:00
'k Ruik de geur van spruitjes....
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.02.2007 01:12
Of de stronkjes lof inwikkelen in ham en daar een laagje kaas over en dan even onder de de grill, is óók heel lekker.
Jan die mixed grill van vis lijkt me ook heel erg lekker, hmm het water loopt me al in de mond.
Overigens hoop ik niet dat jullie twee teveel geschrokken zijn van de
"post" :-)
Wat dachten jullie van een stamppottenbuffet?
Rivi heb ie nog wat nie'js? Het is hier van al'n's hetzölfde, net as met 't weer :-)
Ik heb waarachtig een valentijnkaartje gekregen met inhoud:
Een tuinbon, haha toch leuk!
, Datum:
14.02.2007 02:09
Stamppottenbuffet?? Ga je die organiseren?? Wanneer????
Volgens mijn vrouw maak ik de beste stamppotten van de wereld.
Boerenkool, peen en uien, zuurkool, rauwe andijvie, spruitjes, witte bonen met snijbonen.....
En maar klagen dat ze te dik wordt. Je hoeft toch niet de hele pan leeg te maken!!
Geplaatst door: connie
, Datum:
14.02.2007 02:22
Jan,
Je vergeet de bietenstamppot.
connie
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
14.02.2007 10:59
Jan.. gebruik je gewone snijbonen of bonen uit het zout...?
Ik heb ooit op kerstavond voor vrienden een stampotbuffet georganiseerd.. In eerste instantie keek men argwanend,verbaasd.. Geen culinaire intrapper natuurlijk! Echter aan het eind van de avond.. weinig kliekjes, volle buikjes en zeer voldane geluiden.. ;-))
Soepbuffet met toebehoren, ook zoiets leuks..
Lilian.. de postbode is al ewes.. niks! Ja, veur mien dochter.. ik zal 't stökske wal deur'egeev'n hebb'n denk ik..
Groet'n van Annechie.. good te passe!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
14.02.2007 12:18
Lili@n,
Wie bint hatstikke druk man, wie hebt oons huus vekoch. De makelaar kump temet um de pepiern te teekn. Wie hadn al 'n aanden ekoch in november veurig joar. Dat was zo gebeurd, mar oen eing vekoopn is toch völ spannder. Achterof was 't in zes wekkn gebeurd, mang nie klaang, dache wie so. Mà wie mut d'r noe wel uut en goat zo lange in 'n huurhuus van april töt november, want dan köw pas in dat aandre huus. Wie goat noar 'n patio-bungalow, liekt oons helemoal geweldig !
Dus ie könt wè noagaon: druk - druk - druk . . . . .
Mà toch wè iedre kear hier effen um de deure kiekn, heur.
Groetn
, Datum:
14.02.2007 19:16
Gefeliciteerd Rivi, dan hè'j 't mooi gemakkelijk temee.. mrakels fijn!
Blie'j wal in oen eigen plaatse? Hè'j noe nog wal tied um van't zommer steurig vot te goan...?
Geplaatst door: chefkok
, Datum:
14.02.2007 19:49
................................................
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
14.02.2007 20:09
Hè'j doar gin kééze van 'egett'n chefkok..?
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
14.02.2007 22:30
Gefeliciteerd Rivi, heb je nog wat om naar uit te kijken. Als je er op vooruit gaat wb het huis/buurt vind ik het nooit zo erg om alles in te pakken.
Vanavond erg gelachen, wordt een beetje langdradig op den duur, maar wel aanstekelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2wGz4OpbUM&NR
(hoop dat de link werkt ;-)
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.02.2007 22:37
Soryy Annechie,
Maar Steurig Vort goan?? Wat is steurig??
Sorry lili@n,
Een tuinboon voor Valentijsdag?? Wat betekend dat??
Da's toch een heel bijzonder land dat oosten geloof ik:-)
, Datum:
14.02.2007 22:51
Ik was ook benieuwd naar die tuinboon van Lili@n. Zoeken dus op het internet.Het onderstaande kwam ik tegen. Heeft volgens mij niks te maken met de tuinboon van Lili@n.
Tuinbonen heten de ziel van een dode te bevatten, en als de planten bloeien, kunnen er allerlei ongelukken gebeuren. De vorm van de tuinboon wordt in verband gebracht met de dood.
Geesten kunnen worden afgeweerd door op oudejaar wat van deze bonenpeulen rondom het huis te strooien, terwijl de woorden worden uitgesproken:
"Met deze bonen koop ik mezelf en de mijnen vrij."
De geest zal ze komen verzamelen er geen moeilijkheden veroorzaken, twaalf maanden lang.
Ook zijn er allerlei voorspellingen bekend waarbij deze bonen worden gebruikt. Op midzomernacht neemt men drie bonen: een die dicht blijft, een die half en een die heel wordt opengespleten. Men verstopt ze afzonderlijk en stuurt degene die benieuwt is naar zijn toekomst erop uit om ze te zoeken. De boon die hij het eerst vindt, bepaalt wat de toekomst brengt. Een ongepelde boon betekent welvaart, de halfgepelde een prettig leven en de geheel gepelde armoede.
Maar het gekste bijgeloof is dat tuinbonen in schrikkeljaren ondersteboven aan de struik groeien.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
14.02.2007 23:01
@Annechie, Ie heurt nog van mie, mà rekknt d'r rustig op, daw dit joar nog net zo vake d'r op uut trekt en meschien nog wè vaker.
Wie blieft trouwns in de stad, wie goat nog wat mear op de stad an. Noe muw op de fietse, mà dan köw't op de sloffn doon !
@Bren, We komen in die wijk (voor jouw) achter de rails ! 't Is niet de wijk waarvoor we gekozen hebben, maar voor het huis: plat dak, 3 slaapkamers, garage en een patio van 8x8 ! We zijn al tig keer verhuisd, dus dat stelt niks voor, maar voordat je daar aan toe bent, oef !
@Jan en Frank, jullie zijn toch door die tuinbon van Lili@n helemaal in de bonen terecht gekomen.
, Datum:
14.02.2007 23:05
, Datum:
14.02.2007 23:08
En dat 'steurig' Frank, da's 'tzelfde as 'steeds'... 't is maar da'j 't weet.. ;-))