Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
09.02.2007 14:55
Onder de noemer 'kamperen' val van alles. Met een simpel noktentje en een 1-pits-brandertje trekken van het ene naar het andere natuurterreintje waar ze niet veel meer dan een (soms)warme douche en een toilet hebben is iets anders dan het met een uitgebreide keukeninventaris, het tuinameublement en allerlei ander gemak voor enkele weken verhuizen naar een camping met van alles erop en eraan. De laatste tijd gebruiken de Fransen het tepasselijke 'Hotellerie de plein Air'. Ik vind alle bestaande vormen van kamperen interessant, en kijk met veel bewondering naar de gezellige caravans, campers en klapwagens die je op campings tegenkomt. Omdat ik niet van langdurig tentopzetten houd, houd ik het zelf totnogtoe bij onze 14 jaar oude scoutingtent, in 6 minuten is opgezet en een grondvlak van 2.50 bij 3.00 meter met (belangrijk!) 60 cm hoge muren heeft, ruim genoeg voor 2 personen. Willen we weer verder, dan zijn we binnen een half uur weer weg: onze interpretatie van 'gemak' en 'luxe': maximale vrijheid. Maar ik lijd niet aan zendingsdrang, en ben dus juist heel blij met diversiteit op dit punt - ook omdat er dan altijd voor iedere soort va kampeerders voldoende mogelijkheden te vinden zijn. Zelf houden we van de allersimpelste terreintjes met vooral Fransen - daarvoor, en voor de natuur, de dorpjes en het Franse leven gaan we nl. naar Frankrijk.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
10.02.2007 01:08
Geplaatst door: connie
, Datum:
10.02.2007 01:25
Jan,
idd.erg groen maar heb ook wel op oergezellige campings gestaan waar geen grasspriet te bekennen was.Dat was omdat de kippen,gansen en kalkoenen alles weggevreten hadden.Zelfs onze bouleballen werden geprobeerd of ze eetbaar waren.Maar een topcamping voor ons,zo aan de Tarn.
connie.
Geplaatst door: berny
, Datum:
10.02.2007 01:39
Hmm...iets teveel een 'gazon', wat plantsoenachtig, ik geef een 7,5. Groen is mooi, maar teveel en te netjes bijgehouden groen doet me aan Duitsland denken.
, Datum:
10.02.2007 02:06
Een camping ZONDER gras????
Met m'n blote voeten door stof, kiezels, kippenstront e.d lopen??
Zal toch niet!!!
Hoewel, ik heb één camping gehad zonder een sprietje gras.
Zal 'm proberen te beschrijven.
Ingang; rechts daarvan de woning van eigenaar/beheerder.
Een kiezelpad de camping op.
Een rond sanitairgebouw.
Rond dat gebouw plekken met véél kiezel voor caravans.
Rechts van dat gedeelte van de camping lag een bos,
Maar nu komt 't: er liepen paden het bos in!!
Paden eindigden op een plekken waar je je tent neer kon kon zetten. NIET geschikt voor caravans!! Een klein campertje lukte nog wel....!
Er waren zelfs plekken waar je alleen lopend kon komen.
's Avonds was het me daar donker. Ongelooflijk!!
Geen gras maar wel veel dennenaalden!!
Op een ochtend liep ik rond te zwalken door 't bos en wat vond ik daar?? Raad je nooit!!
Een doos met met jonge katjes!! Lagen daar waarschijnlijk al een tijdje want er zat weinig leven in. We hebben geprobeerd om eentje te redden maar dat lukte helaas niet.
Wie doet dat nou??? Midden in een bos een doos met pasgeboren katjes zetten. Voer voor de vossen????
Eh, Berny, de campings die jij gerecenceerd hebt blonken volgens mij allemaal uit door de aanwezigheid van gras.
, Datum:
10.02.2007 02:42
, Datum:
10.02.2007 11:40
Gras: ja, maar gras op een uitgevlakt terrein dat gemaaid is met als resultaat iets dat lijkt op een Engels gazon vind ik net iets te netjes en te steriel.
In Psatha, niet ver van Athene, mochten we, vlak naast een visrestaurantje de tent opzetten op een strand bestaande uit ronde keitjes, daar zakten we heerlijk in weg, dat lag heerlijk (als die keitjes niet rond maar kantig waren geweest was de ondergrond natuurlijk veel te hard geweest). De bekende houten haringen voor losse ondergronden kwamen hier goed van pas.
Geplaatst door: connie
, Datum:
10.02.2007 11:55
Nu hebben we het toch weer over kamperen op dit topic!!!!
Gerrit heeft nog zo gezegt,DIT GAAT NIET OVER KAMPEREN!;-)))
Maar ja de ware aard komt boven......toch?
groetjes,connie.
Geplaatst door: mieke
, Datum:
11.02.2007 13:37
Huishoudbeurs.
Beetje raar onderwerp op deze site misschien. Maar toch!
Ben gisteren met mij twee dochters naar de Hb geweest.
Wie is er ook geweest en heeft zich laten fotograferen met een 6tal mannen in een wit uniform. Wij hebben dit dus gedaan, vandaag zouden we de foto's op internet kunnen bekijken....Maar we kunnen ze niet vinden....
Wie weet dit wel?
mvg Mieke
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
11.02.2007 16:03
, Datum:
11.02.2007 17:03
Haha, Loes..idd. een aantrekkelijk plekje, het gras net voldoende hobbelig ;-), lekker rustig...hoewel: mensenschuw ben ik nou ook weer niet, en een reservaat hoeft nou ook weer niet voor mij; als er ook nog Fransen komen vind ik dat een pré. En gelukkig heb ik lang geleden mijn ergste watervrees weten te overwinnen, zodat die poel op de foto me niet meer afschrikt. Sterker: ik geef de voorkeur aan zwemmen in zee of en flink meer boven zwemmen in een kleine poel of een zwembad.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.02.2007 18:57
, Datum:
11.02.2007 20:54
Wel, Loes, ik heb even gekeken op die site. Camping ziet er goed uit maar..........je kan d'r ook cursusen volgen.
Prima, is niks mis mee maar lees deze tekst:
Het verdiepen van je persoonlijke verbinding met de natuur, door het opdoen van byzondere natuurevaringen en het (her)ontdekken en leren benoemen van de "eigen verwondering" over de natuur.
Van zulke teksten word ik altijd een beetje kriebelig. D'r staan veel woorden maar er wordt helemaal niets gezegd. Een beetje zweverige prietpraat.....
Heb ik ook met volgende tekst:
Aromatherapie is een holistische therapie. Dit betekent, dat de mens als geheel benaderd wordt voor een behandeling, zowel op lichamelijk als op geestelijk niveau, dus niet alleen gericht op de kwaal.
Iedere etherische olie heeft antiseptische (ontsmettende) eigenschappen, de één wat meer dan de ander, en daarnaast specifieke eigenschappen, zoals b.v. spijsverteringsbevorderend, ontstekingsremmend, antiviraal (werkzaam tegen virussen), weerstandsverhogend, ontspannend, pijnstillend, etc.
Deze therapie kan je volgen bij onderstaande camping:
http://www.les-grands-champs.com/introductie.htm
Als alles zo simpel was dan waren al heel veel kwaaltjes de wereld uit.
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
11.02.2007 20:59
Dacht ik toch echt dat het onderzoek naar De geelbuikvuurpad jou wel aan zou spreken! ;-D
, Datum:
11.02.2007 21:05
, Datum:
11.02.2007 21:52
voor Jan: http://www.balans-massage.nl/index4.html Hierdoor is dus mijn diepe weerzin tegen altijd weer gebruikte begrippen als balans en blokkade ontstaan, waarvan veel (van zichzelf) overtuigde behandelaars zich bedienen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.02.2007 22:14
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.02.2007 22:20
, Datum:
11.02.2007 22:50
Berny,
het lukte me niet om alles te lezen.
Wat een geleuter en gezever over klankschalen, prikkelmasages, aurafoto's en hotstonemassages!!!
HOTSTONE - hete stenen
Natuurlijk, lijkt me best lekker om een paar warme stenen op m'n rug te hebben liggen. So what??
Vorig jaar april hadden we een familiereünie. Reuzegezellig. Praten over vroeger, eten, drinken......
Op een gegeven moment vertelde één van mijn schoonzussen dat ze afgestudeerd was in weet ik veel.....Ben echt de naam vergeten.
Ze had zelfs een visitekaartje laten drukken.
Daarop stond stond dat haar therapie hielp tegen o.a.:
didleskie, diskelsie, dydselkie....
Ik kan niet zo snel op het woord komen.
Óóooh, was mijn reaktie. Dus jouw therapie helpt tegen woordblindheid??
Ik roep één van mijn broers erbij die "toevallig" last heeft van die kwaal en zei met tranen in mijn ogen dat hij binnen enkele sessies gewoon als ieder ander foutloos een brief zou kunnen schrijven.
De reactie van m'n schoonzus was tamelijk agressief. Ik nam haar niet serieus!!!
Serieus nemen???!!! Ik vind het bijna misdadig om goedgelovige mensen geld uit hun zak te kloppen!!
Nee, da's niet helemaal eerlijk. Zij gelooft ECHT dat 't helpt want ’t had in een krant gestaan!! Welke krant??
Hoe met je daar nu op reageren????
, Datum:
11.02.2007 23:16
Waarom wind ik mezelf altijd zo op als ik iets lees/ schrijf over dat soort onderwerpen?
Ik had een collega die aanhanger/gelovige/adept van een een of andere Indiase guru.
Die mafkees beweerde dat hij de reïncarnatie was van een Hindoe-god.
Welke??? Geen flauw idee!
Als kind zou hij wonderen verricht hebben etc etc etc
Maar waar het bij mij omgaat is het volgende......
Zijn leer/filosofie was dat je huidige leven (goed of slecht) te danken/wijten was aan je vorige leven. Was je toen goed dan zou je huidige leven ook goed moeten zijn.
Zijn bewijsstuk was een Amerikaan die in een rolstoel zat. Was zijn eigen schuld omdat hij in zijn vorige leven zoveel rottigheid had uitgehaald. Dat wist-ie dus en had er enorm spijt van maar helaas......
Op zo’n moment komt het rotste bij mij naar boven. Dan word ik in- en ingemeen!!!
Dus, zei ik, met het schuim op m’n bek, alle Joden die tijdens Hitler zijn afgemaakt hebben het aan zichzelf te danken??? Hadden ze maar een beter moeten leven in hun vorige leven!!
Gut, waar maken wij ons druk!!! ’t Was gewoon hun eigen schuld!!
Terwijl ik dit zit te schrijven zit ik me weer op te winden....!