Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: connie
, Datum:
07.02.2007 00:26
Heel goed jan,hoe doe je het?
Dat is wat ik wilde laten zien,maar ben nog een oen in dat soort dingen.Zal wel eens komen hoop ik en tot dusver ben ik blij met wat ik al kan.Maar in ieder geval bedankt,dus lil kan het morgen ook zien,want ze zegt mij net wel trust.
vr.gr. connie.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
07.02.2007 00:41
N.a.v. Lilian's uitbundige posting van 0.41, een etmaal geleden, hierbij de essentie van mijn mail van vanmorgen aan haar, omdat ik (net als Johan) geinteresseerd ben in de vraag of ook anderen hun posting op deze site niet konden plaatsen:
Toen ik gisteren op Gerit's topic o.a. tineke wilde bedanken voor haar leuke campingtip, lukte dat (weer) niet.
Mij leek connie's idee om mijn postingprobleempje op Gerrit's Van-alles-wat-topic te zetten zo gek nog niet, vooral omdat ik ervan uitging dat misschien meer mensen dat postingprobleem hebben.
Het spreekt vanzelf dat ik al veel eerder Johan hierover gemaild heb, maar hij was totnutoe niet te bereiken.
Daarvoor was er een soortgelijk probleem; daarover heb ik uitvoerig met Johan, ook op zijn verzoek, gemaild, en toen bleek het in een nieuwe door Johan geinstalleerde spamfilter te zitten; toen hij daar wat aan veranderde kon ik weer even gewoon posten (maar nu is dus weer hetzelfde euvel opgetreden).
(Aanvulling: ook vandaag lukte het nog niet; wel had ik inmiddels enkele malen mailcontact met Johan hierover, waruit bleek dat het weer een vergelijkbare spamfilterkwestie is).
Overigens heb ik me ook zonder te kunnen posten prima vermaakt, idd. met het door lilian genoemde drankje. 'Gegild' heb ik in elk geval niet i.v.m. dit onbeduidende probleempje - er zijn belangrijker zaken dan deze.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
07.02.2007 00:44
Hoe ik dat gedaan heb, connie??
Simpel: eerst jouw URL geopend. Werkte dus niet.
Ingekort tot: http://www.edsreceptensite.nl/
En toen maar zoeken naar Italiaanse recepten.
Bleek categorie 26 te zijn........
Weet iemand of Berny nog problemen heeft????
, Datum:
07.02.2007 00:45
Verdraaid, hij ister weer...
, Datum:
07.02.2007 00:47
, Datum:
07.02.2007 01:46
Nog effe ingaan op het gîte-probleem.
Ons eerste Frankrijk-avontuur was in augustus 1971. Vrienden vroegen of we weekje wilden kamperen in naar Frankrijk. Klein probleempje: onze dochter was net 5 maanden oud.
Vertelde het probleem aarzelend aan mijn moeder........en ik heb nog nooit iemand zo gretig zien kijken. Achteraf begrijp ik ’t omdat ik nu zelf kleindochters heb. ’t Hartstikke leuk om je kleinkinderen over de vloer te hebben....!
Goed, wij naar Frankijk in een Renault 4. Ik was meteen verkocht!
Heb in die week nog nooit zoveel verschillende dingen gezien. En dan het eten!!!
In 1973 een reis per TREIN naar de Champs-sur-Tarentaine (Cantal). Een huisje op een vakantiepark van Vrij Uit. Met de trein naar Ussel en toen nog een stuk met de bus naar Bort-les-Orgues.
Alleen de laatste 7 km was wat problematisch........
Geen taxi te krijgen dus ga je maar lopen. Kind in de buggy, ik met een grote rugzak en nog een reistas aan de buggy. Voor de terugreis konden we gelukkig wel een taxi regelen.
In 1974 een vakantie via de SNCF op een vakantieparkje in Ayen (Corrèze).
Geen problemen omdat we met de bus op het vakantiepark gebracht werden.
In 1975 een vakantie via Air France naar Corsica.
In 1976 met onze eerste auto (had mijn rijbewijs net 4 maanden) naar Frankrijk. Kamperend natuurlijk!! Maar kamperen was toen nog geen doel maar een manier om op een simpele manier door Frankrijk te trekken.
Dat heeft geduurd tot 1984 omdat dochterlief ging zeggen dat ze wel eens wat anders wilde dan zwerven. Nou, OK, dat kan......
Dus een paar jaar naar campings met de beroemde toeters en bellen.
In 1988 weer voor het eerst met z’n tweeën op vakantie.
Dat was weer feest: trokken van de ene camping naar de andere........
Hebben jullie ’t wel eens meegemaakt dat je in de supermarkt (of ergens anders) gaat vragen welke dag ’t eigenlijk is?
Toen werd het 1996......
Onze beste vrienden stelden voor om eens iets gezamenlijk te doen. Ooooh?? dacht ik.....
Wat dan wel??? Wel, het werd Kreta. Prachtig!!! Echt waar. Ik heb enorm genoten....
Een paar dagen een auto gehuurd en maar scheuren over de bergweggetjes!
Het volgende jaar weer onze De Waard....
Een jaar later een huisje in de Ardenennen. Was wat minder maar we zaten gelukkig vlak bij Frankrijk ;-)
Nu in 2007 worden het dus een paar gîtes in Frankrijk.
Die kan je echt bij honderden vinden maar we hebben wel een paar wensen.
Voor mijn vrouw MOET er een uitzicht zijn over een dal of iets dergelijks.
En ik ben bepaald niet gecharmeerd van een steriel nieuwbouwhuisje.
Is me tot nu toe goed gelukt.
En wat voor mij belangrijk is: moet in een streek liggen dat ik nog niet ken.
Is voor dit jaar aardig gelukt vind ik:
-de Haute-Loire tussen Brioude en le Puy-en-Velay in een gehucht dat bestaat uit 4 huizen.
-het noorden van de Allier op een camping in “the middle of nowhere”.
De gróte schuldigen aan onze omslag zijn onze vrienden maar dat is wederzijds.
Zij kenden maar twee vakantiebestemmingen: Benidorm en Gran Canaria.
Grappig, ik wees hen op het homoparadijs Sitges. Waren ze nog nooit geweest.
Wij met z’n vieren daar naar toe. Zij waren meteen verkocht (uiteraard!!) en wij hebben ons ook aardig vermaakt. Niet zozeer op het strand maar wij stapten op de trein om allerlei stadjes in de buurt te bekijken.
En ’s avonds uitgebreid eten en naborrelen........
Zal dit jaar ook wel gebeuren!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
07.02.2007 23:04
Neem nou toch maar voor de zekerheid die tent mee Jan! :-)
Berny het was never ever mijn bedoeling jou in een bepaald daglicht te zetten en als je goed gekeken had dan stond er ook een :-) bij, dus als grapje bedoeld. In eerste instantie dacht ik namelijk dat het
een grapje was van Connie, omdat ik had gezegd dat ik al lang niets
van je gehoord had ;-()
We blijken dus een heel ander soort gevoel voor humor te hebben.
Gelukkig heeft het drankje je goed gesmaakt.En dat er andere belangrijkere dingen in het leven zijn, beaam ik helemaal.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.02.2007 23:11
Ik heb weer een nieuw spam filter voor het forum ingebouwd. Bijdragen uit landen anders dan Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland Italie, Duitsland en Engeland worden niet meer geaccepteerd. Het zou kunnen dat ik voor sommigen niet het land van herkomst kan bepalen. Ook die worden geweerd. In dat geval komt er een foutboodschap. Mocht zoietsgebeuren, dan stel ik een e-mail op prijs.
, Datum:
07.02.2007 23:16
, Datum:
08.02.2007 00:03
Geen seconde aan enige vorm van humor gedacht, Lilian, bij je advies gillend weg te lopen, een drankje uit de kelder te halen of Johan te schrijven te mailen over dat technische probleempje - gillen is sowieso meer iets voor dames... (Ik houd zelf overigens enorm van allerlei vormen van gortdroge t/m hilarische humor - ik maak vaak mee dat ik me dood lach om iets waar een ander niks van begrijpt, en omgekeerd. Verschil moet er zijn, ook op dit punt!)
Johan had ik dus allang benaderd, en met dat drankje zat het ook prima. Maar omdat ik meende dat anderen misschien hetzelfde postingprobleem hadden, leek me Connie's suggestie dit hier te melden minder vreemd dan jij. Ik was nl. net als Johan, best benieuwd of er nog meer mensen waren die niet konden posten, die dat dan op Gerrit's topic zouden kunnen melden - totnutoe lijkt het trouwens wel of ik de enige ben die niet door Johan's spamfilter heenkwam!
Maar terug naar de essentie: toen ik er (eer)gisteren niet doorkwam, wilde ik dus ook Annechie alle goeds toewensen, en dat doe ik dan nu nog maar even. Hou je haaks, Annechie!
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
08.02.2007 11:06
'T was later, maar neet minder Berny, dankjewel..;-)
, Datum:
08.02.2007 20:22
, Datum:
08.02.2007 20:25
Hè, hè, ik mag weer reageren op het forun!!
Het spamfilter werkte té goed ;-)
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.02.2007 20:35
Kom je na een paar dagen weer op het forum, denk je bij jezelf zo dat zijn een hoop topics in 3 1/2 dag tijd.
Blijkt dat leboisvieux ongeveer 15 topics naar boven heeft gehaald. Moet er wel om lachen. Ze mogen wel uitkijken dat ze niet te veel reclame maken anders zijn de 4 plaatsen, de huurcaravan en 2 huurchalets maar zo overboekt:-)
Ik vind het knap Jan dat jij al die vakanties bij al die jaartallen weet te plaatsen. Als ik hier af en toe reageer over iets uit het verleden dat kom ik meestal niet verder als een jaar of 10, 20 of 30 geleden. Sommige vakanties kan ik me soms door speciale omstandigheden mijn leeftijd nog wel herrinneren, maar als ik nu een lijst zou moeten maken van de afgelopen 30 a 40 jaar zal het grootste deel niet exact kloppen ben ik bang. Hoe doe je dat??
, Datum:
08.02.2007 20:40
Maar nu is er in het hele Casema-gebied een storing die o.a. emailverkeer onmogelijk maakt - of dat iets met posten op deze website te maken heeft weet ik niet. (Dit berichtje geldt dus ook als test).
(Eer)gisteren was ik dus niet de enige die niet kon posten; ik begon al te denken dat het aan mijn apparaten of instellingen lag.
, Datum:
08.02.2007 21:24
Berny,
Hier ligt alles plat,kan niet meer mailen maar internetten wel.
connie.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
08.02.2007 22:02
Is Den Haag ingesneeuwd dan ofzo??
, Datum:
08.02.2007 22:30
Hai,bren,
casema ligt er uit,dus kunnen niet mailen.
connie.
, Datum:
08.02.2007 23:21
@Frank,
hoe ik dat doe? Geen idee!!! Bepaalde vakanties kan ik me nog helemaal voor de geest halen. Andere jaargangen kan ik me m.b.v. foto's nog enigszins herinneren.
De vakantie van 1976 kan ik me nog precies herinneren omdat dat de eerste was met eigen auto.
Vertrokken om 12 uur 's nachts; dochter achterin de auto in een bedje. Ze werd wakker vlak na Antwerpen en begon te kletsen. Bleef doorkakelen tot bij Parijs....
Eerste camping was in Avallon.
http://www.avallonnais-tourisme.com/hebergement_bourgogne/details.php?membre_fiche_id=365
Omdat het voorseizoen was waren wij zo ongeveer de enigen...
Volgende camping was Prairies de la Mer.
http://www.riviera-villages.com/village.php?VI_ID=3
Enorm grote camping maar in het voorseizoen nog wel te pruimen. Jaren later nog eens teruggegaan. Verschrikkelijk!!!!
Hadden afspraak met vrienden gemaakt maar die zaten in Les Landes. Dus tent afbreken en op stap...
Onderweg Carcassonne bekeken en een hotelletje in Avignonet-Lauragais. Cassoulet gegeten met véél wijn. Te veel acheraf gezien omdat ik een enorme kater had.
OK, door naar Les Landes. Om precies te zijn naar Hourtin Plage:
http://www.camping-cote-dargent.com/
Op de camping stonden 3 (DRIE) tenten: onze vrienden, wij en een Duits stel.
Na een paar dagen afscheid genomen van onze vrienden en door naar de Dordogne.
http://www.le-paradis.com/
Was toen nog een kleinschalige camping met Nederlandse eigenaars die moeite hadden om te overleven. We zijn daar nog eens geweest in ik geloof 1994. Verschrikkelijk!! We mochten een plekje zoeken tussen de stacaravans. Die krengen werden bewoond door gezinnen met mannelijke pubers. Een ondersoort van de Homo Sapiens waar ik helemaal niks mee heb. Vreemd eigenlijk want ik ben het zelf ook geweest.
Een dag later vertrokken richting Pyreneeën.....
Geplaatst door: ® theo
, Datum:
09.02.2007 14:24
Zit en ben op mijn werk en heb even geen zin om verder te gaan dus het verhaal van Jan gelezen (bijna) hoe herkenbaar alleen hadden wij het geluk dat we zijn blijven zwerven en dat de dames het nog leuk bleven vinden ook.
Vorig jaar ging het vriendje van onze dochter mee en hij begreep er niets van en op het laatst was hij blij dat we niet weer naar een andere camping gingen.
Hij ging altijd met zijn broer en vader naar een camping in midden frankrijk voor 3 weken en zijn vader zette de holtcamper op klapte zijn stoel uit om dan na 3 weken de stoel weer in te klappen,de holtcamper weer schoonmaken en dichtklappen en naar huis rijden
Ook geweldig maar lukt ons niet !!