Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
01.02.2007 00:37
Op een van de volgende foto's is het handige magneetje te zien waarvan boulers met rugklachten (b.v. vutters) - of luie types die geen zin hebben te bukken - gebruik kunnen maken; ik heb ze in Frankrijk vaak zien gebruiken.
http://home.hetnet.nl~pjs28/jdballen.htm
, Datum:
01.02.2007 00:44
Geplaatst door: connie
, Datum:
01.02.2007 00:49
Berny,
Ik ben nog lui,nog vutter en geen rugklachten,maar zo'n magneetje is een uitvinding.Speel het spel met veel inzet.........maar verlies altijd.Ik blijf het proberen,eens komt de tijd......dan word ik winnaar.
connie.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
01.02.2007 00:54
@Jan,
Wij zijn van die zielepoten, die overigens wel met de Fransen op een dorpsplein of aan de boulevard spelen. Geloof me, we zijn dan absoluut niet de slechtsten en hebben veel plezier !!!
@Lili@n
Die bekers zijn niet van mij, maar van . . . juist !
De kurken van mijn champagneflessen, die ik in de finale (met een fransman) won, laten altijd (gezamenlijk)diezelfde avonden knallen !!!
, Datum:
01.02.2007 23:25
Waarom kan ik de reacties niet meer lezen sinds gisteren?
connie.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
02.02.2007 01:01
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.02.2007 21:41
Berny ik kan die pagina over dat magneetje niet openen.Eindelijk dacht ik iets gevonden te hebben voor mijn man (!) Zeer sportief type
overigens.....wordt dit spel voor hem alleen nog maar leuker.
Overigens Jan hebben wij wel, althans, mijn man wel, met Fransen
dit spel gespeeld,nadat hij enkele avonden had staan kijken naar hun geweldige manier van spelen,de handelingen en verbale "geweld" wat werd gebruikt. Ze hebben hem zelf gevraagd mee te doen. Het ging hem niet eens slecht af. Sindsdien is hij helemaal "gek" van deze sport.
Even iets anders wat vinden jullie van de zgn."tentcaravan"? Je moet er even aan wennen, maar misschien iets voor Jan als hij niet meer zo soepel in de heupjes is? :-)
, Datum:
02.02.2007 21:53
@Lili@n, bedoel je deze ? http://www.abeltasmaninnovations.com/wind/
We hebben 'm gezien op de caravana, een flitsend ding hoor.
Maar of het iets voor Jan is, 'k weet nie . . . .
Als je 'm daar zag staan, zou je 'm zelfs achter een motor aan kunnen "knopen".
't Is een overgang van tent naar caravan en (volgens mij) is hij allergisch voor die laatste ???? !!!!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
03.02.2007 00:12
, Datum:
03.02.2007 00:13
Tja, ik krijg de website van die boulesclub gewoon open als ik erop klik..
, Datum:
03.02.2007 00:38
Hallo lilian.
gebruiken dit magneetje al jaren,werkt prima.
tja leeftijd ,gaat meespelen.
connie.
, Datum:
03.02.2007 02:10
Rivi, ja die tentcaravan bedoelde ik.
Berny, op mijn eigen computer kan ik de website wèl openen, dus geen centje "pijn" meer.
Tineke, bedankt voor de info.
En of die tentcaravan iets is voor Jan denk ik niet, hij is "allergisch" voor kleine ruimtes.
, Datum:
03.02.2007 19:58
Oh grutjes, volgens mij is Jan éven niet thuis óf echt niet thuis óf éven uit het veld geslagen, want hij reageert niet meer.
Is alles wel wel aan boord in Rotjeknor ???
, Datum:
03.02.2007 21:16
Rustig aan, dames, ben aan het bijkomen!!!
Hele dag kleindochters over de vloer: naar de markt, naar de bieb, naar een museum....
http://www.maritiemmuseum.nl/
Allergisch voor caravans?? Ikke??? Nee hoor, ik houd alleen niet van caravans.
Mijn vrouw is allergisch voor caravans. Ze heeft een hekel aan caravans. Krijgt het letterlijk fysiek benauwd in een caravan.
Onze eerste vakantiedag van vorig jaar was wat regenachtig en het zag er niet naar uit dat we ons iglotentje op konden zetten.
Dat tentje gebruiken we als we ergens één nacht blijven.
Het leek er op dat we in de caravan zouden moeten slapen maar gelukkig waren de weergoden ons gunstig gestemd.
Het werd eventjes droog en ik heb nog nooit zo snel een tent opgezet en ingeruimd!!
Er is nog één minpunt aan een caravan dat ik nog niet genoemd heb.
Wij zijn geboren zwervers.........
Erfelijk belast waarschijnlijk: mijn schoonvader was zeeman op de grote vaart en één van mijn opa's was kleermaker die voor boeren werkte in Brabant. Trok dus lopend door het platteland om bij boeren kleding aan te meten en ter plekke te maken. Sliep dan regelmatig in hooibergen.
Zó ver ga ik niet......meer maar dat heb ik wel gedaan. Toen ik een jaar of 18 jaar was fietsend door Brabant en slapen in hooibergen. Smerig dat je daar van wordt!! Houd je niet voor mgelijk.
Maar nu neem ik het liefst de kleinste binnenweggetjes en probeer dat maar eens met een caravan achter je aan. Afgelopen vakantie reden we van Tournon-sur-Rhône naar het zuiden.
Mijn zwager met caravan over de grote weg (N86 geloof ik) en wij binnendoor door de heuvels. Had me nóóit gelukt me een caravan.
Dus zolang 't lijf meewerkt blijf ik toch maar bij onze tent.
, Datum:
03.02.2007 23:53
, Datum:
04.02.2007 00:17
Ik was er nog niet over begonnen want ik was bang dat ik geroyeerd zou worden.
Dat ik in de ban zou worden gedaan.
Dat helemaal niet meer gereageerd zou worden op mijn schrijfsels.
Dat ik met de nek zou worden aangekeken.
Maar....’t hoge woord moet er uit: ik ga dit jaar niet (NIET) kamperen in Frankrijk!!!
Waarom dan wel niet??
Een paar weken geleden kwamen onze beste vrienden weer eens meeëten en (VOORAL) meeborrelen.
We zijn al meerdere malen met hen op stap geweest: Kreta, Sitges, Ardennen, München en ja ook Frankrijk.
In Frankrijk in een stacaravan (jakkes) en een gîte in de Dordogne en ook enkele jaren geleden in de Ardeche.
Wel, ze wilden weer eens met ons naar Frankrijk. Ik reageerde redelijk positief maar het gezicht van mijn vrouw sprak boekdelen. Vorig jaar acher een stomme caravan aansukkelen en dit jaar wéér geen vrijheid om te doen en laten wat je wil.
Hebben ’t even laten bezinken.........en er helemaal niet over gepraat.
Ben d’r voorzichtig weer over begonnen en “lo and behold” m’n lief was gematigd positief.
Ik dus zoeken op het net.
Wat mag niet?? Een toeristische streek. Kan je verzekeren dat dat lastig is.
Als je b.v. kijkt op gites.nl dan blijkt dat de meeste vakantiehuizen geconcentreerd zitten in maar een paar streken.
Wat hebben we uiteindelijk gevonden?
Een gîte in een een of ander gehucht in de Haute-Loire. Ergens tussen Brioude en le Puy-en-Velay. In de buurt van la Chaise/Dieu. Kan ik iedereen aanbevelen die van klassieke muziek houdt.
Onze tweede lokatie is een SVR camping! Nu mijd ik Nederlandse campings in Frankrijk als de p...... maar ik had ´m gevonden door te googelen op gite.
http://www.brenazet.nl/
Nou ja, misschien word ik toch niet in de ban gedaan omdat ik toch enigszins iets met een camping doe.
Hé, Lilian, je link werkt niet omdat er iets achter staat wat niet bij de URL hoort.
, Datum:
04.02.2007 00:19
, Datum:
04.02.2007 00:26
Ha Jan, onze franse vrienden zouden "c'est le début"
Geeft niet hoor . . . . als jullie het samen maar eens zijn.
Hebben wij tenminste weer wat te zeuren, maar als je er over praten wilt: wij luisteren graag. In ieder geval kun je al vast een beetje in stemming komen met de volgende wens:
http://www.annasanimaties.com/vacantie.html
, Datum:
04.02.2007 00:36
Mooie streek, Jan! Heel groen...heeft iets met regen te maken. Ik was daar midden jaren-zeventig op een camping in St. Bonnet-de-Rochefort, even ten noordwesten van Gannat; er waren daar veel glimwormen. Door Eiffel gebouwd Viaduc daar vlakbij. Een treintje slingert zich door prachtig overgangslandschap naar Louroux-de-Bouble, vlak onder waar jij dus komt te zitten - daarbij mooie, piepkleine stationnetjes passerend.
, Datum:
04.02.2007 00:40
Verdraaid, Berny, ik las het woord Körperich en kreeg ter plekke last van een oud zeer.
Ik moet zeggen dat 't een leuk dorp is. Je kan er echt grandioos wandelen in de omgeving maar de camping.....!!!!!
Eerlijk is eerlijk de camping ligt prachtig aan een beekje maar we kwamen daar een keer aan werden ontvangen alsof we minderwaardig waren. Toeristen, weet je wel.
Camping floreerde voornamelijk op vaste stamgasten uit Nederland en wij kwamen zomaar even komen aanwaaien. Werden echt met de nek aangekeken bij de receptie.
En ik durf het bijna niet te zeggen maar de eigenaars waren toen Nederlanders!!
Maar we hebben toen grandioos gegeten in een dorp in de omgeving.
Kwartels!! Had ik al meer gegeten maar deze waren perfect!