Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
30.01.2007 21:58
Judith deze topic gaat niet over Kamperen in Frankrijk, je kunt dus al die leuke filmpjes doorgeven en we genieten mee
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
30.01.2007 22:56
Geweldig! Mijn complimenten aan de maker en aan de vinder. Judith hoe vind je dit toch zo?
Nanananana.
Geplaatst door: connie
, Datum:
31.01.2007 00:00
Judith,
Ik heb me heerlijk vermaakt met dit filmpje,het leek wel een puzzeltje.
Wat er toch allemaal gebeurd in de nachtelijke winterse uren als wij op een oor liggen.En de hond maar blaffen.Bedankt voor deze voorstelling.
vr.gr.connie.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
31.01.2007 00:06
Helaas stopt bij mij de voorstelling bij "buffering18%" dat zal toch niet de bedoeling zijn, lijkt me. Hoe los ik dit op?
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
31.01.2007 01:28
Inderdaad, Judith, hoe heb je dit filmpje gevonden. Prachtig!!!
En oha ja, Berny, die opmerking van jou over de insecten deed me denken een een kort SF-verhaal dat ik jaren geleden heb gelezen.
Beetje primitief en zéééér ongeloofwaardig maar de clou is me altijd bijgebleven.
Terra oftewel de aarde wordt aangevallen door agressieve buitenaardse wezens. Militairen en ook wetenschappers proberen een oplossing te vinden voor 't gevaar. Op de een of andere manier lukt het de wetenschappers contact te krijgen met de mierenvolkeren. Er wordt dus gevraagd of de insecten een oplossing kunnen vinden om de aarde te redden.
Om een lang verhaal kort te maken: de insecten vinden de oplossing en komen dat melden in het laatste bastion van de Homo Sapiens. Nog maar een paar honderd menselijke wezens zijn nog in leven dus de tijd dringt. Terwijl mens en insect aan het communiceren zijn wordt het bastion ingenomen.
Maar, zeggen de laatste wetenschappers, jullie hadden toch een oplossing om de aarde te redden.
Ja, maar jullie moeten ons wel een paar duizend jaar de tijd gunnen om het uit te werken.
De laatste kamer van het bastion wordt ingenomen.
De laatste mens sneeft.
En de insecten gaan aan het werk om de indringers te verdrijven van de aarde.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
31.01.2007 09:06
Ik kreeg de link in mijn mailbox van een vriendin. Die schreef: Klik op de weblink voor een stoer bakkie met stippen. Zij had hem ook weer van iemand.
Dit volgende filmpje kennen jullie vast wel. Maar hij blijft leuk!
http://www.youtube.com/watch?v=jFp2WLerA2I
, Datum:
31.01.2007 12:08
Inderdaad, Judith, die kende ik al. Er zijn van die filmpjes die door het internet zoemen en die "iedereen" wel eens gezien heeft.
Ik ben persoonlijk verzot op KIWI. Mijn vrouw kijkt me dan altijd meewarig aan. Zóóóóóó kinderachtig! Volgens haar dan.
http://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
31.01.2007 14:34
Annechie,
Hoe hèj d'r met. Ze mut oe wel oarig te pakk'n hebbn ehad, àj zo lange nie in dissen wearld met könt proatn. 'k Hoppe dàj 't ollemaol wè lèèst, drum wèèns ik oe nog mar 'n kear wear völle betterschop en de groetn uut Zwolle !!!
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
31.01.2007 19:31
Nou Rivi.. zo ku'j 't wal neum'n! A'j mie oen email-adres efkes stuurt dan zal ik 't oe vertell'n, ik bin doar helemoal niet zo geheimzinnig oaver, maar um 't noe zo in't openbaar op 't scherm te smiet'n... dat vin ik neet zo kies...'T steet de rest van de lèèzers trouwens ok vriej heur, um mien emailadres te gebruuk'n en vergist oele neet, as't zo'n betje wil lèès ik alle daage wat ieleu ollemoal schrieft, allenig met't typ'n mut ik miezelf of en too 'n betje inhoal'n..
Desalniettemin(ik blief dat toch zo'n mooi woord vin'n...), mien hartelijke groet'n veur oeleu ollemoal.... en bliev'n schrieven heur!
Geplaatst door: ® donald
, Datum:
31.01.2007 20:53
, Datum:
31.01.2007 21:12
Leuk Donald,ik heb met een grote glimlach zitten kijken.
Hou hier wel van.
Connie.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
31.01.2007 21:16
Lieve internetjuf,
ik miste je heel erg in Gerrits hoekje van Johans vakantiecafé, en ik ben heel blij dat ik nu weer van je hoor.
groetjesxx van berny
Geplaatst door: donald
, Datum:
31.01.2007 21:32
, Datum:
31.01.2007 21:48
Geplaatst door: frank
, Datum:
31.01.2007 22:00
Hallo Allemaal,
Zat voor een kennis een beetje te zoeken naar een "Vutgangers-cadeau", Gezien een van zijn liefhebberijen zocht ik echte petanque-boules en kwam op deze site terecht, waar je ook een persoonlijke noot in die boules kan laten graveren.
Misschien zijn hier ook wel liefhebbers die zo iets leuk vinden, zo niet deze bijdrage gauw vergeten.
http://www.laboulebleue.fr/fr/html/personnalisation.asp
, Datum:
31.01.2007 22:21
Geplaatst door: frank
, Datum:
31.01.2007 22:37
ha leuk Rivi,
dank je, kan ik eens wat prijsjes vergelijken. Zal wel weer een zuinige ollander wezen maar dat is toch nog een prijzige hobby voor de professional zeg!
Staat me bij dat bij Blokker afgelopen zomer ijzeren ballen a 2 sets van 3 te koop waren voor € 15,= of iets dergelijks. Heb totaal geen verstand van prijzen en boules maar dat moet dan toch haast rommel zijn als ik deze prijzen zie?
, Datum:
31.01.2007 23:29
@Frank,
Wij hebben een paar jaar geleden boules gekocht in Frankrijk bij Decathlon, toen voor ca 45 euro per set. De boules, die je hier bij Blokker (ofzo) koopt, noemen wij bling-bling-ballen. Natuurlijk goed voor een paar partijtjes, maar de originele heb je i.i.g. al in verschillende maten en met veel of zonder "strepen". Bovendien hebben die allemaal hetzelfde, unieke. nummer, zodat je gemekkelijk je eigen boules herkend.
Haha, wat klinkt dat professioneel, hè. Maar wij zijn helemaal verzot op dat spel, al spelen we het alleen maar in Frankrijk.
Jawel, er staan hier ook een paar bekertjes . . . . héérlijk.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.02.2007 00:01
Wat zeg je dat mooi Frank, "vutgangers" cadeau.Als die vutters dan maar van petanque houden? Leuke site trouwens,tsjonge daar is nog veel in te koop in die boules.
Rivi wat leuk dat je een paar prijzen hebt gewonnen!
, Datum:
01.02.2007 00:23
Pétanque of jeu de boules is een way of life in frankrijk.
Nederlanders die zich wagen aan dit spel zijn voor Franse begrippen complete zielepoten.
Op een camping met andere Nederlanders zal dat niet opvallen maar als je kijkt op een dorpsplein dan zie je het verschil.