Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
29.01.2007 23:44
@Tineke,
Die link werkt goed, 'k had dat zelf (nog) niet bedacht, dank je !
'k Heb geprobeerd 'm te plaatsen bij de meningen, maar hij "wordt niet blauw", is dat aan te passen ??
@Bren,
Glas staat toevallig wel "toevallig" op foto. Dat biertje hadden we in Bormes gedronken op het terras en was toevallig dat merk, maar wat is toeval ? !
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
29.01.2007 23:47
We zijn vandaag naar de Caravana geweest, die voor het eerst in Leeuwarden gehouden werd. Wij vonden 'm mooier en ruimer dan in Zuid-Laren, maar echt iets nieuws onder de zon ??? Weinig, in ieder geval niet spectaculair.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
30.01.2007 00:07
Haha Rivi, nee toeval bestaat niet, maar het is wel toevallig!
En volgens mij wordt een link pas blauw na plaatsen. Als ik hier een link plaats wordt ie ook niet blauw, maar wel als je het bericht plaatst.
Geplaatst door: connie
, Datum:
30.01.2007 00:26
Rivi,
Omdat ik helemaal verzot op geel ben,vond ik de boeketjes zo schattig.
Connie.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
30.01.2007 00:58
Caravana = carvanans
Waarom heb ik een hekel aan caravans?
Heb ’t aan mijn vrouw gevraagd waarom zij niet gecharmeerd is van carvavans..
Voor haar is ’t het opgesloten zitten/slapen in een vierkante doos. Geen contact met de buitenwereld zoals je die hebt met een tentdoek. In een tent heb je het gevoel dat je in de natuur slaapt. Natuurlijk niet op die campings waar “iedereen” over schrijft op ’t forum.
Afgelopen zomer zijn we we op stap geweest met mijn zwager. Hij in een caravan en wij in onze De Waard. Ik was met meerderheid van stemmen gekozen tot kok.
Ik dus de caravan in om te koken. Mens, mens, wat had ik ’t benauwd!! Ik had ’t gevoel dat ik moest werken op een paar vierkante centimeter. En warm dat ’t werd!!!
Heb ’t geloof ik vier dagen volgehouden voordat ik de pijp aan Maarten gaf.
De rest van de vakantie gewoon in de voortent van onze De Waard!! Heerlijk!!!
Gewoon een uitgang naar buiten van een paar vierkante meter i.p.v. zo’n lullig deurtje van die caravan. Genoeg ruimte om je te bewegen.
Mij een raadsel dat mensen kunnen slapen in zo’n ding met kinderen erbij. Het zitten in een caravan vond ik al benauwend.
Dus........probeer mij eens uit te leggen wat er leuk aan is om in een caravan te bivakeren.
Natuurlijk, er zijn voordelen. Vooral als ’t hard regent.
Maar, maar, maar, als je ’s morgens de deur van een caravan opendoet (van buitenaf) dan kan je toch tegen de lucht aanleunen. Een stel volwassenen met een paar kinderen!!!
En dan stacaravans!!
Hebben we éénmaal gedaan met vrienden. Dus vier volwassenen in zo’n ding.
En wat een geluk: de héle week goed weer. Konden buiten zitten tot bedtijd.
Als dat niet had gekund dan zou ik doodongelukkig geweest zijn. Met vier volwassenen opgesloten zitten in zo’n koekblik. Verschrikkelijk!!!
En dan die slaapkamertjes....!!!! Geloof me: in mijn tent heb ik meer ruimte!!
Hebben gebruik gemaakt van het sanitair (toilet en douches) van de camping omdat je daar meer ruimte had. En omdat we geen zin hadden om het sanitair van die stacaravan nog eens schoon te maken bij vertrek.
Hè, hè, wat is dat leuk om eens af te geven op de norm van de gemiddelde kampeerder.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
30.01.2007 06:56
Mens hoe een normale gezonde mens in zo'n woonbarak in zo'n appartementje op het zevende verdiep kan slapen is mij een raadsel.
Iedere keer dat ik op bezoek ga in zo'n vierkante doos met een terras van 3 vierkante meter ben ik het na 15 minuten kotsbeu.
Liever 3 weken in een caravan dan een heel jaar in zo'n koekendoos wonen en slapen.
Leve het platteland.
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
30.01.2007 08:47
Uh, Jan, het is volgens mij ook niet echt de bedoeling om in de hitte binnen in de caravan gaan staan te koken, daar hebben ze nu bijv. die veelbesproken schottel voor uitgevonden........en bij ons in de caravan kunnen gewoon de ramen open, en als het slecht weer is zitten wij gewoon in de voortent........en......heb je wel eens je neus in een tent gestoken 's morgens vroeg, vooral als de knoflook en de wijn op grootscheepse wijze zijn ingenomen de avond ervoor........of geldt dat alleen voor de tent van onze dochters.....hi hi
Geplaatst door: tineke
, Datum:
30.01.2007 09:31
Rivi, het klopt dat je link niet blauw wordt, dat gebeurt alleen maar op het forum. Je zult dus bij de meningen moeten 'Kopieren (Ctrl+C) en Plakken(Ctrl+V)'.
, Datum:
30.01.2007 10:16
Allé oude vutters die met kapotte ruggen nog met een tent rondzeulen in 2007 .amai en allemaal voor de zei(k)l gevoel ;ihihihhihihi.
door: Annechie, Datum: 20-10-2004 14:25
........ we gaan het nog eens met elkaar eens worden! Leuk hoor, wat mij betreft ben je van harte welkom op onze nööl- , zever-, en zeurtopic! ;-))
niet zeuren hé ,ahhahahahahahahahah
Geplaatst door: chefkok
, Datum:
30.01.2007 12:37
Aan dien ezel hier die kookte IN de caravan..
Ik kook IN de voortent van mijn caravan.
Comprendre mister .
, Datum:
30.01.2007 12:44
Bonasera,
of je nu slaapt in een slaapkamer in een huis op 't platteland of in een slaapkamer in een woontoren in de stad maakt volgens mij niet zoveel uit. Het blijft een vierkante ruimte met muren, plafond, ramen en in ons geval een deur naar het terras.
Maar volgens mij had ik 't over het verschil tussen kamperen in een tent en een caravan en niet over het verschil in woongenot tussen stad en platteland.
, Datum:
30.01.2007 12:54
Snap 'm chefkok maar mijn zwager heeft geen voortent dus ik moest wel in de caravan koken. En dat is bepaald geen pretje.
Slapen jullie ook in de voortent?
Viel me vorig jaar trouwens op hoe weinig mensen een voortent hebben bij hun caravan. Komt natuurlijk omdat we in het voorseizoen zaten en er dus voornamelijk VUT-ters aan het kamperen waren. Waarom zou je zo'n ding opbouwen als je binnen een paar dagen toch weer weg bent naar een andere camping. Te veel werk denk.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
30.01.2007 13:58
Wat heerlijk dat je zo een keer je hart kunt luchten ! Je vraag wat er zo heerlijk is aan het bivakkeren in zo'n caravan. Je hebt het over de gemiddelde kampeerder. Die bestaat volgens mij niet. Wel wil ik je mijn mening geven over mijn caravan. We besloten 5 jaar geleden een nieuwe caravan aan te schaffen i.v.m. het beeindigen van onze loopbanen. Onze voorwaarden waren een kleine caravan met hele grote bedden (mijn man is 1,96 m). Ruimte om te koken. Dan vallen bijna alle caravans af. Maar er zijn er een paar die wel aan onze eisen voldoen. We hebben 's avonds een bed van 2 bij 2 meter. Moeten dus wel ombouwen, dit duurt 3 minuten. Het betekent dat onze zitruimte ook groot is. We kunnen beiden aan de tafel werken (laptop, legpuzzel leggen, schrijven ).Wij zijn vaak vroeg in het voorjaar al in de bergen, en dan zit je 's avonds dus binnen. De zitplaatsen zijn royaal, zodat je net als op een bank lekker kunt hangen. De keuken in een hoekopstelling werkt ook heel gemakkelijk. De koellast is ideaal. Het voorbereiden van het eten gebeurt buiten, alleen binnen om even het te verwarmen. Zelf kan ik heel goed tegen de warmte. Als het weer goed is zijn we altijd buiten, alleen een doorschuifluifel wordt er gebruikt,nog nooit een voortent gehad. Het kamperen is heel comfortabel en erg weinig werk.
De caravan verkoper raadde ons dit type af, omdat de caravan geen inruilwaarde heeft. Iedereen wil een caravan met vast bed. Wij zijn niet iedereen en niet gemiddeld. Dit type caravan is wel te koop maar staat niet in de showroom te weinig omzet. Vroeger heb ik als kind gekampeerd met mijn ouders. Zonder vast grondzeil, geen tafels en geen stoelen, toen wist ik al dit doe ik later niet.
Mijn verhaal komt vaak bij veel mensen bot over, zo van je bent zo direct en zo
rechtstreeks. Maar denk er maar wat bloemetjes en vogeltjes omheen want ik bedoel het vriendelijk.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
30.01.2007 14:26
@Karla, dat klinkt erg aanlokkelijk wat je daar schrijft (en waarom zoiets bot zou moeten overkomen begrijp ik dus helemaal niet) maar nu wil ik wel eens weten welk merk/type caravan je hebt! Want dat houd je geheim...;-)
, Datum:
30.01.2007 14:55
Jan laat me niet lachen hé ,wanneer je wat ouder wordt en je doet nogal wat campings is die tent ook niet alles toch.Stoelen tafel etc
Aan mijn leeftijd zie ik mij niet meer als een Indiaan op de grond zittend de vredespijp roken ;iihihhih
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
30.01.2007 15:11
Berny het merk is een Chateau en het type HU. Je slaapt in de lengte van de caravan, en als je uit bed gaat, hoef je niet over elkaar heen te klimmen. Dit was voor ons ook belangrijk. De nieuwe types hebben weer gedeelde kussens zodat je ook dwars kunt slapen en dan kun je op het uiteinde van de bank nog zitten. We hebben speciaal nog de lange kussens erin laten maken i.v.m. het "luie zitten". De caravan is 4 meter lang met toiletruimte. Er zijn ook andere merken die dit type verkopen, maar de dealers zijn er niet erg happig op, er wordt niet voldoende naar gevraagd. MET VAST BED IS IN. Dit moesten we vaak horen.
, Datum:
30.01.2007 15:49
Karla, dat van dat vaste bed is me bekend - de meesten vinden dat (drie minuten) installeren van zo'n bed teveel werk, en misschien willen ze, nu hangen en liggen in is, en rechtop zittten uit is, ook overdag op elk moment de gelegenheid hebben horizontaal te gaan. Als het zover is zou ik dus gaan voor het soort caravan dat jij gekocht hebt. Bedankt voor de info; mij lijkt die kar van jullie een erg aantrekkelijke manier van kamperen, precies om de door jou genoemde redenen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
30.01.2007 21:11
Ah Jan,
Jij doet dat helemaal verkeerd met zo'n stacaravan. Wees eerlijk een 2-persoons tent is eigenlijk te klein voor 2 personen en dat geld dus ook voor een 4-persoons stacaravan waar je met zijn vieren in denkt te passen.
Met zijn tweeen neem je gewoon een 4/6 persoons stacaravan heb je allebei een eigen slaapkamer want met zijn tweeen pas je inderdaad niet in de master bedroom zal ik maar zeggen.
Sinds 4 jaar zit ik in die dingen, heb even moeten wennen maar vermaak me inmiddels prima. Met zijn tweeen ruimte zat en die douche- en toiletcabines in het washok zijn vaak ook niet al te groot. Die in de caravan zijn in ieder geval schoon, bij ons dan toch in ieder geval.
Te warm om te koken? Prachtig excuus om te barbecuen of uit eten te gaan, hoe kom je aan zo'n brenger. Ook fijn altijd een koelkast met verfrissende versnaperingen. En sinds we in deze apparaten zitten is het ook zo makkelijk opladen van al die gsm's, zodat je ook zo heerlijk kan blijven bellen met het thuisfront.
En het buitenleven is fantastisch op onze mooie houten veranda voor de ingang. Nemen inmiddels wel eigen stoelen mee, want die plastic Hartman apparaten zit niet echt fijn.
Dus in 1 woord geweldig! Tot zo ver mijn vrouw!
Het is dat ik hier eigenlijk geen zak in te brengen heb anders ging ik onmiddellijk weer met de tent op pad! Tuurlijk is het eigenlijk helemaal niks, je ruikt de natuur niet meer, je hoort de vogels al bijna niet meer en soms is het inderdaad bloedheet in die dingen.
Ter verdediging, de vrouw kan niet meer zo goed bukken en dat is bij tentkamperen toch een redelijk essentieel onderdeel dus heb ik alle begrip voor haar standpunt. We zijn inmiddels behoorlijk in discussie over een toercaravan omdat mij dat toch een betere optie als die stcaravans lijkt. Maar goed daar kleven ook weer wat nadelen aan met name reistijd als je zoals ik maar maximaal 2 1/2 week van huis gaat (durft volgens mijn vrouw).
En eerlijk gezegd Jan lijkt me inmiddels na al die jaren die caravan toch wel wat aantrekkelijker voor het lijf als de tent! Ik laaf mij hier dan ook aan bepaalde meningen, dat zul je begrijpen! En ik geloof dat ik ook niet al te lang moet wachten, anders ben ik bang dat ik mijn vrouw echt niet meer uit de stacaravan krijg.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
30.01.2007 21:36
Het geeft weer niets met kamperen te maken, maar dat mag toch hier? Het duurt nogal lang om te laden, maar ik vond het een mooi filmpje. Vooral het geluid er bij aan, goed hard.
http://minuscule.tv/
, Datum:
30.01.2007 21:51
Geweldig idd., Judith. Een fantasie over de wezens die er waren toen wij er nog niet waren en die er zullen zijn als onze onbeholpen en veeleisende soort er straks niet meer is. Leuk, dat 'sliep-uit-deuntje' dat de insecten onderling laten horen.