Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
16.01.2007 21:56
Geplaatst door: frank
, Datum:
16.01.2007 23:19
Zit net een topic te lezen waarbij iemand in een reactie over de camping tussen neus en lippen door zegt dat men de camping voortijdig wegens brand heeft moeten verlaten, krijg ik weer de rillingen van.
Heb zelf als 12-jarig jochie meegemaakt dat een caravan op een terras boven ons in de fik vloog. Helemaal overstuur natuurlijk, kwam door een FRITUURPAN hoorden we later, dat je zo'n ding meeneemt, ik in ieder geval nooit na die gebeurtenis. Caravan is overigens compleet uitgefikt maar verder geen brand ontstaan.
Paar dagen later 14 juli, prachtig mooi vuurwerk op de camping, maar helaas komt er ergens naast de camping iets terecht en weer brand. Dit keer de brandweer erbij en het loopt volkomen uit de klauwen. Moeten op last van de brandweer de camping verlaten. 3 brullende kinderen natuurlijk en een hoop paniek. Worden niet echt opgevangen of wat dan ook dus zitten ergens in een veld een beetje af te wachten. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee en kunnen we snachts de camping weer op. Vreselijk stinken natuurlijk en ik was zielsblij dat mijn ouders de volgende morgen na ik denk, voor iedereen een slapeloze nacht, ons heel vroeg uit de tentjes haalden en opbraken. Rest van de vakantie was niet meer zo'n succes.
Zit ik afgelopen zomer rustig op het campingterras een biertje te nuttigen, zien we opeens op een heuvel zo'n 2 kilometer verderop grote rookwolken. Meteen gaan weer alle haren overeind staan, ruik ik weer die stank van jaren geleden en heb ik in gedachten de auto al gestart. Liep allemaal wel goed af, maar op de een of andere manier kom je nooit meer helemaal van zulke ervaringen af lijkt het wel. Brr.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
17.01.2007 00:26
Heb gelukkig nog nooit een brand van dichtbij meegemaakt.
Hoewel; ik denk dat ’t ongeveer 25 jaar geleden is dat ’t toch een beetje in de buurt kwam.
We hadden een huisje gehuurd in de diepe binnenlanden van het departement Var. Het dorpje Pontevès om precies te zijn.
We liepen op een gegeven moment door het dorp om brood te halen toen we hoorden dat er een bosbrand was uitgebroken bij een naburig dorp.
Nou ja, denk je dan, dat dorp ligt 10 km verder weg. Wat kan er in vredesnaam gebeuren?
Maar, echt, de mensen waren helemaal panisch want er was een MISTRAL voorspeld. En vuur en wind samen kan rampzalige gevolgen hebben.
’t Liep gelukkig allemaal af met een sisser. Een paar hectares bos was verdwenen maar dat was alles.
Ik heb wel eens de gevolgen gezien van grote bosbranden. Eentje zelfs in Bretagne! Had in een boek gelezen (lang geleden dus) dat er een prachtige plek was met allerlei bronnetjes in een mooi bos. Wij er naar toe maar geen bos maar alleen wat zielige staketsels van bomen. Alles was weg!
Heb even mijn Michelin-atlas gepakt om zien waar dat precies was.
’t Heette “Val sans Retour” bij het dorpje Tréhorenteuc. Prachtig dorpje, mooi kerkje, maar geen bos.
Straks even kijken of het internet nog informatie heeft.......
, Datum:
17.01.2007 00:35
, Datum:
17.01.2007 00:42
Hebben toen nog wel een andere bron gevonden.
Een bron verweven met legendes over Merlijn de Tovernaar.
http://farfadet.home.free.fr/saud1.htm
Ik heb een foto van die bron en die lijkt sprekend op de foto op de site.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
17.01.2007 22:25
Waar zit iedereen? Voor de tv? Rivi en Javi hoe hebben jullie het gehad op jullie uitstapje?
, Datum:
17.01.2007 22:36
De tv is een oud, achterhaald medium, dat ik alleen nog gebruik voor informatie en goede documentaires, als het kan zonder eronder gemonteerde klankslierten en een enkele film op Ned. 3, Arte, Canvas of ZDF (die ik goed vind zijn altijd na middernacht, helaas). Ik heb expres een budgetpakket op de kabel genomen om van de meeste rubbish af te zijn, scheelt nog 5 euro ook. Deze klankslierten worden nu ook al gebruikt om de sfeer van items van NOVA extra op te dikken: een sombere, dreigende bromsliert bij iets vervelends of dreigends b.v.) - overal wordt een kijkspel van gemaakt, brr.
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
17.01.2007 22:37
Ik zit gewoon hier hoor Lil.
Te denken...jammer dat ik niet naar C-Fr weekend kan komen.
, Datum:
17.01.2007 22:55
Hé, hé gelukkig, ik dacht ik "zie de bekenden" helemaal niet meer.
Wat jammer Tara dat je niet naar het weekend kunt komen en je bent nog wel de bezoekster van het eerste uur..:-)
Ze zullen je prettige persoontje allemaal erg missen.
Geplaatst door: connie
, Datum:
17.01.2007 22:55
Tara,
erg jammer.
vr gr.connie.
, Datum:
17.01.2007 23:03
Idd., juni is voor degenen die 'uit de kinderen' zijn de maand dat men hier foetsie is: de langste dagen, rust overal enz. Wij zullen er dus ook niet, helaas.
Iets anders: ik was onder de indruk van wat er op deze sites te zien is...verder 'Schweig ich stille, und plauder' nicht mehr' (zoals de Bachcantate luidt), onder invloed van deze stille reuzen.
http://www.greatoaks.eu/glhol/index.php
http://www.monumentaltrees.eu/index.html
De 4-5 eeuwen oude boom in Trsteno, even boven Dubrovnik, vlak bij een mooi arboretum, staat nog niet op die sites, als ik tenminste goed gekeken heb. Er is daar in Trsteno overigens ook een mooi gelegen, rustige camping.
, Datum:
17.01.2007 23:09
, Datum:
17.01.2007 23:11
TV???? Wat is dat?
Ben de hele dag bezig met het draaien van CD's met muziek van Mozart. Alle divertimenti en serenades.
TV!!! Wat een treurige rotzooi! Onbenullige spelletjes, onbenullige real life-shows, onbenullige series, onbenullige B-films.... En bij bij de commerciële zenders ook nog onderbroken door stompzinnige reclame.
En natuurlijk kijk ik wel eens: BBC2, Canvas, ARD , ZDF, TV5 en bepaalde programma's op de publieke zenders.
Bij ons hebben ze Arte van het net afgehaald. Grrrrrr!!!
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
17.01.2007 23:15
Voor de liefhebbers mijn zoon fiets dit jaar mee met de Dolomieten Marathon. De marmot heeft hij al een keer gefietst. En dan te bedenken dat z'n ouders een hekel aan fietsen hebben.
http://marmotte.bizland.com/dolomieten.htm
, Datum:
17.01.2007 23:26
, Datum:
17.01.2007 23:56
Ja, Jan, je hebt groete en je hebt mooie bomen en waar jij mee komt zijn dus mooie bomen! Iets voor Japanse prentkunstenaars, dat harmonische, fijne takkenspel enz. De eerste door jou genoemde site heeft wel een beetje onnatuurlijke kleuren bij mij - blauwzweempje - maar misschien ligt dat aan mijn delletje. Ik bedoel hier dus niet mijn vrouw mee.
, Datum:
17.01.2007 23:58
groete = grote
delletje = Delletje
de rest laat ik zitten.
Geplaatst door: javi
, Datum:
18.01.2007 00:41
Lilian je loopt een jaar achter.
Het duurt nog lang maar toch:Wielrennen: 'Tourstart 2008 in Brest'
BREST (ANP) - De Ronde van Frankrijk start in 2008 zeer waarschijnlijk in Brest. Diverse Franse bronnen hebben dat woensdag aangegeven. Er zal zaterdag op 5 juli echter geen proloog plaatsvinden. Het tourpeloton zou op de eerste dag van Brest naar Plumelec rijden.
Op 6 juli 2008 moet de tweede etappe van Auray naar Saint-Brieuc voeren. In de aankomstplaats startte de Tour in 1997. De derde etappe vertrekt volgens ingewijden in Saint-Malo.
Dit jaar begint de Ronde van Frankrijk op zaterdag 7 juli in Londen. Het peloton werkt op die dag een korte tijdrit van 8 kilometer af.
Groeten,
Javi
Geplaatst door: tineke
, Datum:
18.01.2007 11:49
, Datum:
18.01.2007 12:09
Leuk, bij een diamanten bruiloft krijg je de Eend gratis!!!
Hmmmm, dat wordt dan in 2029.