Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loes
, Datum:
15.01.2007 21:56
Ja die ken ik Brenda, maar het is niet de camping die ik bedoelde. Het is al van veel langer geleden en het ging om een hele kleine camping die hij altijd aandeed op weg naar het Zuiden. Dus echt ten zuiden van Millau, ten westen van de A75.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
15.01.2007 22:43
Loes is het misschien camping des sources in Soubès?
Deze ligt ten zuiden van Millau, net boven Lodève.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
15.01.2007 23:03
Jeetje Loes,
Je maakt het me wel moeilijk hoor.
Er zijn twee campings waar we met enige regelmaat komen: Le roc qui Parle in Nant en Bleusoleil in Rouffignac.
Misschien dat ik wel eens geschreven over een campinkje in Alet-les-Bains (ten zuiden van Limoux/Carassonne). Als ik daar aan terugdenk word ik echt weemoedig.
Moet je je voorstellen: je rijdt het stadje binnen over een brug over de Aude.
Rechts een Logis de France-hotel.
Weg maak een bocht naar rechts en dan zie (zag) je een grote poort midden in een huizenrij.
Boven de poort stond met grote letters: CAMPING!!
Met een poort bedoel ik dus een echte poort: grote massiefhouten deuren. D’r kon een caravan door dus.......
Achter die poort een veldje omringd aan drie kanten door tuinen van aanpalende huizen.
De vierde kant een hekwerk met daarachter een straatje.
Er was hooguit plaats voor 4 of 5 tenten/caravans.
Je moest je melden bij de “epicerie” waar een oudere dame stond (74,75 jaar?).
We hebben daar toen 11 (ELF!!!!) dagen gestaan. Een absoluut record voor ons.
Enfin, ik kan uren over praten maar het volgende jaar gingen we weer.
Werden onthaald alsof we haar kinderen waren.....!
Twee jaar later weer terug maar helaas..........de vrouw zat in een bejaardentehuis.
Camping bestond niet meer.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
15.01.2007 23:10
Nou ik denk, dat ik mij gewoon een ideale camping heb gedroomd en die vervolgens aan Jan toegeschreven. Geen van de hiervoor genoemde campings voldoet aan mijn fantasieën. Heb mijn hele computer al doorgespit want meestal noteer ik het gelijk wanneer er iets leuks langs komt maar alles tevergeefs. Laten we het er maar op houden dat ik het gedroomd heb. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
, Datum:
16.01.2007 00:08
Geplaatst door: ® Thea
, Datum:
16.01.2007 01:12
Ha, eindelijk wordt het hier interessant... Mag ik ook mijn bijdrage leveren? Een camping die me altijd zal bijblijven omdat ik daar was tijdens het drama van 11 september in New York was... de camping bovenop de Col de Portet d'Aspet. We waren op weg naar een kleine andere camping, maar die was gesloten omdat de eigenaar in het hospitaal lag, zo vertelde zijn vrouw. Doorgereden en daar zou dus een camping zijn. Rechts was een soort restaurant en om een lang verhaal heel kort te houden... een man uit de stad had het bijbehorende huis gekocht als weekendverblijf. Dat daar een restaurantje bij was vond hij wel aardig en af en toe kookt hij daar. Aan de andere kant van de weg lag de camping die ook bij de koop hoorde, maar waar hij dus helemaal niets mee had. Oh.. we mochten er best gaan staan, en water en electra functionneerde ook. We mochten iets van omgerekend 6 gulden per nacht betalen, maar als we niets gaven was het ook goed. Behalve wij stond er een Nederlandse schrijver met een piepkleine Eriba en een Duitser met een motorhome.
De schrijver mocht voor 12 uur niet gestoord worden, want hij was een boek aan het schrijven over de Katharen; hij leefde hoofdzakelijk van datgene wat de natuur daarboven leverde, dus sla van paardenbloemen etc. Prima te eten hoor. De Duitser plus echtgenote hadden alle have en goed verkocht en waren het hele jaar met de camper op pad. Zij (de vrouw) vond het verschrikkelijk... Kertstmis vieren op een parkeerplaats; minieme kastruimte voor alle kleding van beiden voor een heel jaar, nee voor hun hele leven. Ze waren bijna door hun geld heen en aten bijna niets. Zij breide truien en als die klaar waren haalde zij ze weer uit (Toen haar man was wandelen heeft ze in m'n armen uitgehuild). Wij hebben af en toe maar wat boodschapjes gehaald voor onze medekampeerders. Wij kwamen op 11 september net uit Tarbes toen onze dochter - jawel Jan - mobiel belde over datgene wat er in New York geschiedde. Ze huilde, maar ik dacht in 1e instantie aan een horrorfilm, een slechte droom, hoorspel, weet ik veel. We zijn naar een kroegje gereden langs de weg, maar de dame daar wist van niets en deed geen TV aan. We hadden een Wereldomroepradiootje in de caravan en dat hebben we boven op de berg aangedaan. Daarna hebben we onze beide medekampeerders gewaarschuwd. Onze Nederlandse medekampeerder heeft daarna nog de Franse zenders afgeluisterd. Zo bizar... stralend weer, boven op een berg... dat kon niet. We hebben de hele dag en avond met ons vijven om de radio gezeten en wat het stomste was... we wilden geen van allen eten, maar de wijn bleef rondgaan (in theeglazen). Je wilt de realiteit niet horen.
De eigenaar van de camping hebben we ook heel veel dagen niet gezien; wij hebben een enveloppe met geld in de brievenbus gedaan en de Duitsers zijn ook weggegaan. Het is een blijft een beeldschone plek om te kamperen... lang snoer nodig en boven geen mobielontvangst. Sanitair zelf schoonmaken en je staat echt helemaal alleen op de wereld. Eigenlijk twijfel ik om terug te gaan... het is er vast niet meer zo vredig...
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
16.01.2007 01:18
Goede Jan...mijn enthousiasme gold in de eerste plaats het pleintje in Soubes, en eigenlijk vooral het café ter plaatse, met terras onder de platanen, enz. enz. - de salades niet te vergeten... en dat terwijl ik toch echt geen terrastijger ben. Niet zozeer een van beide campings, die ik nog niet bezocht heb, maar waar ik graag eens langs zou gaan - ondanks een enkel minder gunstig bericht over camping Les Sources, in de laatste mening.
, Datum:
16.01.2007 01:27
Een kleine, superrustige en toch gezellige - want in oud stadje gelegen - camping in de buurt van de A75 is de camping municipal in Le Malzieu-ville (Lozère). Zie evt. de mening hierover. Mooi weer uitzoeken, dan zit je daar koel! (want in het Massif). Ouderwets kamperen, prima sanitair, bijna voor niets (minder dan een tientje).
, Datum:
16.01.2007 01:36
Thea (of digi-oma),
die dag op 11 september is ook voor mij een dag om nooit te vergeten. Ik werkte toen nog en op een gegeven moment werd door iemand gezegd dat er iets krankzinnigs was gebeurd. Had 't gehoord op z'n radiootje. Iedereen meeluisteren natuurlijk.
Terug naar huis in de trein en dat had ik nog nooit meegemaakt: mensen praatten met elkaar!! Iedereen wilde op de een of andere manier zijn hart luchten.
Toen ik 's avonds de beelden zag heb ik echt zitten janken voor de TV. Ik kon 't echt niet bevatten.
Stop, stop, stop, stop.......ander onderwerp!!!
, Datum:
16.01.2007 02:05
Je hebt uiteraard gelijk Berny. 't Was niet de camping maar het dorp cq terras.
Maar wat heb ik een fantastisch geheugen ;-)
Ik herinner me dingen op het forum van bijna een jaar geleden.
Doet me denken aan wat mijn moeder eens vertelde.
Moest eens jaren geleden naar mijn school voor een rapportbespreking. Ik werd volgens haar de hemel ingeprezen door de leraren Aardrijkskunde en Geschiedenis. Ik wist alles en was zowat de beste leerling van de klas.
En natuurlijk als moeder kende ze haar zoontje en zei dus plompverloren tegen leraren dat ik die vakken goed deed omdat het me interesseerde. Als iets me niet interresseert (wiskunde, scheikunde, natuurkunde) dan blijft 't ook niet hangen.
Is nog steeds zo. Ik ben een echte Frankrijkfanaat en ik wil alles weten over dat land. Ik ben stapelgek op de websites van Franse gemeentes. Ik zit dan kwijlend achter de PC.
Voor mij is het internet een ramp (VEEL TE VEEL) maar tegelijkertijd ben ik er aan verslaafd.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.01.2007 09:23
Jan, als jij echt alles van Frankrijk weet of wilt weten, kan je mij misschien helpen. Ik ben op zoek naar de oudste, nog bestaande camping in Frankrijk.
Heb jij enig idee? Of iemand anders?
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
16.01.2007 11:49
Hè hè, we zijn er uit! Het was dus niet Jan maar Berny en het was niet de camping maar een café. Die camping had ik al gevonden maar ik kon mij niet voorstelling dat het de camping van mijn dromen was. En dat is het kennelijk ook niet. Alleen die verschikkelijke website al.
Dat is wel hard wakker worden uit een mooie droom.
Mensen allemaal bedankt voor het meedenken.
Jan heeft zich vast al op zijn nieuwe opgave gestort en is op zoek naar de oudste camping van Frankrijk. Ik weet wel dat de eerste camping van 1910 dateert. Maar of die nog bestaat?!
Ik noem van vanaf nu Loes O want sinds kort post er nog iemand onder deze naam. Of weer, dat weet ik niet natuurlijk.
, Datum:
16.01.2007 12:19
Lieve help, Tineke, da's een moeilijke vraag!
Na 30 pagina's (camping "le plus vieux" googelen heb ik 't maar opgegeven. Ik heb van alles het oudste kunnen vinden maar helaas niet de camping.
Maar.......volgens Wikipedia is Samoza in Vierhouten de oudste camping van Nederland.
http://www.samoza.nl/indexnaflash.html
Volgens eigen zeggen is Kennemer Duincamping Bakkum de oudste.
http://www.kennemerduincampings.nl/nl/bakkum/index.htm
In 1988 hebben we eens een weekend gestaan op de camping van Heesch (NB). Er hing een bord bij de ingang waarop stond dat 't de oudste camping van Nederland was. Je hoeft niet meer naar die camping te zoeken want die bestaat niet meer. Jammer eigenlijk want hij zag eruit als een klein parkje.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.01.2007 12:22
Dank je, Jan! Ik blijf verder zoeken...
, Datum:
16.01.2007 12:30
Misschien een mailtje naar:
info@ffcc.fr
Geplaatst door: Javi
, Datum:
16.01.2007 13:57
Beste Tineke,
Onderstaande camping bestond in 2005 50 jaar.
Momenteel is de camping in beheer van de dochter van de oprichter van deze camping.
De oprichter is nu 86 jaar.Wij komen hier nu al enkele jaren en vinden het er nog steeds geweldig.
http://www.campingsaintpons.com/
Groeten
Javi
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
16.01.2007 13:58
, Datum:
16.01.2007 15:55
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
16.01.2007 18:16
Van iemand kreeg ik een mailtje met de volgende inhoud
>Van iemand die als ambulance-chauffeur werkzaam is, ontvingen wij het
>onderstaande bericht.
>Lijkt me een goede tip, omdat het vaak heel lang duurt voordat je hoort dat
>er iemand in het ziekenhuis ligt.
>
>Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk,
>de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet
>vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met
>telefoonnummers. (is ook op het nieuws geweest).
>
>Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die
>overeenstemt met de te contacteren persoon.
>
>Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam
>"ICE (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van
>de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
>"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.
>
>Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie
>ze
>moeten contacteren.
>Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen
>ICE1, ICE2, ICE3 ,...
>
>'t Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken
>als het snel moet gaan.
>
>Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM.
>Stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal de naam ICE
>bekend en gebruikt worden.
Dit lijkt me inderdaad een goed idee
, Datum:
16.01.2007 21:54
Via google kwam ik toevallig op het mei 2007 te openen Aire Les Biefs, een voormalig onderkomen voor colonies de vacances, in Arfeuilles chambres-d'hotes, gites, mini-camping, zwembad. Door Nederlanders gedreven; ziet er goed uit.
(Staat als ik het goed heb nog niet bij Johan en Tineke in het bestand).