Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.01.2007 14:08
Berny ik denk dat ze de andere camping ("Fans") bedoelde.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
08.01.2007 14:24
Inderdaad, Lilian, de camping Fans, die zal bedoeld zijn - inderdaad niet geschikt voor Caravans. Wel voor 'klapkarren'- een originele naam voor vouwwagens; ik neem tenminste aan dat die ermee bedoeld worden. Een geweldig mooie camping voor een bepaalde doelgroep. Ook ik vind hem superaantrekkelijk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.01.2007 22:03
Leuk Lili@n die site www.vakantiebellen.com
Is nou echt zo'n site om eens lekker te puzzelen en te rommelen en dan ontdek je toch een paar hoogst vreemde zaken.
Wij hebben meestal 3 mobieltjes bij ons, tja ik weet het sommige mensen overdrijven:-)
Eentje is een oude hi pre-paid (Ons eerste bezit zal ik maar zeggen, maar werkt mog steeds prima) Wat gebeurd er in frankrijk? 9 van de 10 keer maakt die automatisch verbidinding met Itineris. Gek die komt niet in de lijst voor maar is de oude naam van Orange. Zou voor deze de tarieven van Orange gelden?
Twee zijn redelijk nieuw, de een heeft een Telfort abbonnement en de ander is Telfort Pre-Paid. En nou komt ie:
- abonnement, goedkoopste is Orange. Maar in frankrijk pakt ie vrijwel altijd automatisch Bougtel op.
- pre-paid, goedkoopste is Bouygtel. Maar in frankrijk pakt ie vrijwel altijd automatisch Orange op.
Dat zal toch geen toeval zijn? Zouden die jongens dat nou zo instellen dat dat opzettelijk zo gebeurd? Ik zeg niks maar je hoort me denken.
Nooit op gelet omdat ik eigenlijk altijd automatisch verbinding kreeg en het wel best vond. Ga komend jaar de boel maar eens fijn zelf instellen ter plaatse.
Mijn zeer hartelijke dank voor deze hoogst boeiende site. (En ook voor de anderen trouwens!)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.01.2007 22:36
Afvallen in je vakantie?? Dit kun je toch geen vakantie noemen?
U wordt gewekt om 09.00 uur
09.30 uur, ontbijt en kruidenthee
10.00 - 12.30 uur, wandelen in de bergen 5 tot 10 kilometer, met 20 minuten pauze voor kruidenthee
13.00 uur, lunch
13.30 – 16.00 uur, individuele behandelingen zoals massage (2 gedurende het programma), accupunctuur (dagelijks), etc.
16.00 uur, kruidenthee
16.00 uur - 18.00 uur, gym en lessen in volksdansen
18.30 uur, diner
Tussen 19.00 uur - 22.00 uur, sauna
En dat elke dag??!!
Een paar keer per dag kruidenthee?? Jakkes.
Volksdansen en gym? Nee hè!
Me dagelijks laten prikken in mijn lijf!!!! Zal toch niet!
Nou hoef ik gelukkig niet af te vallen. Volgens mijn vrouw zouden er best een paar kilootjes bij kunnen.
Bestaan die vakanties ook??? Geintje!!
, Datum:
08.01.2007 22:50
Volgens mij vergeet je het allerergste:
diner 18:30
sauna 19:00
Oftewel een half uur dineren??? Kan niks zijn, 3 sneetjes brood en een glas melk lijkt me en dat noemen ze een diner.
En als je aan wil komen? De gouden tip: stop met roken komt echt helemaal goed kan ik uit eigen ervaring melden.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
08.01.2007 23:02
Frank, je provider in Nederland heeft afspraken gemaakt met de providers in Fr. De één kost wat meer dan de ander, maar toch zal je toestel het sterkste signaal kiezen. Dat dit per toestel verschillend is, heeft niet met pre-paid of abonnement te maken maar ik denk meer met de zendkracht van het toestel. Het ene toestel is nou eenmaal krachtiger dan het andere. In Frankrijk kun je kiezen voor de provider die voor jou het voordeligst is en deze naar voorkeur instellen. De meeste toestellen staan ingesteld op automatisch kiezen, dus kiest het toestel automatisch het sterkste netwerk.
, Datum:
08.01.2007 23:03
Er stond ook nog:
"Anticellulitisbehandelingen gecombineerd met aromatherapie ter ontspanning en verhoging van uw zelfvertrouwen"
Aromatherapie ter verhoging van uw zelfvertrouwen??!!
Baat het niet dan schaadt het niet zou mijn moeder zeggen.
Skepticus is "my middle name" zoals de Amerikanen zeggen.
"Dagelijkse controle van uw lichamelijke en mentale conditie"
Controle van mijn mentale conditie??? Door een psychiater of zoiets??
We hadden het toch over vakantie?
, Datum:
09.01.2007 20:19
oei Gerrit,
Ben ik blij dat alleen maar heb gedacht en niks gezegd :-)
Zijn inderdaad verschillende toestellen dus zou goed kunnen wat jij zegt.
Zo zie je maar weer, denk je gisteren nog bij je zelf "tjonge wat ben ik toch eigenlijk naief". Vandaag is mijn wereldbeeld weer wat milder en denk je "tjonge wat weet ik toch eigenlijk weinig".
Dank voor de toelichting en in ieder geval zal ik dit jaar een en ander ter plekke maar eens zelf instellen en niet meer op automatisch laten staan, want scheelt gezien het belgedrag van mijn wederhelft aanzienlijk.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
09.01.2007 21:22
We waren in Val les Bains ook met een nieuw "complex les bains" uit nieuwsgierigheid even binnen gaan kijken. Er was in de hal een groot bassin waaruit diverse soorten bronwater uit kranen kwam. Bij iedere kraan stond een lijst waarvoor het bronwater werkte (maag, lever, reumatische aandoeningen etc.etc) De gasten liepen in badjassen rond met een stempelkaart en voor ieder glas bronwater dat er werd gedronken ging er een stempel op je kaart. We hebben beleefd de informatie meegenomen en zijn in de bergen gaan lopen. We kwamen heel gezond terug en waren weer een kilo afgevallen! We waren tenslotte in Val les Bains geweest.
, Datum:
11.01.2007 15:58
A'j allemaol wegblieft geet diss'n topic ten onder, en dat mut wie
nig hebb'n.
Hee et zó vet, dat em de luuse zo van de kop gliej'd.
, Datum:
11.01.2007 22:00
, Datum:
11.01.2007 22:45
Er was onlangs een vraag op het forum over een huurstacaravan waar je een hond mee naar toe zou mogen nemen. Tineke heeft er toen een aantal genoemd.Ik ben er vanavond ook nog één tegengekomen en plak hem hier maar, want ik kan de topic zo gauw niet terugvinden.Dan blijft hij in ieder geval bewaard voor het geval.
http://www.huttopia.com/camping_indigo/camping_prijzen_provence.html
Verblijf van een week - Van zaterdag tot zaterdag of van zondag tot zondag volgens beschikbaarheid.
Mogelijkheid om een extra tent (niet bijgeleverd) naast de gehuurde plaats te installeren.
Huisdieren toegestaan - zelfde prijs als voor de staanplatsen.
, Datum:
12.01.2007 01:59
, Datum:
12.01.2007 02:05
Geplaatst door: tineke
, Datum:
12.01.2007 09:33
Lili@n, bedankt, ik heb het topic over de hond in huurcaravan gevonden en ik heb de link daarbij gezet.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
12.01.2007 18:47
Wat al die bronnenbadplaatsenhandeltjes betreft, heb ik een weerzin tegen alle platsen waarvan de naam eindigt op -les-Bains. Het hele retro-fin-de-sièclesfeertje, dat uitventen van zgn. geneeskrachtig water...brrr. Ik vind het maar hele naargeestige toeristenfuikjes, die bronnenbadplaatsen, met al die bronwater-gelovigen op een kluitje.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
12.01.2007 20:23
Weer een nieuw woord voor scrabble: bronnenbadplaatsenhandeltjes ;-))
Eigenlijk ben ik nog nooit in zo'n plaats geweest, krijg het idee van wat bekakte oudere mensen. Terrasjes waar je alleen maar water geserveerd krijgt enzo.
, Datum:
12.01.2007 20:38
je beschikt over een zeer goed voorstellingsvermogen Brenda!
De allerergste "badplaats" die wij tegen zijn gekomen was Luxeuil les Bains, ocharme wat een sfeerloze bejaardensoos zeg.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
12.01.2007 23:34
En het ergste lijkt me Bain-les-Bains! Dubbelop.:-)
, Datum:
13.01.2007 00:12
Wat dacht je van Baden-Baden?