Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
03.01.2007 20:42
Jan, ik heb helaas de uitzending gemist. Ik wilde de omgeving daar wel eens zien, was er een mooie gelegenheid voor.
Ik dacht het wel terug te kunnen kijken via uitzendinggemist.nl maar helaas, dat hadden ze daar dus niet bijstaan. Misschien wordt het nog herhaald van de week, ik zal opletten.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
03.01.2007 20:53
Nou Brenda, je hebt niet veel gemist, ik vond het erg tegenvallen.
Van de omgeving werd bar weinig getoond, niks van de spectaculaire vergezichten op het hooggebergte, geen dorpjes, niets. alleen wat spoorbruggen en viaducten. En veel rails natuurlijk.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
03.01.2007 20:59
Ok Loes, dank je. Daar ging het mij nu juist om. Fijn te weten dat ik niet veel heb gemist.
Geplaatst door: ® jos
, Datum:
03.01.2007 21:40
ook ik heb gekeken en zag maar een klein stukje eg waar ik had gereden verder alleen spoor
Geplaatst door: tineke
, Datum:
03.01.2007 21:57
Haha, Jan moppert dat er teveel van de omgeving getoond wordt en te weinig van de trein en Loes (en ik ook) vindt dat er te weinig van de omgeving te zien is....
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
03.01.2007 23:26
Geplaatst door: berny
, Datum:
04.01.2007 12:03
Ik heb dat EO-treintje-op-achtergrondmuziek een paar minuten lang door wat tunnels zien tuffen, voorzien van een zeurende commentaarstem... finaal over mijn nek ging ik ervan, brrr. Totnutoe vond ik oude treinen dan wel leuk, maar vooral om zelf in te reizen en al die mensen-op-reis te zien - maar eigenlijk ging mijn belangstelling vooral uit naar bij (voorkeur oudere) stations, met de zich daarop bevindende mensen, minder naar treinen zelf. 'Een treinfanaat' voel ik me zeker niet - na die weeïge EO-benadering begin ik bijna een hekel aan die dingen te krijgen.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
04.01.2007 23:17
Houden jullie deze topic wel effe hoog ?
WIJ gaan er (morgen) even tussenuit, even een weekie (voor het eerst) naar Valfrejus, kijken of er wel sneeuw ligt !
Groeten en tot later . . . .
Geplaatst door: connie 1944
, Datum:
04.01.2007 23:20
Heel veel plezier,Rivi.
vr gr.connie.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
04.01.2007 23:29
, Datum:
07.01.2007 00:14
Wat is dit noe? Al ofezakt naor de tweede pagina, dat geet nig good.
Gerrit ie mut 't wel 'n betje in de gaat'n hoal'n hier.:-)
Rivi en Javi met vakaansie. Jan hef ok al niks van zich loat'n heur'n vandaag en Berny zal wa 'n feestje hebb'n.
Ze soll'n toch nig zeek wèn? En Annechie vanof disse plaatse wènsik oe
völ betterschop en ie weet nog wa wat ze veurige joar'n zei'n hier op 'n topic "de kop d'r veur".
Geet d'r nog ene noar de kampeerbeurs binn'nkot?
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
07.01.2007 00:35
Ja, Lili@n, jij bent weer degene die het roedel bijeen houdt! Iets anders: ik vond in een buurt die ik toch redelijk dacht te kennen een klein rustig campinkje - met zwembad! - waar ik nog nooit van gehoord had, interessant voor fietsers en rustzoekenden die toch niet ver van de Méditerranée af willen zitten, en vlakbij allerlei gezellige plaatsen; zo'n 5 km ten zuidwesten van Narbonne, bij Bizanet. Door Nederlanders geleid. Hoewel dit topic niet over kamperen mag gaan, waag ik het er toch maar voor 1 keer op 9dat kan er vandaag nog wel bij) gewoon omdat ik niet weet waar ik deze tip elders kwijt moet - voor de fietsers langs het Canal misschien net iets te ver, vandaar maar op deze plek. Ziet er prima uit. http://www.figurotta.eu/?id=1
Geplaatst door: frank
, Datum:
07.01.2007 00:55
Nee, geen kampeerbeurs dit jaar. Vorig jaar was al zo'n beetje hetzelfde als het jaar daarvoor en dit jaat schijnt de nadruk op het verre oosten te liggen. Nou ja dat ligt wel erg ver bij frankrijk vandaan lijkt me zo. Oh ja en dan moet je eigenlijk wel gaan vliegen he. Mijn vrouw en vliegen?? Dat gaat dus never nooit meer gebeuren!!
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
07.01.2007 10:40
Een vader komt in de slaapkamer van zijn dochter en ziet een brief op
het bed liggen. Na enige aarzeling besluit hij de brief te lezen
Liefste Papa,
Ga even zitten als je dit leest.
Het is met pein in mijn hard dat ik je vertel dat ik er zo plotseling
op uit ben getrokken met mijn nieuwe toffe vriend.
Ik ben passioneel verliefd en het is best een vriendelijke jongen,
ondanks zijn piersings, tatoeasjes en zijn grote mooter.
Dat is nog niet alles; ik ben in verwachting en Ahgmed zegt dat we heel
gelukkig worden in de kamer van zijn tijdelijke onderhuuradres bij de
broer van zijn vaders tante. Hij wil veel kinderen en zoals je weet is
dat ook mijn grootste droom en die sluier is echt handig tegen de zon en
tegen
de vliegjes...Ik leerde reeeds dat marihuana niet ferslafend is en we
hebben besloten het zelf te gaan kweeken, voor ons en onze vrienden.
Ahgmed is al aktief als tussenhandelaar in kokaiene en XTC en dus ook
ons eigen productiebedrijfje. We zijn echt goed bezig hoor!
Het geld hebben we hard nodig want we zijn nog jong en we gebruiken
zelf ook een klijn beetje koke en XTC en dat spul is hartstikke duur hoor,
haast niet te betalen. Je zegt altijd dat je van de liefde niet kunt leven,
maar omdat Ahgmed geregeld een paar zeer goede vrienden uitnodigt kan
ik toch ook wat meebetalen...
Ik vraag je verder te bidden dat de wetenschap snel iets mag vinden
tegen eeds, zodat mijn Ahgmed toch nog kan geneezen.
En papa, wees vooral niet ongerust, ik ben toch al 14 en kan al heel
goed voor mezelf zorgen.
Over een paar jaar zal ik je komen op zoeken zodat je al je
kleinkinderen kunt bewonderen.
Je liefhebbende dochter Sesile. XXXXX
P..S. Papa, ben je er nog en ben je niet te erg geschrokken? Gekke
papa, dit briefje is natuurlijk een grapje! Ik ben spelen bij Hannelore
en wil alleen maar bewijzen dat er veel ergere dingen zijn dan een
slecht rapport. Het mijne ligt op het nachtkastje....
Geplaatst door: papa
, Datum:
07.01.2007 22:22
ik weet eigenlijk niet wat erger is. Oorzaak en gevolg?
, Datum:
08.01.2007 00:51
Een beetje wrang soort humor, Karla :-)
Helaas gebeuren zulke dingen in onze maatschappij.
Leuk campinkje, Berny!! En leuk; speciale camperstaanplaatsen! Of hoeft dat bij jou niet echt?
Nadeel van deze site is dat je toch enigszins ongewild gaat plannen. Druist volkomen tegen mijn principes in. Maar je komt zoveel leuke kleine campings tegen dat je toch af en toe bij jezelf denkt: Nou, als ik daar toch in de buurt ben.....
Dit jaar moesten we door omstandigheden wel plannen omdat mijn zwager met z'n caravan achter ons aan reed maar het was wat mij betreft niet echt van harte. Mijn zwager plant elke kilometer van zijn vakantie. Ik heb routebeschrijvingen van hem gelezen waarbij niets aan het toeval wordt overgelaten.
Ik weet meestal waar ik de grens over ga en wat onze eerste bestemming is maar dan houdt het op.
Voor dit jaar heb één campinkje op het oog dat me enorm aanspreekt.
http://www.arabesque.nl/campingfans/html/nl.html
Komt in aanmerking omdat ik de Aveyron nog eens wil uitpluizen.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
08.01.2007 10:07
Humor is voor iedereen weer anders. Nadat ik het verhaal geplaatst had, had ik al spijt omdat toen tot me doordrong dat iedereen dit op z'n eigen wijze gaat interpreteren.
De camping heb ik bekeken, maar we gaan met de caravan en daar is deze camping niet geschikt voor. Ik heb nu toch al zo'n lange lijst met leuke adresjes dat ik mijn eega voorstelde om maar 5 maanden te gaan kamperen. Het idee sprak hem wel aan.
, Datum:
08.01.2007 12:03
Ik voel met je mee, Karla!
Is mij ook wel eens overkomen. Dacht ik iets leuks te plaatsen maar bij nader inzien was 't toch niet zo erg leuk. Meestal zag ik dat pas in toen ik mijn vrouw had laten delen in de "humor".
, Datum:
08.01.2007 13:35
Leuke campingkjes heren.De "Figurotta" heb ik bij mijn zoveelste
favorieten gezet. (niet lachen Gerrit, ik weet het....:-)De "Fans"
vind ik ook aardig, maar niet geschikt voor de caravan.
Als ik nog ooit aan het vakantie vieren toekom dan kan ik wel een jaar rondtoeren in Frankrijk om al mijn favo's te bezoeken, hahaha.
In de krant kwam ik ook nog een aantal alleraardigste sites tegen die ik jullie niet wil onthouden, er zit vast wat van jullie gading bij,
zodat jullie favorieten ook uit gaan 'puilen'.
In een 350 jaar oude boerderij in het gehucht Huédour in de Ardèche
geeft Wouter Udo kooklessen en kunstworkshops.Hij studeerde aan de Cordon Bleu school in Parijs. (nooit geweten dat zo'n school bestond :-)
Huédour is een plek waar ruimte, rust,respect,humor, creativiteit en de eenvoud van het Franse boerenland samenkomen,schrijft hij op zijn site.www.kookstudio.nl/kookvakanties
Wijnproeverijen,bergwandelingen, paardrijdtochten en verschillende toers zijn met gids te beleven in de Alpen vlakbij Aix-les-Bains.
www.alps-flavours.com
www.aixlesbains.com
Andere creatieve reizen (in groepsverband) www.creatiefreizen.nl
En dan bijvoorbeeld tijdens je vakantie afvallen:
Een week lang uitgebalanceerd eten. www.vamosvakanties.nl/slimming.html
Wie niet op Google Earth wil zoeken, gebruikt de website www.my-hotspot.nl
Hier zijn alle hotspots van de diverse landen al aangegeven. Denk aan het Great Barrier Rif in Australië of Pompeï in Italië.
Voor wie wil weten of hij/zij vanaf zijn vakantieadres kan bellen is www.vakantiebellen.com gemakkelijk. De site geeft bovendien aan hoeveel een telefoontje gaat kosten.
Een dagje uit in Nederland,maar dan met korting.
Op de site www.uitmetkorting.nl zijn de aanbiedingen van attractieparken,dierentuinen en musea verzameld.Goed voor ideeën en de portemonnaie.
Zo nu kunnen jullie weer een tijdje vooruit! :-)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
08.01.2007 13:52
Even voor Karla: dat de camping Figurotta niet geschikt zou zijn voor kamperen met caravan klopt niet; misschien werd je op dit idee gebracht door wat ik meldde over de geschiktheid voor fietsers, rustzoekers enz. zonder de website zelf te hebben gezien; daaruit blijkt duidelijk dat ook caravans er prima terecht kunnen.