Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Javi
, Datum:
28.12.2006 21:35
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
28.12.2006 21:53
Ik kijk stiekem mee, Javi; bedankt, vooral die oude stationsgebouwen vind ik geweldig - Den Haag SS, met destijds de doorgaande trein naar Rijeka, kom daar nu maar eens om.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
29.12.2006 01:20
Schitterende site, Javi!!
Meteen gezocht naar station Maas in Rotterdam.
Heb nog een foto van mijn opa poserend voor dat station.
Station is gesloten in oktober 1953. Jeetje, waar blijft de tijd.
Als je door het platteland van Frankrijk trekt kom je regelmatig resten van spoorlijnen tegen. (Geldt uiteraard ook voor andere landen) Ouwe stationnetje maar vooral overwoekerde viaducten.
Stap dan dikwijls uit om het viaduct te beklimmen om te kijken of nog iets van de spoorbaan zichtbaar is. Als het kan loop ik dan ook nog een stukje langs die lijn.
@Lilian,
Sneeuwwitje en de 7 dwergen?? Volgens mij is daar vorig jaar ook het een en ander over geschreven op 't forum. 't Nodige hoongelach als ik 't goed heb.
, Datum:
29.12.2006 01:24
Was op 10 maart 2006.
En ons aller Berny vond 't maar niks.
Maar was niet zo negatief als ik dacht dat 't was ;-)
Geplaatst door: frank
, Datum:
29.12.2006 16:25
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
30.12.2006 00:52
Frank wat leuk zo'n camping!
Jan wat is er nu mis met' Sneeuwwitje en de zeven dwergen'? Vertel me dat eens. Mijn reactie is ook verwijderd heb ik gezien.Misschien is er wel een reden voor, ik weet het niet.
Allemaal alvast een prettige jaarwisseling gewenst en een gelukkig en
gezond 2007!!
, Datum:
30.12.2006 01:42
Lili@n, als ik me goed herinner ging het er destijds vooral om dat er door iemand speciaal iets gezocht werd wat 'leuk' was voor kinderen, en dat de naam van dit adres (Sneeuwwitje enz.) inderdaad deed vermoeden dat het om een specifiek op kinderen gericht adres zou gaan, wat niet het geval is. De eigenaren hebben het juist over rustzoekers en wandelaars die hier aan hun trekken kunnen komen, en dat lijkt me zeker het geval, als ik de website nog eens bekijk.
Het lijkt me voor velen een prima, comfortabel en gastvrij adres.
, Datum:
30.12.2006 11:21
Wat er mis was? Moet je niet aan mij vragen.
Dit is de tekst van 10 maart 2006 geschreven door Berny.
"Lilian, even over die chambre-d'hotes 'Blanche-neige-et-les-7-nains' waarvan je zegt dat 't leuk voor kinderen zou zijn... ik heb zitten zoeken waarom dat zo zou zijn, en zie eigenlijk alleen de naam van dit adres (dus Sneeuwwitje en de 7 dwergen) als iets dat met kinderen geassocieerd kan worden. Op de site staat dan wel een foto met enkele lachende kindergezichten - maar dat zijn waarschijnlijk de kinderen van de eigenaars. verder speurend stootte ik op enkele tegenstrijdigheden:
1. er wordt gesteld dat het eigenlijk geen gewone kamers, maar studio's genoemd zouden kunnen worden...maar een studio heeft toch altijd een klein keukenblokje? Even verderop zeggen ze dat er geen kookgelegenheid is; er zijn leuke restaurantjes in de buurt enz. - wegwezen dus, als je behalve het inclusieve ontbijt iets wil ophappen! Voor die in dit frisse klimaat hongerige schaapjes kan je dus niets klaarmaken!
2. Verder zeggen ze dat het een oord voor wandelaars en rustzoekers is; alleen serieuze types of vroeg-oude kinderen vinden dat leuk, die rust en dat gewandel.
3. Dan is er nog iets vreemds aan de hand: de prijs is 50 euro per kamer; in elke kamer is slaapplaats voor 2 personen (mooie, ruime kamers, dat wel - hoewel ik ook hierbij niet aan kinderen denk). Maximaal mogen er voor die 50 euro VIER personen in die kamer (incl. ontbijt). Voel je hem al aankomen? Waar moeten die andere twee personen slapen...op de grond? Ik kan er geen chocola van maken. Het is weliswaar volkomen onbelangrijk, maar ik ben gewoon wat allergisch voor dit soort tegenstrijdige dingetjes. Als ik iets over het hoofd heb gezien, hoor ik dat graag."
, Datum:
30.12.2006 12:12
Als we dan toch gaan schatgraven, dan wel de context erbij: het adres werd door Lilian op 9.3.2006 een 'hotel, leuk voor kinderen' genoemd - en eerder, op 18.11.2005 zelfs een adres 'speciaal voor kinderen'. Hoewel deze er uiteraard zeer welkom zijn, kon ik die specifieke geschiktheid voor kinderen dus niet uit de site opmaken, die luxe, stijlvolle kamers liet zien; verder werden de rust en de wandelmogelijkheden benadrukt. Verder riepen de teksten van de website enkele praktische vragen bij me op, vooral in het licht van de speciale geschiktheid voor een gezin met twee jonge kinderen.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
30.12.2006 15:56
De Kerstdagen zijn we héélemaal goed doorgekomen. nu de Jaarwisseling nog . . . .
Wie heeft er al oliebollen en/of appelflappen gebakken ?????
Zelf ben ik daar "allergisch" voor (ik heb ze n.l. nog nóóit gebakken), maar "wij" bakken ze traditioneel op oudejaarsdag, morgen dus !
Geplaatst door: Van Ons
, Datum:
30.12.2006 15:59
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
30.12.2006 17:19
Allemaal een prettige jaarwisseling gewenst.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
30.12.2006 17:36
Zijn er meer mensen die de hele dag al het gevoel hebben dat het oudjaar is?
Geplaatst door: Truus
, Datum:
30.12.2006 19:07
Ja best wel, morgen zo'n 50 mensen op bezoek.
, Datum:
30.12.2006 20:15
Dan word je er mooi druk mee Truus!
Berny en Jan, duizend keer mijn verontschulding,ik meende echt dat
het Sneeuwwitje "geval" geschikt zou zijn voor kinderen.
Ik ben de site nl. op het spoor gekomen vanaf het prille moment dat
ze daar zijn begonnen en met de verbouwingen aan de gang waren. De naam bestond al en die hebben ze overgenomen omdat volgens de website Blanche Neige et les 7 Nains haar sprookjesnaam (Sneeuwwitje en de 7 dwergen) ontleent aan het voormalig colonie de vacances voor kinderen.
Dus ik heb in mijn onoplettenheid gemeend dat het wel weer iets zou worden dat voor kinderen geschikt zou zijn.
In ieder geval voor een overnachting lijkt het me wel een goed adres, met-, of zonder kinderen.En bedankt dat jullie het zo goed in de gaten houden. :-)
Rivi, ik heb geen oliebollen gebakken en bak ze dit jaar ook niet, ik heb er wel al 2 gehad vandaag en een lekkere appelbeignet.
Ik koop er wel wat dit keer.
Brenda ik had niet het gevoel dat het vandaag al oudejaarsdag was,
maar oudejaarsdag op zondag daar heb ik ook niet echt een gevoel bij,
een beetje vreemd zelfs.
Geplaatst door: connie
, Datum:
30.12.2006 22:08
Brenda,
Wij hebben de hele dag bollen,flappen,hapjes en bubbeltjes verkocht.Het leek wel oud-jaar.......
vr.gr.connie.
Geplaatst door: ® jos
, Datum:
30.12.2006 22:14
Ik heb vandaag Berliner bollen gebakken en morgen oliebollen en Appelflappen
gr Jos
Geplaatst door: frank
, Datum:
30.12.2006 22:26
Ach Rivi,
Ik heb me jarenlang op 30 en 31 december helemaal de ..... gebakken. Vrienden uitgelegd hoe het moest. Mijn moeder overvleugeld!! Ze heeft het me allemaal geleerd maar toen ik gebakken bananen in rum begon te bakken haakte ze af. Het mooiste? 2 jaar later vond ze het heerlijk en bleef ze er van eten!! Zal er maar niet over vertellen hoe het af liep.
Het hele huis stinkt er gewoon 2 dagen naar, kun je volgens mij verder weinig aan doen. Maar het is zo leuk om te doen!!
O ja en voor Javi nog een tip, ga daar van de zomer denk ik even langs.
http://museeduvelo.free.fr/
, Datum:
31.12.2006 00:10
Jos, Berliner bollen, mmmmmmmmm overheerlijk!!Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon.
Frank die bananen met rum lijkt me ook wel wat!!
Geplaatst door: javi
, Datum:
31.12.2006 01:43
Connie,wat zijn bubbeltjes?
Frank,een pannetje met wat azijn op het gas warm maken en de lucht is zo weg.
Eerst op 4 jan 2007 nog naar Rotterdam de openingsavond van de zesdaagse en dan zien we wel weer verder.
Iedereen goede jaarwisseling,
Javi