Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
25.12.2006 23:39
Geplaatst door: tineke
, Datum:
25.12.2006 23:43
Geplaatst door: speurneus
, Datum:
25.12.2006 23:52
lottum, dorp in noord limburg, groep heeft naam ontleend aan het door de leden van de band geboortedorp,
ligging vlakbij venlo venray en horst, dorpsbekendheid door ondermeer prachtig rozenfeest in het voorjaar, een bezoek waardig and by the way, schitterend fietsgebied aan de maas!
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
26.12.2006 00:17
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.12.2006 00:41
sorry achterhoekers is limburgs! Snap nog steeds niet wat het in de top 2000 doet maar dat zal wel aan mij liggen.
Bedankt Jan, is inderdaad weinig boeiend mijnheer Dusk.
Gelukkig blijft er nog genoeg moois over!!
, Datum:
26.12.2006 01:44
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
26.12.2006 12:12
Volgens mij is dit Dave Clark Five. Is al van de jaren zestig.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
26.12.2006 13:12
, Datum:
26.12.2006 13:31
, Datum:
26.12.2006 20:54
Eindelijk naar de tentoonstelling "franse passie" in het centraal museum in Utrecht geweest.
Leuke tentoonstelling, kan niet anders zeggen. Allemaal franse schilders en schilderessen van 2e helft 19e eeuw en begin 20e eeuw. Tentoonstelling gegroepeerd rond 5 thema's: Landschappen, stillevens, symbolisme, orientalisme en impressionisme. Dus voor elk wat wils.
Ben zelf nogal van het impressionisme en de landschappen, paar schitterende stukken van met name Monticelli, Monet, Sisley, Signac en Daubigny gezien. En een tweetal prachtige schilderijen van een mij volkomen onbekende impressionist: Vignon.
Voor frankrijk- en/of kunstliefhebbers een aanrader, niet helemaal naar frankrijk en zonder moeite zeker een uur door te brengen, buiten de rest van het centraal museum wat helaas alles behalve een aanrader is.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
26.12.2006 23:14
Frank,
ik ken het museum niet maar hun website is een ramp.
Ik klikte op "collectie" en het enige wat je krijgt is een rommelig lijstje.
Bij recente aanwinsten zag ik een trouwjurk van Viktor & Rolf!
Gaat 't museum ervan uit dat deze jurk over 100 of 300 jaar gezien wordt als kunst?
Maar.....maar....op de site las ik dat 't museum veel Caravaggisten in bezit heeft. Ik heb een zwak voor deze richting.
Proberen de Italiaanse sfeer/kleuren te vertalen naar de Nederlandse nuchterheid.
, Datum:
27.12.2006 00:35
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
27.12.2006 01:01
Jan, ik las in de krant dat er in de befaamde kubuswoningen binnenkort overnacht kan worden. Er komt namelijk een family hostel.
(om het in mooi nederlands te noemen :-)www.indestad.nl
Wellicht is er nog iets bij van uw gading voor de 50 plussers onder ons:
www.seniorvakantieplan.nl
www.seniorenreizen.nl
www.nkbv.nl/reisprogramma/50-plus
www.zorgvrijvakanties.nl
www.50plussers.nl
Ik heb zo'n idee dat "men" denkt in de reiswereld dat 50 plussers niet meer werken.
Allemaal de kerstdagen goed doorgekomen?
, Datum:
27.12.2006 13:50
De kubuswoningen zijn om te wonen nooit echt goed aangeslagen.
Wie woont er nu graag pal boven een doorgaande weg?
Er is daar ook winkelruimte te huur. Loopt ook niet bepaald goed.
Ik begon gistere last te krijgen van afkickverschijnselen: al de derde dag zonder krant!! Da's afzien hoor!
, Datum:
27.12.2006 17:54
@Jan het museum is ook een ramp, Die Carravagisten zijn inderdaad mooi, met name van Honthorst en Moreelse wat mij betreft, maar het aantal is nogal beperkt.
Het is nooit veel geweest maar sinds Sjarel Ex naar jullie Boymans van Beuningen is gegaan is het met ene mevrouw ter Reehorst aan het roer helemaal mis aan het gaan.
Toevallig staat hedenmiddag hier op de stadsomroep te lezen dat een groep kunstenaars een brief aan de burgemeester heeft gestuurd om in te grijpen. Zou er voor de vaste collectie echt niet heen gaan.
Misschien dat er nog wel eens een mooie tentoonstelling van die crravagisten wordt georganiseerd. Moet zeggen dat ze goed in tentoonstellingen zijn!
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
27.12.2006 19:42
Zo houdt iedereen van wat anders. Zo laten om mij moverende redenen bijbelse taferelen mij koud, hoe treffend ook geschilderd of geetst.
Doe mij maar de gefantaseerde landschappen van Hercules Seghers, ook een vroege 17e eeuwer - Rembrandt was een groot bewonderaar van hem. De Italiaans-achtige landschappen die hij afbeeldde zijn pure fantasie - de enkele poging die hij een keer deed dit land te bereiken strandde halverwege. Moeilijk, armetierig leven gehad enz. enz.
@Lilian, ik leef nog, na de beide kerstdagen, die ik met opzet met een kleine letter schrijf - ik heb niet om die dagen gevraagd, ze zijn er, en je hebt er als zgfn. volwassen mens maar mee om te gaan. Rituele gezelligheid, teveel gegeten, en nu als 50-plusser dit alles aan het verwerken - ook een vorm van werken. Lang leve de feestelijke normaliteit van alledag.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
28.12.2006 00:28
Ik wilde er bijna 'Amen' op zeggen Berny. Er gaat niks boven de de 'normale gang van zaken'of tewel de drie R's,( nu zul jij, Jan en Frank wel de tenen gaan krullen in de schoenen.)
rust,reinheid en regelmaat,oei, oei wat een gevaarlijk onderwerp heden ten dage.....
In ieder geval blijkt regelmaat wel een gunstig effect te hebben op veel dingen.........
Van kunst weet ik helaas niet zoveel, ik kijk gewoon en vind er dan iets van......
Over het algemeen vind ik het werk van de oude meesters wel prachtig.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
28.12.2006 10:04
Kun je met je 60ste ook nog puberen. Ik houd namelijk helemaal niet van de drie R's. Graag steeds wat nieuws ontdekken geen tradities (kerstmis) geen klassieke schilderijen (zijn heel mooi) maar verrassende nieuwe kunst of moderne muziek .
RRRust roest. Ontdek de wereld. Als je met beide benen op de grond blijft, kom je geen stap verder.
Geplaatst door: frans
, Datum:
28.12.2006 20:44
Zoek weer een boek , Jan.
Kroniek van onze eeuw 1940-1945
Geplaatst door: frans
, Datum:
28.12.2006 20:45
Sorry foutje
Kroniek van onze eeuw 1940-1949.