Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
11.12.2006 02:03
Wat een prachtig gedicht, Berny!!
Uijers drukken? Is dat niet gewoon melken??
Sorry, sorry, waar is mijn gevoel voor romantiek?
Alleen....zeven kinders en een wijf spreekt me wat minder aan.
Mwah.....een wijf gaat nog wel maar ZEVEN kinders!!!
'k Moet er niet aan DENKEN!!!
Toen we pas getrouwd waren kwam uiteraard het onderwerp kinderen wel eens ter sprake. Maakte altijd een geintje: één kind (DOCHTER) is genoeg maar dan het liefst eentje die 18 jaar is.
Flauwe kul natuurlijk maar ik kon mezelf niet zien als vader van een baby. Is allemaal goed gekomen.
't Is wel gebleven bij één dochter.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
11.12.2006 13:34
Uijers drukken is natuurlijk melken (maar dan wel veel beeldender uitgedrukt).
Nu je toch over de kinderzegen begint, kan ik niet laten uit hetzelfde boekje de eerste paar zinnen aan te halen, gewijd aan de wezens die toen, en ook nu nog, onze toekomst zullen bepalen, met een knipoog naar andere topics waarop geregeld een stammenstrijd wordt uitgevochten tussen degenen die onze Bloedjes van Kinderen ook wel eens een toontje lager willen laten zingen, zeker op vakantie, en hen die het Verschijnsel Kind op de hoogste troon plaatsen, en hun eigen plezier als restfactor zien.
Jongens.
Gegroet, gegroet gij vrolijke en gezonde, lustige en stevige knapen!
Gegroet gij speelsche en blozende hoop des Vaderlands! Mijn hart gaat open als ik u zie, in uwe vreugde, in uw spel, in uwe uitgelatenheid, in uw' eenvoud, in uwen vermetelen moed. Mijn hart krimpt toe als het bedenkt, wat er ook van u worden moet. (..)
Gij, die daar geduldig uw' sterker' rug leent aan uw' vlugger' vriend, die zich op uwe schouders verheft, om in den boom het spreeuwennest te zoeken, dat heel hoog is, zal de ondervinding u de verdrietige wijsheid onthouden, dat het beter is zelf een ladder te krijgen, en zelf het nest uit te halen, dan eene goede dienst te doen en af te wachten of, en hoe men u zal beloonen?
Einde citaat. Dit soort ondernemingszin, zoals dus verwoord in de laatste zin, bedoelt onze huidige Vader des Vaderlands, de heer Balkenende ('zeg maar Jan Peter') als hij op hoge toon, die we sinds de zestiger jaren niet meer gehoorde hebben, praat over de VOC-mentaliteit. Gewoon op rooftocht gaan dus, net als vroeger. 'Jongens met lef' en 'vrouwen met ballen', dat is wat we nu geweldig moeten vinden. En feitenkennis over onze speciaal voor het goede doel bijgekleurde geschiedenis.
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.12.2006 21:53
Uijers drukken? Om dat te begrijpen moet je toch wel van voor 1960 zijn zou ik denken, gezien de moderniteit waarbij er sprake is van uijers "zuigen".
Frissche lucht? ja ja lekker na het gieren.
Leuk hoor voor korte tijd dat landleven, maar daarna wil ik asfalt, beton en lawaai. Vraag me niet waarom want ik weet het niet. Misschien wel genetisch bepaald? Of een afwijking?
En JP als vader des vaderlands doet mij rillen. Dat roept toch iets op van een bezadigde, rustige verstandige oude man die ons allen bindt. Bij JP was me dat nog niet zo opgevallen. Trouwens in Rita heeft ie natuurlijk wel die vrouw met ballen, wie weet zou ze het inderdaad maar zo goed doen als VOC-kapitein, u weet wel met name gezien de connectie met het huidige vreemdelingenbeleid wat de heer JP toch helemaal niet had bedoeld zei hij, misschien een gebrek aan feitenkennis van zijn kant?
Zo'n eretitel krijg je van het volk en is gelukkig eenmalig. Wat dat betreft kan JP nog een voorbeeld nemen aan de titel "de grote kale leider" Ik hoorde dat een paar weken geleden voor het eerst, was hogelijk verbaasd omdat het om een of andere voorzitter van een voetbalclub ging (Eerlijk gezegd dacht ik, niet zo thuis in die wereld, dat het over Fortuyn ging) die inmiddels is uitgekotst, maar vind het wel een geuzennaam waar je mee thuis kan komen!
Nee, dan de geuzennaam Harry Potter. Kun je natuurlijk ook mee thuis komen, met name als je gek op sprookjes bent.
, Datum:
11.12.2006 22:25
JPB zelf zal wellicht de enige zijn die zichzelf serieus in de rol van Vader, of Redder des Vaderlands ziet; ik ging ervan uit dat de ironie hier voldoende duidelijk is.
, Datum:
11.12.2006 22:29
@Berny,
absoluut duidelijk, ik moest alleen mijn ei even kwijt.
, Datum:
11.12.2006 23:58
Het schaamrood stijgt me naar de kaken. Ik moet tot mijn diepe spijt bekennen dat ik in mijn prille jeugd ook vogelnestjes heb uitgehaald!
We woonden toen nog op het Brabantse platteland in een héél klein laag huisje. Is ondertussen al lang gesloopt wegens onbewoonbaar verklaard.
Er zaten mussenesten net onder de dakgoot en die haalde ik stiekem uit samen met een buurjongetje. Was toen op het platteland niks bijzonders.
Ik had een oudere neef en die schoot met een buks de vogels uit de bomen.
Maar........het kan nog erger! Ik durf het bijna niet te schrijven: kikkers opblazen en daarna tegen prikkeldraad slaan en kijken wat er dan gebeurde.
Jullie hoeven niet verontwaardigd te doen; ik ben al genoeg gestraft daarvoor.
Heb ongenadig op m’n donder gehad van mijn vader.
Ik heb m’n vader maar tweemaal echt kwaad kunnen krijgen. Toen dus met die kikkers en toen ik in mijn puberteit eens ouwe tegen hem zei. Tjongejonge, was was-tie kwaad!!
Maar je kon hem wel leuk op stang jagen. Als je Joop den Uyl zei dan begon hij compleet te stuiteren. Hij kon absoluut niet tegen dat “gedram” van Ome Joop.
Vreemd, ik ga steeds meer op hem lijken. Hij las stapels boeken uit. De kranten werden helemaal uitgeplozen. Zat uren te lezen in een encyclopedie.
Oh nee, toch niet helemaal: hij sliep het liefste in zijn eigen bed!! Vakantie was niks voor hem.
, Datum:
12.12.2006 00:51
Even wat minder zwaarwichtig.
Zaten eens op een camping (Cotignac) en liepen dan regelmatig naar deze waterval. Leuke wandeling met aan het eind een beetje kruip-door sluip-door tussen rotsen en bomen door.
Je kon er prachtig zwemmen....
Stroomafwaarts lagen enorme rotsblokken in het riviertje. Prima geschikt als tafel vooreen picknick.
http://www.youtube.com/watch?v=RtuY55Yr_IU&mode=related&search=
, Datum:
12.12.2006 01:13
Idd. een prachtige plek, Jan. Het volgende gaat niet over kamperen in Frankrijk, zoals Gerrit het bedoelde: voor de oorlog in ex-Joegoslavie kampeerden wij nog geen 50 meter rechts van de hieronder afgebeelde Kravica-waterval, gewoon in het wild, bij een oude molen, dus geen voorzieningen behalve die enorme douche van de watervallen zelf natuurlijk. We waren de enige kampeerders daar.
Iets anders: ik vraag me af of ik deze foto die alleelri mooie herinneringen oproept als achtergrond voor mijn bureaublad kan instellen.
Kravica-watervallen:
http://www.trekearth.com/gallery/Europe/Bosnia_and_Herzegovina/photo246421.htm
, Datum:
12.12.2006 01:40
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
12.12.2006 12:07
Wow Berny, wat mooi! Ik zal je een mail sturen over hoe te installeren.
Brenda
Geplaatst door: tineke
, Datum:
12.12.2006 12:23
Berny, een paar maanden geleden vroeg je dit ook ;)), het gaat als volgt:
open de foto (wel een liggende foto die ongeveer dezelfde vorm heeft als je beeldscherm) zo groot mogelijk op je scherm (dus open gewoon de link van de foto). Klik met de rechtermuisknop op de foto. Er komt dan zo'n menu te voorschijn. Klik hierin op 'set as background'. In principe zal de foto nu als background op je beeldscherm staan.
Succes ermee!
En dit zei Judith toen(dd18-09-2006):
Berny,
je kunt je plaatje houden. Als je de tekst bij je icons niet kunt lezen omdat je achtergrondplaatje bijna dezelfde kleur heeft als de letters bij de icons, dan handel je als volgt:
1) ga met de muis op een lege plaats in je achtergrond staan, dwz. niet op een icon
2) klik eenmaal rechts met de muis, een snelmenu verschijnt
3) klik eenmaal links op 'eigenschappen'
4) een menu met eigenschappen van je bureaublad verschijnt
5) klik links op tabblad 'bureaublad'
6) rechts zie je een menu met een pijltje ernaast waarin een kleur staat, waarschijnlijk is dit nu wit
7) klik links op het pijltje en kies een andere kleur die duidelijk afsteekt van je huidige achtergrondplaatje
8) klik links op 'toepassen'
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
, Datum:
12.12.2006 12:44
Brenda/Tineke, jullie zijn engelen... of nee, dat zijn dikke geslachtloze babies met vleugeltjes, dus toch maar niet. Geweldig, deze info. Enige tijd terug heb ik zoiets idd. ook al geprobeerd, met matig succes, wegens toen nog hardnekkiger digibetisme. De laatste dagen ben ik bezig de honderden favorieten in mappen in te delen (lach niet, maar zelfs dat kon ik tot voor kort niet) en dat lucht ook al erg op: alle budget-hotels voor als het slecht weer is (div. landen), voor ons geschikte campings per land geordend, nou ja, het hele zwikkie mooie en nuttige dingen. Reuze bedankt voor de bijstand.
, Datum:
12.12.2006 20:25
, Datum:
12.12.2006 22:53
Om 22.28 uur lukte het me de mooiste bureaublad-achtergrond te installeren die ik me kan voorstellen...door de aanwijzingen van Brenda op te volgen!
Omdat het resultaat schitterend is, en uiteraard schermvullend, wil ik als sociaalvoelend wezen ook andere technisch minder bedeelden in de gelegenheid stellen hetzelfde te doen met deze (of gene) mooie afbeelding, door Brenda's tips nog even te herhalen (voor de meesten zal dit oude kost zijn - voor hen is dit dus niet bestemd):
Je gaat op de foto staan en klikt met de rechtermuisknop; dan Opslaan als; en dan een map kiezen waar je hem in wilt bewaren. Dan op bureaublad gaan staan, naast de pictogrammen (bij mij was dat goed mikken, want het hele blad stond vol met die dingen, die ik dus om de foto te laten uitkomen er maar gelijk uit heb gemieterd, op een achttal belangrijke na). Ook hier weer rechter muisknop klikken, en dan op Eigenschappen. Hier kun je bovenaan het tabblad Bureaublad aanklikken, dan op Bladeren, en dan de map zoeken waar je de foto in hebt gezet (Ik heb toen op de foto geklikt) Vervolgens OK klikken en Klaar! Deze haal ik er dus nooit meer af - ik heb daar immers zelf wild gekampeerd, zoals gezegd; geen verdere kampeerders, dus splendid isolation...
, Datum:
12.12.2006 23:06
@Jan,
Vond het stemmetje altijd het leukst, was in die tijd nogal een VPRO-freak dus vaak gehoord.
Zat net even op Wikipedia te kijken bij Osvaldo Cavandoli en wat zie ik tot mijn verrassing? In 2001 is het pas op de amerikaanse televisiemarkt terecht gekomen! Gelukkig dat er ook nog eens iets die kant op is gegaan tegen de huidige stroom in, van mij onduidelijke televisievulling deze kant op.
Geplaatst door: Javi
, Datum:
13.12.2006 20:09
Berny,
Zeg nooit nooit.
Nu je het foefje weet wissel je denk ik wel vaker van achtergrond.
Groeten
Javi
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.12.2006 20:10
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
13.12.2006 20:33
Getver Johan! Ik heb totaal geen hoogtevrees, maar bij deze foto's word ik spontaan misselijk. En wij maar klagen dat in de Cevennen afdalingen waren zonder vangrail.
Gr. Brenda
, Datum:
13.12.2006 23:57
http://www.herinnerdingen.nl/
Ja inderdaad, hier staat herinnerDingen!
Dingen die kinderen herinnert aan hun overleden vader of moeder.
Erg ontroerend. Had af en toe tranen in mijn ogen.
Sentimentele ouwe zak.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.12.2006 13:40
Wel mooi Jan, maar toch ook wel droevig, moet ik niet te lang naar
kijken en luisteren.
Die weg daar in Bolivia,brr.
Allemaal de groeten van Annechie gewenst.