Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: javi
, Datum:
07.12.2006 11:25
Jan, Dit was in de tour van 2004 de 14e etappe Carcassonne-Nimes
Javi
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
07.12.2006 12:25
Ik weet niet wat het is Javi, maar ik kan die "lunettes" niet te voorschijn krijgen. De pagina kan niet worden weerggegeven volgens
"bartje" :-)
Berny de mailbox blijft wel erg leeg ! :-)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
07.12.2006 13:06
Ja, vreemd, bij mij nu ook!!
Misschien probeert nu half Nederland deze site op te starten.
Gisterenochtend begon het te sneeuwen en zag je langzaam het landschap veranderen. Van bruin/groen naar wit.
, Datum:
07.12.2006 13:51
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
07.12.2006 14:11
Van de berichten hierboven, gepost om 12.25 en 13.06 uur begrijp ik dus helemaal niets. Vooral de blijkbaar zowel bij Jan als bij Lilian leeg blijvende mailbox ('bij mij ook'): geen flauw idee waarover het gaat. Als ik iets van belang gemist heb merk ik dat wel, laat anders maar zitten.
Geplaatst door: javi
, Datum:
07.12.2006 15:05
, Datum:
07.12.2006 22:31
, Datum:
08.12.2006 02:11
Geplaatst door: ® Lind@
, Datum:
09.12.2006 20:20
phoe phoe de kerstboom staat wat een gedoe zeg ben er de hele dag mee bezig maar ons huisje is in een prachtige kerstsfeer
ben ik nou de enige die het zo'n gedoe vindt om alles te versieren maar wanneer alles klaar is er wel van kan genieten
grt Lind@
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.12.2006 23:04
Nou Jan dan weten we dat ook weer, maar goed dat er niet al te veel mensen waren in dit geval.
Lind@, ik denk dat veel mensen het wel een "gedoe" vinden zoals jij het noemt, maar zoals je zelf al schrijft kun je er ook weer van genieten, dus dat is het "gedoe" dan wel waard.
Zelf ben ik nooit zo vroeg met boom zetten en versieringen.Wel twee kleine boompjes bij de voordeur gezet voor de verandering.
Het lijkt wel of de mensen steeds vroeger beginnen met al de versieringen en dan bedoel ik vooral ook buiten aan hun huizen.
Geplaatst door: marrie
, Datum:
09.12.2006 23:53
Ik heb vandaag al de eerste 2 kerstkaarten
ontvangen, terwijl de chocoladeletters nog op
tafel liggen. Zucht, en de tijd gaat al zo snel!
, Datum:
10.12.2006 00:19
Geplaatst door: @nit@
, Datum:
10.12.2006 00:31
was dat niet in 1980 of 81????
in 2004 heeft het ook nog gesneeuwd met de kerst
maar niet genoeg om te blijven liggen en te genieten.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
10.12.2006 12:43
Dat was in 1981,en toevallig Jan,wij zaten ook midden in een verhuizing!Hadden net ons eerste nieuwbouwhuis gekocht en het was één grote bouwput in de nieuwe wijk, in de straat was het al niet veel beter,veeel natte sneeuw en modder ed.Maar voor de rest :wij waren de koning te rijk met ons optrekje en baby dochter van 11 maanden!!
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
10.12.2006 16:12
Geplaatst door: connie
, Datum:
10.12.2006 16:35
Dik Trom,
In een woord prachtig.......heb met plezier zitten kijken.
Dank je ,connie.
Geplaatst door: frans
, Datum:
10.12.2006 18:18
, Datum:
10.12.2006 23:40
Dik, ik heb ademloos zitten kijken.......
, Datum:
11.12.2006 00:37
Johan Cruijff zegt altijd: Ieder nadeel heb z'n voordeel.....maar bij ons is het: Ieder voordeel heb z'n nadeel.
Een paar dngen op een rij:
- wij wonen sinds een paar jaar in het centrum van Rotterdam;
- bij ons zijn op zondag de winkels open;
- het is bijna Kerstmis;
- het was vandaag goed weer (fris maar droog).
Resultaat: om 18.00 uur hadden we zes mensen over de vloer. Blijven jullie eten??? Natuurlijk, niemand zegt nee.
Gelukkig hebben we in de vriezer altijd genoeg overlevingspakketten zodat dat geen probleem was.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
11.12.2006 01:42
Ook dertig kilometer ten noordwesten van Rotterdam is het bijna Kerstmis; ik heb het nog even gecontroleerd door bij wat buren naar binnen te kijken, en verdomd, daar brandden inderdaad wat meer kaarsen dan normaal, het is dus weer zover.
Nu is het heel gewoon alle Nederlanders - onder anderen door degenen die ons regeren, over een kamte scheren en 'burgers' te noemen, maar dat is natuurlijk onjuist. Burgers zijn bewoners van door muren beveiligde burchten en steden; daarnaast hebben we - voorlopig nog - heel wat boeren en buitenlui, mensen die het buiten die muren op zo goed mogelijke manier moeten zien te redden (zoals Lili@n).
Om de 'burgers' van nu nog even in herinnering te brengen hoe de stedeling anderhalve eeuw terug het landleven romantiseerde en verheerlijkte, hierbij enkele dichtstrofen uit een van de boekjes die ik van mijn voorouders erfde:
Het Landleven.
Welige akkers, groene bomen,
Malsche weiden, dartel vee,
Nieuwe boter, zoete mee,
Klare bronnen, koele stromen,
Frissche lucht en overvloed
Maakt het buitenleven zoet.
Appels enten, peren plukken,
Maaijen, hooijen, schuur en tas,
Stapelen vol veldgewas,
Schapen scheren, uijers drukken,
Zeven kinders, en een wijf,
Zijn zijn dagelijksch tijdverdrijf.
Zelf kan ik mij overigens goed vinden in de hier beschreven geneugten; vooral dat uijers drukken spreekt me als behoeftig stadsmens erg aan.
(Uit: Lees-stof voor de verstgevorderde leerlingen eener Lagere School, in proza en poezij. Zesde druk, te Delft, bij H. Koster, 1864.)