Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
11.11.2006 00:25
't Is morgen 11 november dus het feest van Sint Maarten.
In mijn prille jeugd gingen we met lampions door het dorp en zongen dan het volgende lied:
"Sint Maarten, Sint Maarten,
de koeien hebben staarten,
geef mij een nieuwe hoed.
Mijn ouwe is versleten, mijn moeder mag 't niet weten.
Sint Maarten, Sint Maarten, geef mij een nieuwe hoed".
Natuurlijk in de hoop om snoep te krijgen.
Wordt dat nog steeds gedaan op het platteland??
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.11.2006 00:44
Ja Jan, dat houden ze er hier ook in. Bij ons in het dorp heb ik er niets over gehoord, maar bij mijn ouders in de straat, die wonen in een stad, gaan de kinderen ook langs de huizen om snoep te halen.
, Datum:
11.11.2006 00:50
In het programma Pauw en Witteman werd even gesproken over het nummer Mother van John Lennon.
Vind ik persoonlijk een van de indringendste nummers van John Lennon met een wel erg navrante tekst. Mijn vrouw HAAT 't maar ik krijg er kippenvel van.
www.lyrics007.com/John%20Lennon%20Lyrics/Mother%20Lyrics.html
(clock chiming)
Mother, you had me but I never had you,
I wanted you but you didn't want me,
So I got to tell you,
Goodbye, goodbye.
Father, you left me but I never left you,
I needed you but you didn't need me,
So I got to tell you,
Goodbye, goodbye.
Children, don't do what I have done,
I couldn't walk and I tried to run,
So I got to tell you,
Goodbye, goodbye.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home.
Mama don't go,
Daddy come home...
, Datum:
11.11.2006 00:53
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
11.11.2006 17:25
Goed dat je me er aan herinnert Jan! Ik zal meteen de bak met snoepgoed klaarzetten. Ik denk dat de eersten over een uurtje voor de deur staan. Het wordt hier nog uitbundig gevierd. Ik weet wel dat onze kinderen voor maanden genoeg snoep hadden. Het is gelukkig nog droog, vind het altijd zo zielig als het regent en koud is.
Meestal zet ik een uitgeholde pompoen met lichtje voor de deur, lekker spannend, alles donker, maar het was 11 november voor ik het wist!
Gr. Brenda
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.11.2006 22:16
Bizar Jan,
Ik ken het gebruik, we zijn inwoners van Utrecht, dus opgegroeid met Sint Maarten. Kan me werkelijk niet herrinneren dat er iemand aan de deur is geweest de afgelopen heel veel jaar. Dit jaar op eens 2 kinderen aan de deur en ik denk een moeder van 1 van de 2! Helemaal niks in huis, we schaamden ons rot. Gelukkig zei de moeder dat ze het begreep!! Volgend jaar toch maar iets in de kast leggen.
, Datum:
11.11.2006 23:09
Het onweerde, stormde en goot hier uit de lucht, toen die "arme" kinderen aan de deur kwamen.Nou niet bepaald het ideale weer om er op uit te gaan. Jammer.
, Datum:
11.11.2006 23:18
Nou, om half zeven stonden de eersten aan de deur, maar om kwart over 7 begon het toch te onweren, regenen en waaien en het was meteen over. Wel sneu, maar nu kan ik alle chocola lekker zelf opeten :-)
, Datum:
11.11.2006 23:33
Onweer in het kale hout, geeft een zomer nat en koud.
Gelukkig zitten er hier en daar nog bladeren aan de bomen. :-)
, Datum:
11.11.2006 23:51
Is om St. Maarten nog loof aan de bomen,
zo moogt ge van een strenge winter dromen.
, Datum:
11.11.2006 23:54
Er zit hier nog aardig wat aan de bomen. Ik geloof dat ik liever een strenge winter heb dan een natte, koude zomer.
Geplaatst door: ® lind@
, Datum:
12.11.2006 00:06
ja graag veel vorst,ijs zodat we eindelijk na 10 jaar weer eens een elfstedentocht kunnen meemaken.
ik ben door mijn snoep voorraad heen, en de kinderen trakteerde mij op heerlijke mars reepjes ...
grt Linda
, Datum:
12.11.2006 16:40
Ja maar ons bint zuunig, wat dacht je van de energie rekening aan het eind van zo'n winter? Zit ik niet echt op te wachten, temeer er onlangs in de krant stond dat er weer 75,-- euro bijkomt in het nieuwe jaar.
Hebben jullie hier al van gehoord? www.plakkenvoorpardon.nl
, Datum:
12.11.2006 21:40
Lili@an,
soms gebeuren er dingen die te gek zijn voor woorden! Een baby dat een uitzettingsbevel krijgt omdat.....verzin maar een reden.
Regels; OK!!! Maar gebruik als ambtenaar ook je hersenen en reageer niet als een robot. Denk eerst na voordat je wat doet!!
Een voorbeeld van ambtenarij.
Onze oudste kleindochter is een paar maanden "vader"-loos geweest. Waarom?? Ze is op Tenerife geboren toen haar ouders nog niet getrouwd waren.
Onze dochter en schoonzoon zijn op 31-12-1999 getrouwd op Tenerife en kwamen een paar maanden later naar Nederland.
Ze gingen zich inschrijven op het stadhuis maar toen begonnen de problemen. Alle papieren (huwelijk en geboorte) waren in het Spaans dus ze waren niet getrouwd. Er was natuurlijk wel een kind maar dat kon alleen op de naam van de moeder gezet worden omdat ze niet getrouwd waren.
Maar die Spaanstalige papieren dan?? Daar hebben we niks aan!!
OK, zegt mijn dochter dan trouwen we hier toch even.......
Neeeeeee, dat kan niet want jullie zijn al getrouwd in Spanje!!!
Maar......maaaaaaaaaaaar....wij zijn toch niet getrouwd volgens jullie????!!!! Zijn onze papieren nu wel of niet geldig?
Jaaahaaaa....maar ze zijn in het Spaans. Ergo, jullie zijn volgens de Nederlandse regeltjes niet getrouwd.
Blaaa, blaaa.....etcetera....!
Alles is uiteraard goedgekomen. Officieel moesten de Spaanstalige papieren vertaald worden maar een ruimdenkende ambtenaar vond 't waarschijnlijk een beetje overtrokken dus....
Was zij (die ambtenaar) nu goed of fout???
, Datum:
13.11.2006 00:21
, Datum:
13.11.2006 22:11
Geplaatst door: frans
, Datum:
13.11.2006 22:17
Nou Jan , sorry maar mijn mond blijft hierbij gesloten.
Geef mij maar die plaatjes van Frankrijk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.11.2006 22:21
, Datum:
14.11.2006 00:12
Is het jullie opgevallen dat W!m al een hele tijd niet meer is geweest op dit forum? Zou hij ziek zijn? Of er genoeg van hebben?
Of zou hij met zijn camper op stap zijn?
Leuk die zingende kinderen Jan.
Het is na stil rond Annechie, zee sol toch nig in de lapp'n maand ligg'n?
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
14.11.2006 07:55
Ik bin d'r nog wal heur Lilian, ik heb allenig op 't moment neet zovölle te vertell'n.. en um noe maarzo 'n eende uut 'n nekk'n te klets'n.. det is mien toch eigenlijk de ere 'n betje te noa..
Wèèst meer neet bange, ik kniep'm d'r echt neet stiekem tuss'n uut heur, de pröatjes komt vanzelf wal weer terugge..
Woar zit Rivi trouw'ns, isze soms al weer n'n nieuje reize an't uutpluuz'n...