Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.11.2006 22:15
Drinkplaatsen voor het vaatwerk..............
Toch wel sneu voor de campinghouders, hebben waarschijnlijk ook nog geld moeten betalen voor de vertaling..........
Geplaatst door: frank
, Datum:
02.11.2006 22:22
ach,
er zullen ongetwijfeld af en toe momenten zijn dat mijn frans voor een fransman een gelijksoortige vertaling in het frans lijkt.
Misschien is dit wel een mooi stukje huisvlijt! begrijp wat ze willen vertellen en daar gaat het toch om.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
02.11.2006 22:24
"Enfin, chaque matin, vous pourrez venir chercher pains, baguettes et autres croissants frais que vous
aurez réservé
la veille ... "
is als volgt vertaald:
"Uiteindelijk elke ochtend, zult u broden, stokjes en andere verse wassende maan kunnen komen zoeken die u
zult gereserveerd hebben
de vorige dag..."
Bij de meningen staat, dat de campingeigenaren moeite hebben met andere talen. Overigens ziet de camping er wel leuk uit.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
02.11.2006 22:36
Naar de ontdekking van het erfdeel vertrekken: de brug van de duivel en de kelen van Hérault,
De kelen oftewel de gorges van Hérault.
Ik las ook ergens "begraven zwembaden".
Dit jaar heb ik op een camping het verzoek gelezen om de jacht van water (chasse d'eau) te gebruiken na bezoek aan het urinoir.
, Datum:
02.11.2006 22:55
En de grotten van Juffrouwen!! Schitterend.
Het strand van de grote kluit (Grande Motte)!!
, Datum:
02.11.2006 23:13
, Datum:
03.11.2006 00:52
, Datum:
03.11.2006 01:06
, Datum:
03.11.2006 01:55
Geplaatst door: A
, Datum:
04.11.2006 11:36
Als je van ramptoerisme houdt kijk dan eens op de ANWBforums op het Forumcafe.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
04.11.2006 14:41
Hou op zeg, pfffff... wat zijn we hier dan netjes.. ;-)) ..
Geplaatst door: javi
, Datum:
05.11.2006 21:19
Atletiek: Armstrong haalt zijn doel in New York
Zondag 5 November 2006
NEW YORK (ANP) - Het doel van de zevenvoudig Tourwinnaar lag bij drie uur. Lance Armstrong liep zondag de eerste marathon in zijn leven en constateerde na ruim 42 kilometer dat hij ook die uitdaging met succes had afgerond.
De Amerikaan, die vorig jaar na zijn zevende succes in de Tour de fiets in de garage zette, finishte als nummer 869 in de marathon van New York in 2 uur, 59 minuten en 36 seconden.
Armstrong was één van de ruim 38.000 deelnemers. Rond zijn deelname ontspon zich een hele show. Via een webcam kon voor bijna 5 dollar zijn tocht door New York live worden gevolgd. Televisie-camera's hielden hem de hele race in het zicht. Met zijn debuut haalde de oud-wielrenner 600.000 dollar voor zijn foundation op.
, Datum:
05.11.2006 21:35
Dat zal hem tegenvallen, hij wilde sneller zijn als Laurent Jalabert vorig jaar. Die liep 2 uur 55 minuten.
, Datum:
06.11.2006 10:53
Voor de Citroën liefhebbers van nu en weleer:
"Voor elke maand Eendje" Vorig jaar maakten Bea Hoeks-de Laat en Yvon Zautsen een prachtige kalende met de HY ribbelbus van Citroën in de hoofdrol. Dat succes smaakt naar meer want voor 2007 heeft het duo wederom een fraaie kalender afgeleverd. Dit keer staat het andere werkpaard van Citroën in de spotlights: de 2CV, beter bekend als de Lelijke Eend. De kalender kost 15 euro. Info: www.mooiekalender.nl
, Datum:
06.11.2006 11:05
Leuk, Lilian! Wij hebben heel wat vakanties door Frankrijk getrokken met onze "Lelijke Eend" + tentje. Je kon zo gemakkelijk de banken eruit halen en had op die manier een zeer comfortabele "zit" op de camping.
Daarna een Traction Avant gehad, was ook geweldig!
Goede herinneringen aan!
, Datum:
06.11.2006 21:50
Ach ja de lelijke eend, wat een uitvinding.
Toen ik een jaar of 8 was kocht mijn oom er een, als ie langs kwam gingen we rondjes rond de berenkuil (rotonde in Utrecht voor de niet insiders, die al bestond voordat iedere gemeente minimaal 2 van die dingen moest hebben) scheuren. Geweldig vond ik dat, dat je helemaal schuin kon hangen in die ellenlange bocht. Mijn oom vond het ook geweldig om lekker stoer steeds harder te rijden.
Op mijn 20e ging ik met een vriend die er een had op vakantie naar frankrijk. En jawel pech onderweg ergens bij Reims in de buurt. Techneuten die we dachten te zijn sloopten we het halve koetswerk en zouden het wel even fiksen. Fiasco, na een nacht in en rond de auto met veel gedoe een sleep van een nederlander naar een garage gekregen. Daar lachten ze zich helemaal ziek omdat we zelfs het koetswerk niet meer in de oude staat hadden weten te krijgen. Na een uurtje!!! hadden die mannen alles opgelost. Lesje in nederigheid en kennelijk hebben ze zo gelachen dat we omgerekend een fles wijn moesten betalen. Nog wel een super vakantie vlakbij Gerardmer gehad trouwens.
Paar jaar later zelf hoogzomer een tweedehands gekocht. Je kent het wel sigaretje in de mondhoek, 1 handje aan het stuur, zonnebril op en een beetje cruisen(Sommige dingen veranderen nooit). En jawel vriendinnetje gevonden samen veel met de auto naar het strand en dat soort plaatsen. Na paar weken wil ze ook wel eens rijden, jammer genoeg had ze geen ervaring met een stuurversnelling, was dermate afgeleid van de weg dat we tamelijk langzaam rechtdoor een sloot in doken. Niet diep even paniek maar viel verder alles mee, alleen bleek de kreukelzone van een lelijke eend wel zeer beperkt. Rijp voor de sloop exit eend en exit vriendinnetje.
Daarna nog een keer kort 1 gehad maar gezien de beperkte ruimte vrij snel wat anders genomen, simca 1100 geloof ik, wat waren die achteraf eigenlijk vreselijk lelijk, maar goed.
Vorig jaar kom ik sinds lange tijd een neefje weer eens tegen, blijkt inmiddels een oud eendje te hebben, klaagt dat ie nogal roest maar meldt in 1 adem dat ie er zo lekker mee rondjes om een rotonde kan scheuren!! Je raad het al is de zoon van mijn oom. Bleef volhouden dat ie van zijn vader nog nooit had gehoord dat ie samen met mij ook rondjes om een rotonde scheurde in een eend!
, Datum:
06.11.2006 22:14
, Datum:
06.11.2006 22:26
Ander modelletje maar die zijn ook leuk lilli@n!
Vroeger in frankrijk had iedere rijdende slager of bakker volgens mij zo'n ding. Op heel wat campings kwamen ze in mijn jonge jaren toeterend het terrein opdraaien. Twee jaar geleden nog ergens 1 gezien die als rijdende frituur in gebruik was.
, Datum:
06.11.2006 22:33
Ja en de franse pizzaboer had ook zo'n ding. Wij hebben ook een rode HY-bus gehad in een "ver verleden". Heerlijk was dat toen.Heb er hele goede herinneringen aan. Ben eigenlijk wel benieuwd of "onze bus" nog ergens "leeft".
, Datum:
06.11.2006 22:44