Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: javi
, Datum:
01.11.2006 23:19
Jan,
Prachtige foto,s van de tijdrit van 2004 naar l'Alpe Huez
Groeten,
Javi
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
02.11.2006 00:02
....eh, eh, welke foto's, Javi?
, Datum:
02.11.2006 00:10
Lili@n en Annechie,
jullie schrijven regelmatig in het dialect. Ik vraag me af of dat moeilijk/lastig is?
Schrijven in het Nederlands gaat bij mij automatisch. Hoef zelden of nooit na te denken over de spelling.
Verzinnen jullie de Twentse spelling?? Schrijven jullie op gevoel? Of is een ander vastgelegd en/of geregeld?
Geplaatst door: Javi
, Datum:
02.11.2006 00:44
, Datum:
02.11.2006 00:46
Jan,ai plat kunt proaten kuent ook skrieven.
Javi
, Datum:
02.11.2006 00:57
, Datum:
02.11.2006 00:59
Jammer, de link werkt niet....
, Datum:
02.11.2006 01:08
Jan ik twee keer de cyclosportieve tocht gereden genoemd naar Richard Virenque. De eerste keer heb ik hem zels ontmoet tijdens het fietsen .Dit was twee jaar geleden bij zijn afscheid van de wijdstrijdsport.Helaas is deze tocht dit jaar niet door gegaan om dat hij bij het testen van een nieuwe fiets(merk Time)de voorvork gebroeken is en hij hierbij zwaar hoofdletsel heeft opgelopen.(42 hechtingen)Hij heeft dagen aan de morfine gelegen maar dit was hij wel gewend volgens insiders op een fietsforum.
Dit is ook wel een leuke foto:http://users.skynet.be/dewielervrienden/Extra/foto_van_de_maand.htm
Groeten,Javi
, Datum:
02.11.2006 01:11
Hij is keileuk, Javi, zoals mijn familie in Brabant zou zeggen!!
, Datum:
02.11.2006 01:54
Ik ga over 5 minuten naar bed...........
Ik kwam weer eens een site tegen met foto's. Moet daar toch eens mee stoppen. Maar.......'t is altijd leuk dingen terug te zien.
Dit zijn enkele foto's van het stadje Sommières waar we jáááááren geleden eens geweest zijn.
Ik weet nog goed dat ik niet kon slapen en dus al om 6 uur rondliep door het stadje. Stond om zeven uur in een café koffie te drinken met een croissantje.
http://www.visualtravelguide.org/medium/France-Sommieres.html
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.11.2006 08:15
Nou, Jan.. Daar hoor je heel verschillende meningen over, de een vind het verschrikkelijk moeilijk en de ander zegt: Noh, ik schrieve 't toch gewoon op zoa'k 't zegge?
Er is trouwens wel een en ander vastgelegd wat betreft de Twentse taal http://www.vandeinse.nl/category/40/ ,alleen is dat natuurlijk niet helemaal sluitend, onze dialecten verschillen immers van dorp tot dorp, soms is er zelfs tussen generaties binnen een gezin nog een flink verschil tussen het oude dialect en de 'modernere'versie.. Er is dus niet echt een vastliggende regel voor.
Ik ben helemaal wankelmoedig.. ik woon op de grens van Salland en Twente en neem dus van beide een stukje mee. Ben trouwens eerlijk gezegd ook wat te eigenzinnig om me precies aan andermans regeltjes te houden, het is dan niet meer mijn 'eigen' dialect'!
Wat voor mij belangrijker is dat het uitdrukt wat ik bedoel in 'mien taaltje' en dat het voor mensen die hier niet in thuis zijn toch nog enigszins te begrijpen is...
Er staan trouwens op het moment twee gedichtjes'open en bloot' op het internet...raar hoor, alsof je je kindjes 'te kijk' zet... http://www.twentwel.nl/ingezonden.htm
@Lilian.. Ik zal d'r 'ns oaver denk'n...;-))
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
02.11.2006 09:44
Spannend Annechie, je "kindjes" op het internet. Vooral dat 2e gedicht kan ik me erg in verplaatsen. Ik voel de kou al.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
02.11.2006 11:29
Tja, Annechie... het is weer raak hoor. Ongelofelijk, hoe je deze - hier typisch feminiene - gevoelens en stemmingen plastisch en tegelijk heel precies in taal weet te etsen. Ik sprokkel en spaar 'ze'...mag wel, hè? als ze nog ergens anders te vinden zijn hoor ik dat graag.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
02.11.2006 13:08
Prachtig die "kindjes" van je annechie....
Doe mij ook maar de zomertijd ;-)
Maar de tijd van de goedheiligman zit er weer aan te komen
En kunnen wij weer even dagdromen.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.11.2006 15:15
Ik dank u allen hartelijk.. (en maak een diepe buiging...) ;-))
, Datum:
02.11.2006 15:19
Gaat over fietsen en voor U gelezen op een mountenbike site
(Niks persoonlijk dames ! :-)
Stevige benen zijn een must
Alleen lukt ook, maar met zijn tweeen is veel leuker
Er zitten al eens schaafwondjes op je knieen
Veel mensen praten er vooral over, maar...
Ketting, velcro, lycra, rubber, leer...
Je verleert het nooit
Stijve onderdelen rijden lekkerder
Een goed ritme levert betere resultaten
Bescherming moet
Even opwarmen voor de sprint is sterk aanbevolen
Lek gereden? Afstappen dan maar
Altijd je bedoelingen duidelijk maken voor je met je partner van start gaat
Uw goeie ouwe fiets - zelfs al is ie zwaar en versleten - rijdt nog altijd het lekkerst
Mannen en vrouwen fietsen samen, maat 't zijn nog steeds de mannen die een sprintje willen trekken terwijl de vrouwen blijven tetteren
't is niet de kwaliteit van uw trouwe metgezel die telt, wel wat u er mee doet
Een te lage snelheid kan uw hoop als sneeuw voor de zon doen smelten
Groeten
Javi
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.11.2006 15:51
Annechie ik heb net miene mening bie de gedichtjes ezet en ie kriegt van mie nun dikke tien. Hoe ie'jt könt vertell'n, prachtig !
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
02.11.2006 16:25
Annechie, 't is ech wear helemaol van oe . . . . geweldig !!!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
02.11.2006 17:22
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
02.11.2006 18:14
idd tineke, las het met kromme tenen.....geëlektrificeerde plaatsen....brrrr je zult er maar plaats nemen ;-)