Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
31.10.2006 09:11
Lilian, wat mooi!!!!
Daar ga ik er vlug eens even een paar blij mee maken. :-))
Geplaatst door: frank
, Datum:
31.10.2006 22:27
, Datum:
31.10.2006 22:53
, Datum:
31.10.2006 23:07
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
31.10.2006 23:58
Connie die http://www.wolverlei.nl/dat is behoorlijk dicht bij ons in de buurt, grappig dat je daar de kaas van krijgt.
Kunnen ze ook wel de kaas halen van de kaasboer bij ons tegenover, is misschien wel wat.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
01.11.2006 02:00
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
01.11.2006 12:58
@ Lili@an, das leuk, die link naar de geitenboerderij van Twickel. Ik ben er wel eens wezen eten met de Alliance Francaise, een echte table d'hôte, goed om je frans te oefenen. En natuurlijk superverse geitenkaasjes van de boerderij....
De kaasjes worden ook verkocht op de biologische markt in Amsterdam, daar worden dan weer ingrediënten gekocht waarmee de maaltijden bereid worden.
, Datum:
01.11.2006 19:48
Geplaatst door: tineke
, Datum:
01.11.2006 21:55
Geplaatst door: tineke
, Datum:
01.11.2006 22:12
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
01.11.2006 22:15
Jan vraagt wat ik vind van het nieuwe logo waarmee de gemeente Den Haag zich heeft bedacht; hierbij mijn antwoord. Op het eerste gezicht doet dit de lachlust opwekkende golflijntje-met-parkeerruimte denken aan een zaaddiertje, dat helaas vanwege zijn wat hoekige kop nooit als eerste zijn doel, bevruchting, zal kunnen bereiken. Een volkomen kierewiet miniprodukt van degene die met zijn foto's voornamelijk bij zgn. coryfeeen uit de popmuziek zijn geld heeft opgehaald.
Waarom de vertrouwde ooievaar ingeruild is voor een spermatozo is niet duidelijk. Of de in Den Haag gedropte ijdele verantwoordelijke VVD-wethouder Huffnagel of de erg in zichzelf gelovende ontwerper hieraan schuld zijn laat ik in het midden - beiden zijn 'jongens van de vrije markt'; beiden zijn gek op zo groot mogelijke naamsbekendheid bekendheid - de tweede zal daarbij ook voor het snelle geld gekozen hebben.
Maar dan de toelichting die de gemeente bij dit lijnengedrochtje geeft:
'Het ontwerp van Corbijn verbeeldt de trots en de verbondenheid van de Hagenaars en staat symbool voor een gastvrije stad aan zee, een stad waar gewerkt wordt aan een betere wereld, een culturele stad, en stad van Vrede en Recht'.
Dit is de leegheid en schijnheiligheid ten top.
Ten eerste vind ik het misplaatst en ook onbescheiden om als inwoner van een stad - behalve als je de stadsarchitect bent - 'trots' op een stad te zijn waar je om welke reden ook toevallig bent komen te wonen en die je niet zelf hebt 'gemaakt' ('blij' ermee kan natuurlijk wel). Op een zelfgemaakt pollepelrekje of een mooi gedichtje, zoals Annechie die maakt, kan je dus wel 'trots' zijn.
Ten tweede: 'de verbondenheid van de Hagenaars': bedoeld zal zijn hun 'de onderlinge verbondenheid', maar deze taalfout zien we maar door de vingers. Maar of die Hagenaars, vergeleken met anders stedelingen, onderling wel zo verbonden zijn, betwijfel ik sterk.
Ikzelf voel me overigens in geen enkel opzicht méer verbonden met andere Hagenaars dan met Nijmegenaren of Biggekerkers. Wel met sommige buren, familie en vrienden, en ook met mensen uit de Derde Wereld.
Ten derde: dat bluffende 'stad van Vrede en Recht' - let op de veel heiligheid en belangrijkheid suggererende, snoevende hoofdletters: hier wordt, om met Martin Ros te spreken, 'het hele erge' nog erger gemaakt.
En dit alles zou tot doel hebben de stad meer 'in de markt te zetten'...
Het bijbehorende rituele feestje ter gelegenheid van de inwijding van dit (niet gratis gemaakte!) logo-krabbeltje zal 190.000 euro gaan kosten; duur van het feest: 1 uur. En dat voor een gemeente die kort geleden nog onder curatele van het Rijk was gesteld.
Een schandaal dus, dit in opdracht gemaakte zaaddiertje.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
01.11.2006 22:16
Tweede alinea, r. 3: 'zijn' vervangen door 'is'. De rest laat ik zitten.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
01.11.2006 22:39
Soms... ma'j op zelf geschreev'n stukskes ok trots wèè'n....
, Datum:
01.11.2006 22:47
Nou, nou, Berny, volgens mij zat je schuimbekkend achter je PC ;-)
Het eerste wat ik dacht toen ik de nieuwe loge vanavond op TV zag was: wat een iele lijntjes! Was blij dat er een uitleg bij werd gegeven anders was ik nooit op de bedoeling van het rode kloddertje gekomen.
En Mondriaan?? Je kan er wel alles bijhalen!!
Ëén van de taken van die Huffnagel is: Citymarketing.
CITYMARKETING!!!!! Voor the Hague zeker???
Kijk eens naar de foto op onderstaande site. Lijkt toch nergens op. Witte T-shirts met een paar iele/nietige lijntjes.
http://www.ad.nl/denhaag/article737830.ece?start=2
, Datum:
01.11.2006 22:51
Dat is klare taal Berny! Chapeau!
Dacht dat het een vlieger was toen ik het zag, moest meteen aan Hazes denken maar die komt uit Amsterdam dus zal wel niet kloppen. Jouw interpretatie is ook zeer wel mogelijk nu ik er nog eens goed naar gekeken heb.
Het is van een diepbedroevende triestheid als ik het verhaal van de gemeente Den Haag lees, het lijkt er meer op dat men wil wedijveren met Amsterdam en Rotterdam als dat men echt een goede reden voor deze besteding heeft.
, Datum:
01.11.2006 22:52
@Tineke,
een keer in de twee jaar gaan we met vrienden een weekje naar Frankrijk. Ze houden niet van kamperen dus wordt het altijd een huisje. Tot nu toe ben ik er altijd in geslaagd om iets leuks te vinden.
Heb het chaletje in de Dordogne bij mijn favorieten gezet. Thanx.
, Datum:
01.11.2006 22:59
, Datum:
01.11.2006 23:03
, Datum:
01.11.2006 23:10
Helemoal met eens Annechie, wat kan den kearl toch mooi schriev'n,hè
En hoo of e dat allemoal vewoord, wee kump op 't idee, prachtig!
Ik doo hum dat nig noa.Ik bint helemoal met hum eens, het is 'n gedroch van 'n ding dat nie'je 'geval' en dat ze d'r ook nog zovöl geld an oet wilt geev'n.Aans zit ze aait te klaag'n in 'n Haag, meer noe maakt 't bliekbaar niks oet. Meer ja zo geet 't wa vaker, heb ze d'r bijvoorbeeld 'n gebouw neer e zet en dan brekt ze 't noa paar joar weer of. Ook zo'n geld verspilling. Eerder ha'j doar altied 'n mooi programma veur op televisie.En de meeste wethoolders zit d'r allenig veur zichzölf.Noe za'k wa teeg'n zere been'n an trapp'n,ze bint natuurluk nig allemaol zo.
Noe nog eens wat Annechie, binn'nkot dan kump den kearl weer met den board en dat witte hoar en dan mut ie vas weer an de bak met oe mooie
verhaaltjes. Zet ie d'r dan hier ok nog ene weer neer?
Sol wa mooi wèn.
Gerrit a'j hier nog langskomt, hei'j gister'n 't nie'sj nog zeen?
Op Oost? Dan wee'j wa wat ik bedoel, het geet d'r doar van bie oe.
Ik heb "lamme" aarms van 't appel schillen, nee het holt nig op, 't geet gewoon vedan met dee appels.
Nô jongs en wichter ai'j nog wat nie's te vertell'n hebt, loat 't dan hier meer goan.............
Tineke prachtige foto's van die sites! Dat chaletje aan het water, leek me ook wel eens wat.Heb je gezien hoe heerlijk ze daar dobberen?
, Datum:
01.11.2006 23:16
Die Frits Huffnagel hef overigens zien naam wa met.