Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
18.10.2006 01:17
Berny,
ik had een complete black-out. Ja, natuurlijk ken ik dat mens van Buitenhof!
Maar, op een of andere manier hoor ik nooit wat ze zegt. Beter gezegd: ik luister nooit als zij haar praatje houdt. *)
Maarruh....volgens mij praten alle hoogopgeleide JONGE vrouwen dat soort Nederlands. Ik moet af en toe moeite doen om 't te volgen.
Maar als je een beetje masochistisch bent aangelegd moet je toch eens een boek van haar lezen.
*) Ik prefereer Ronald Plasterk!
, Datum:
18.10.2006 01:25
"Het is beter op een hoek van het platte dak te wonen, dan in één huis met een ruzie zoekende vrouw."
Wie heeft deze verzonnen, Lili@n? Een beetje vrouwonvriendelijk. Toch?
Grappig; er zijn veel gezegdes met als onderwerp "kijvende wijven". Hoe zouden die ontstaan zijn? Waren mannen vroeger van die pantoffelhelden oftewel Jan Salies oftewel sukkels.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.10.2006 01:37
Hetzelfde geldt voor een ruzie zoekende man, maar ik heb het maar even bij de vrouw gehouden, anders krijg ik het met de mannen aan de stok:-)
Ik heb vergeten erbij te zetten dat de oorsprong van deze opmerkelijke
en nog steeds "up to date" uitspraken komen uit "Spreuken" uit Het Boek.
, Datum:
18.10.2006 01:48
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt met Het Boek.
Het eerste wat ik dacht dat het een spreuk was uit het Midden-Oosten. Daar wordt (werd?) volgens mij dikwijls vertoefd op het dak van een huis.
, Datum:
18.10.2006 01:54
Voor Lili&n:
De glorie van jonge mannen is hun kracht, grijs haar de pracht van het oude.
Ga tot de mier, gij luiaard, ziet haar wegen en word wijs.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
18.10.2006 07:08
Niemand verdwaalt ooit op een rechte weg!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
18.10.2006 07:29
Geplaatst door: ® kea
, Datum:
18.10.2006 09:37
Wie met beide voeten op de grond blijft, komt geen stap verder !
Geplaatst door: Bonansa
, Datum:
18.10.2006 10:30
Goed communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
18.10.2006 11:26
, Datum:
18.10.2006 11:51
De Clochard
Heuvel 16, Tilburg, Netherlands
Bij mijn weten ligt Tilburg nog steeds in Nederland, Bonasera.
Ik heb wel eens gelezen dat er een verbod moest komen op de “happy hours”.
Ik weet eigenlijk niet of dat ooit gebeurd is.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2002/01/21/N093.htm
Geplaatst door: tineke
, Datum:
18.10.2006 12:05
Ik heb nog een oude Linguaphone cursus Frans liggen (78-toeren platen).Heeft iemand interesse?
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
18.10.2006 12:10
Ik zou niet weten waar ik ze in moet stoppen Tineke. Passen ze in een DVD laatje?
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
18.10.2006 12:27
@ Tineke: alles op 78 toeren in ere houden: wordt steeds meer waard; zeker niet weggooien! Wat de door Brenda heel leuk aangeduide beperkingen van de moderne apparatuur betreft moet ik ook denken aan de onmacht die sommige cassières overvalt als de kassa dienst weigert, waarbij een simpele afreksom als 13 min 9 een groot probleem vormt.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
18.10.2006 12:34
Wanneer je een cassiëre aanbiedt met kleingeld aan te passen nadat de kassa is aangeslagen, raken ze in paniek. Ze geven je liever een handvol muntjes terug.
Over uitspreken gesproken: het valt mij op dat "nieuw" tegenwoordig steeds vaker wordt uitgesproken als "nuuw", zelfs door nieuwslezers.
Geplaatst door: Juf
, Datum:
18.10.2006 12:59
Niet alleen rekenen is moeilijk, de eigen taal blijkbaar ook: het is caissière
Geplaatst door: janneke
, Datum:
18.10.2006 13:28
Ja Loes, en niewe ipv nieuwe
Geplaatst door: meester
, Datum:
18.10.2006 13:34
Juf, cassière is ook goed.
, Datum:
18.10.2006 13:43
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.10.2006 13:45
Gaan we muggeziften? Ik heb op school vroeger geleerd om cassière zo te schrijven. We kunnen wel even de Van Dale erbij halen.
Overigens mijn dochter is rekenblind, dus het is voor haar heel moeilijk als zij een som uit moet rekenen.Tot nu toe doet ze dat nog altijd zonder rekenmachientje maar wel met behulp van haar vingers.Zij vindt het genânt om dat te doen waar anderen bij zijn,want een aantal mensen vindt dat natuurlijk een dom gezicht als ze dat zien,maar dat is voor haar de enige manier om eruit te komen, en stel dat zo'n kassajuf dat ook heeft? Dan maar niet achter de kassa zetten? Dan is het inderdaad handig dat ze kan zien hoeveel ze terug moet geven. Er wordt op scholen te weinig praktisch geoefend met geld
en met het bijpassen van munten en zo. Daar zou nog wel verbetering
in kunnen komen. Er wordt heel veel tijd besteed aan rekenen maar de praktische kant komt blijkbaar niet aan bod.
Wat de nederlandse taal betreft, vind ik dat er in België prima taalles wordt gegeven en daarmee wil ik onze zuiderburen een pluim op de hoed steken.Daar zou men hier nog een voorbeeld aan kunnen nemen.