Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
17.10.2006 01:33
De stilte is de grootste openbaring. (Lao Tse)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
17.10.2006 03:07
If you can't say something nice... don't say nothing at all. ...
Bambi . tekenfilm 1942
, Datum:
17.10.2006 11:57
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
17.10.2006 18:41
Zoek niet naar het mooie,
het mooie zit in jou !
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
17.10.2006 19:38
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
17.10.2006 22:12
Yeoman.. wat ben je weer vriendelijk.. ;-)) ..!
Nog eentje:
Sochens en savons sachies belle (se nu pas jent).
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
17.10.2006 22:42
Als ieder één mens gelukkig zou maken....
was de hele wereld gelukkig...
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
17.10.2006 22:47
Als ieder mens aan zichzelf denkt, wordt er iedereeen gedacht.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
17.10.2006 22:48
wordt er aan iedereen gedacht
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
17.10.2006 23:02
Vandaag kreeg ik de nieuwsbrief van onze bliblioheek binnen met o.a. dit stukje tekst:
'Nederland Leest’ wordt in Rotterdam op vrijdag 20 oktober om 15.00 uur feestelijk geopend in de Centrale Bibliotheek aan de Hoogstraat 110. Het eerste gratis exemplaar van 'Dubbelspel' wordt die middag door Gerard Reussink, directeur Bibliotheek Rotterdam, overhandigt aan Leonard Geluk, wethouder Jeugd, Gezin en Onderwijs.
OVERHANDIGT????!!!!
En dat van een bibliotheek!!
Geplaatst door: Loes
, Datum:
17.10.2006 23:09
Moet kunnen, Jan. Taal leeft, weet je wel. En meer van dat gel..
Daar moeten wij ons maar bij neerleggen zegt men. Maar het doet mij ook pijn aan de ogen en ik zal er nooit aan wennen.
Geplaatst door: ® kea
, Datum:
17.10.2006 23:26
Ik struikel over iedere schrijf-en spelfout. Het begint dus met blibiothheek !! Maar probeer er altijd overheen te kijken (Lukt dus niet)
, Datum:
17.10.2006 23:35
Zoals elders de lemmingen naar de zee rennen bewegen we ons hier ook in de richting van de open zee met de Atlantisering van onze taal; zeg maar: de veramerikanisering, resp. de ontduitsing ervan. Bijkomend voordeel voor gemakzuchtige types: je kan het kaakwerk lekker los laten hangen, en de tong heeft nog maar weinig te doen - die ligt vrijwel bewegingloos achterin de bakkes uit te rusten (Désanne van Brederode e.v.a.).
Verder zijn we allemaal op zijn tijd wel eens slordig, Jan... een s waar een z hoort te staan b.v.
Wat die d of t betreft nemen hele volksstammen de laatste tijd trouwens het zekere voor het onzekere door in de 3e pers. enkelvoud overal voor de 'netter' uiziende d te kiezen, dus ook waar vanouds hoort te staan. Gewoon een kwestie van wennen.
, Datum:
17.10.2006 23:38
voorlaatste regel: ...dus ook waar vanouds een t hoort te staan.
, Datum:
18.10.2006 00:06
Berny,
heb je 't over het boek Ave Verum Corpus van die Desanne?? Of over een ander boek van haar?
Ik heb getracht dat ene boek te lezen maar na zo'n 50 bladzijden had ik de moed opgegeven. Ik zat 't echt met kromme tenen te lezen.
Jij noemde die naam en op een of andere manier ging er een lichtje branden. Waarschijnlijk door haar toch wel bijzondere voornaam.
, Datum:
18.10.2006 00:10
En, oh ja, ik maak óók fouten!
Ik heb de neiging om letters en/of woorde te vergeten. En het gekke is als ik iets teruglees zie ik het dikwijls ook niet.
Ik zit nu te kijken naar wat ik geschreven heb en er staat inderdaad een fout in: woorde ;-)
, Datum:
18.10.2006 00:21
Ik lees geen boeken van deze mevrouw - zover laat ik het niet komen. Ik bedoelde uiteraard de manier waarop ze de klanken uitspreekt, met die Atlantische, lage kaakstand, waardoor een klank als ei bij haar klinkt als aaj. Deze neiging - van vooral behoorlijk opgeleide zgn. moderne jonge vrouwen - is door de taalkundige Jan Stroop in zijn hieraan gewijde wetenschappelijke studie 'poldernederlands' genoemd. Daarbij vormt ze de ch-klank op een lelijke, schrapende manier, uiteraard achterin de mond, zo, dat ik al keelpijn voel opkomen als ik naar haar luister.
, Datum:
18.10.2006 00:26
)Ik ga ervan uit dat je weet dat zij om de andere week haar column in Buitenhof mag voorlezen; een enkele keer ben ik zo masochistisch dat allemaal aan te horen...)
Geplaatst door: connie
, Datum:
18.10.2006 00:29
Je bent langer dood,dan je leeft.Daarom wil ik er zoveel mogenlijk van genieten.
j.p50
vr.gr.connie
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.10.2006 01:16
Het is beter op een hoek van het platte dak te wonen, dan in één huis met een ruzie zoekende vrouw.
De grijsheid is een sierlijke kroon, zij wordt op de weg van de gerechtigheid gevonden.
Dood en leven zijn in de macht van de tong, wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten.
Een vrolijk hart bevordert de genezing,maar een verslagen geest doet
het gebeente verdorren.
De kroon van de "ouden" zijn kindskinderen en de eer van de kinderen zijn hun ouders.
Vriendelijke woorden zijn als honing, zoet voor de ziel en medicijn voor het gebeente.