Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
10.10.2006 00:59
Kent iemand het verhaal met de wonderschone titel:
De Schand in het Breveningse Hoerkous
Geplaatst door: marianne
, Datum:
10.10.2006 10:28
Ja Jan, dat is een heel mooi verhaal............spannend......
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.10.2006 21:01
ja verdraaid, is van spooner.
Niet zo sterk als weeuwsnitje en de dweven zergen, vind ik persoonlijk.
Geplaatst door: diana
, Datum:
10.10.2006 21:12
Vertel eens Jan, want ik ken hem niet.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
10.10.2006 23:10
Diana, gewoon even googelen op "De Schand in het Breveningse Hoerkous" en dan krijg je 62 resultaten.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.10.2006 05:46
, Datum:
11.10.2006 11:53
Weeuwsnitje kende ik nog niet.....
Dit is het sprookje van Weeuwsnitje en de dweven zergjes…
Er leefde eens, her weg in een krachtig pasteel, een scheel hoon
meisje en dat scheel hon meisje heette Weeuwsnitje.Maar in dat krachtige pasteel woonde ook iemand anders: de miefstoeder, de boze miefstoedervan Weeuwsntje.
Iedere dag trok zij haar kloonste scheedje aan, ging voor het wiegeltjestaan en dan zei ze: “Wiegeltje, wiegeltje aan de psand, wie is de vroonste vrouw van gans het land?”
En dan antwoordde dat wiegeltje: Miefstoeder, je schent heel boon,maar Weeuwsnitje is nog muizend daal boner dan jij.
Dan werd de boze miefstoeder beeds stozer en op een dekere zag gingvrogens smoeg naar de joze bager. “Joze bager”,zei zij, gij jaat Weeuwsnitje nidkappen en haar achterlaten in het wonkere doud.”
En de joze bager, de leersmap, had klare zijk op de kaak; hij was
vroeger nog gatroos meweest en had jeven zaren op zijn slip
gescheten.
Die joze bager sprong op zijn perke saard, pakte zijn wietgescheer en met zijn klatte zoten smeet hij Weeuwsnitje in het stuikgestras. En Weeuwsnitje , och arme, zat te schuilen van de hik; het zat vaar dol met woute stolven. Toen kwamen daar uit het heupelkrout de dweven zergjes, die ergens wiep in het doud in een harig kutje woonden.
Zij zagen Weeuwsnitje in het wuikgestras liggen en met verkrachte eenden brachten zij Weeuwsnitje naar een haddelstoelenpuistje.
Toen kwam daar opeens de prone schins boorvrij, ook al gezeten op
een perk staard, eigenlijk een primmelschaard, hij zag eeuwsnitje
liggen in een klazen gist; zij had zich immer slervikt in een fruk stuit van de houte steke. En de prone schins werd lerviefd op Weeuwsnitje en muste haar recht op haar kond.
Hij nam haar mee; zij trouwden, geven een groot annepoepenfeest, kregen lange kinderen en deeflen nog veel en legukkig……………..
Geplaatst door: Wietje
, Datum:
11.10.2006 12:44
Het sprookje van Hash en Wietje:
Er leefde eens een arme houthakker die Parihuana heette. Hij had een bazige vrouw, Marihuana genaamd. Ze hadden twee kinderen en die waren Hash en Wietje gedoped. Wietje speelde met haar babituraantjes en Hash speelde met Snuffie het hondje en Morfientje de kat. Marihuana zei: "We moeten iets doen." Parihuana snoof eens diep, maar wist niks te zeggen. Ze hadden namelijk niks meer te snuiven. Marihuana bedacht een boos plan.
Ze zouden met z'n vieren een tripje gaan maken in het bos en daar zouden ze Hash en Wietje achter laten. Maar de slimme Hash had alles gehoord en stak een mesje in zijn broekzak.
De volgende dag gingen ze een tripje maken in het bos, waar de wind high door de bomen blowde. 's Middags deden Hash en Wietje een dutje en hun ouders gingen er met veel speed vandoor. Hash had echter met zijn mesje lijntjes getrokken in de sneeuw. Zo konden ze gemakkelijk de weg naar het dorp terug vinden.
Daar aangekomen durfden ze niet naar huis, dus gingen ze naar Opium en Omium. Die zaten vredig op een canabee naar de LSD-speler te luisteren waar juist de hit klonk:
'Altijd rookt Kortjakje wiet, midden in de week maar zondags niet. Zondags rookt ze heroine, met een snufje cocaine.
Altijd rookt Kortjakje wiet, midden in de week maar zondags niet.'
Toen Opium en Omium de kinderen zagen, begroetten ze hen uitbundig. "High!", riepen Opium en Omium. "High!" riepen Hash en Wietje. Ze kregen een cracker aangeboden. "Hebben jullie nog honger?", vroeg Opium. "Jaaaa!" riepen Hash en Wietje. "Laten we gaan chinezen." zei Opium. "Goed," zei Omium "ik coke wel."
De volgende dag werden Hash en Wietje weer naar huis gebracht. Parihuana was blij maar Marihuana niet. Toen ze later weer een tripje gingen maken in het bos, lette Marihuana extra goed op Hash zodat hij geen kans zag lijntjes te trekken. Toen ze weer alleen achter bleven waren ze echt verdwaald. Maar toen zagen ze een vogeltje dat floot: "Wiedewiedewiet" Ze volgden het vogeltje en kwamen bij een huisje dat helemaal van coke was gemaakt. Zoveel coke hadden ze nog nooit bij elkaar gezien. Ze begonnen meteen te snuiven, maar tewijl ze zo heerlijk snoven werden ze bespeed door een boze H-XTC die in het huisje woonde. Ze hoorden een crackstem:
"Sniffel, snaffel, snuifje, wie snuift daar aan mijn huisje?"
"Het is de wind, de wind, het highe kind." riepen Hash en Wietje in koor. De H-XTC kreeg argwaan en ze kwam naar buiten en zei met een lief stemmetje: "Kom maar mee naar binnen dan heb ik lekkere spacecake voor jullie." Maar eigenlijk had de boze H-XTC maar al te veel zin in die Hash en Wietje.
Na een tijdje zaten Hash en Wietje helemaal stoned en knetter wous bij de H-XTC aan tafel. Nu wilde de H-XTC Wietje gaan drogen in haar drooghok, en Hash samenpersen in haar persijzer om hem vervolgens in blokjes te snijden. Nu konden ze niet meer ontkomen. "Hennep!" riep Hash. "Hennep!" riep Wietje. Ze waren bang om opgerookt te worden.
Wietje moest gaan kijken of de kolen in het drooghok al heet genoeg waren. Ze zei tegen de H-XTC dat ze niet goed kon zien. De H-XTC ging nu zelf kijken en Wietje duuwde de H-XTC in het drooghok en deed de deur dicht. De H-XTC begon te schreeuwen: "Hennep, hennep!" Al gauw bleef er niet veel meer over dan een hoopje ash. Wietje haalde Hash en ze waren happy. Ze doorzochten het huisje en namen zoveel drugs mee als ze konden dragen. Hun zakken puilden uit van de heroine, morfine, methadon, hash, wiet, coke en vooral XTC. Ze staken het huisje achter zich in brand. Crack zei het huisje.
Ze gingen met speed naar huis. Het wiedewiedewiet-vogeltje wees hun de weg. Onderweg kwamen ze Rookkapje en Sneeuwwietje nog tegen. Toen ze thuis kwamen was Pariuana heel blij. Marihuana was dood en ze leefden samen nog high en gelukkig.
Geplaatst door: Bonansa
, Datum:
11.10.2006 13:29
Roodkapje komt in het bos en ziet opeens de boze wolf achter een boom zitten. Ze loopt er naar toe en zegt: \"Wolf, wat heb je klein oogjes?\" Waarop
de wolf antwoordt: \"Rot op trut, ik zit te schijten.\"
Geplaatst door: marrie
, Datum:
11.10.2006 14:48
Omdat: a)dit het enige forum is wat ik bezoek
b)dit topic bezocht wordt door veel wijze
vrouwen (en mannen met waarschijnlijk
wijze vrouwen)
c)dit topic niet over kamperen in Frankrijk
gaat
durf ik hier mijn vraag wel te stellen:
Weet iemand van jullie hoe ik kauwgomvlekken uit
een (nieuwe) broek kan verwijderen????????????
Geplaatst door: Vrouw van Bonansa
, Datum:
11.10.2006 14:52
Je stopt de broek in de vriezer en als het stijfbevroren is haal je de kauwgom er zo vanaf.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
11.10.2006 14:55
, Datum:
11.10.2006 16:42
www.onzetaal.nl/ot/mondegreens/
Het spoonerisme oftewel versprekingen is al behandeld (Brand in het Kurhaus en Sneeuwwitje).
Maar we hebben ook nog mondegreens. Overkomt veelal kinderen. De tekst van een liedje verkeerd verstaan. Moet iedereen wel eens meegemaakt hebben, denk ik.
Zoals: Ik voel me zo verdomd alleen
Juiste tekst: Krijg toch allemaal de klere
Misverstaan als: Krijg toch alle maanden kleren
Juiste tekst: Krijg toch allemaal de klere
Misverstaan als: Draag toch allemaal de kleren
Juiste tekst: Geen wonder dat m'n pa is gaan varen
Misverstaan als: Geen wonder dat m'n pa is mijn vader
Juiste tekst: Misschien als vaders schip er is
Misverstaan als: Misschien als vader schipper is
, Datum:
11.10.2006 16:43
Geplaatst door: murph
, Datum:
11.10.2006 17:36
zucht, en ik me maar afvragen of een vis ooit dorst heeft :-(
Geplaatst door: marrie
, Datum:
11.10.2006 19:07
Vrouw van Bonansa en JudithD: Bedankt voor jullie
antwoorden. Ga het zeker uitproberen en Judith,
zeker een handige site van Oma weet raad. Heb
m meteen bij mijn favorieten gezet, hoef ik jullie
niet meer lastig te vallen met dit soort vragen ;).
Gr.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.10.2006 21:36
Weet iemand of Rivi en Javi al terug zijn van hun "wereldreis". Het blijft hier al lang stil rondom hen.
Marrie leuk dat je hier ook was, ik hoop toch echt dat je vaker iets gaat schrijven, dat verhoogd alleen maar de "feestvreugde" hier.
Annechie woar zit ie dan toch al die tied, ik mis oe hier.Nog ait drok met de verhuuzerie?
En bint d'r nog leu op de kuierdöse disse daag'n? Het lik mie doar ok merakel stil te wèn.
, Datum:
11.10.2006 21:40
Horen Javi en Rivi bij elkaar dan? had ik nog niet zo ontdekt. Heb wel ooit een keer de fout gemaakt om het over Ravi te hebben.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.10.2006 22:06
Frank dat heb ik aangenomen, ik weet het eigenlijk helemaal niet, haha, nou ja, ze laten het misschien wel weten..........
en even over dat roken gesproken, het lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk om er weer van af te komen. Je moet zo'n wilskracht hebben
en een ijzeren discipline.maar ja, zo is het met elke verslaving als je er af wilt komen.Sommige mensen hebben van nature een enorm doorzettingsvermogen en anderen zeggen wel dat ze ergens af willen,
maar hun karakter is gewoon anders en moeten er heel veel moeite voor doen en ondersteuning bij hebben.'t is niet niks.
, Datum:
11.10.2006 22:23
valt wel mee,
het heeft 26 jaar geduurd tot ik het zat was en 28 jaar tot ik het echt helemaal spuugzat was. Stoppen was toen niet moeilijk. Eerder had ik het niet moeten doen, had het namelijk geen zin gehad.