Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
29.09.2006 01:15
Ja Jan, daarvoor ga ik dus naar Frankrijk. Ik krijg echt een brok in de keel van die vormschone, gebladderde boel. Daar lust ik dus wel pap van, en ditmaal bevind ik hierin me dus - met o.a. Lili@n - in goed gezelschap...
, Datum:
29.09.2006 01:23
Wat ik bij kunstfotografie alleen jammer vind, is dat de fotograaf zichzelf zo belangrijk vindt, dat hij van het object dat hij vastlegt niet vermeldt waar zich dit bevindt - een soort artistieke hovaardij vind ik dat - ik wil verdorie gewoon weten waar dat cafeetje of epicerietje zich bevindt! Dat die plaat mooi is is éen ding, maar vooral als het gaat om Verdwijnend Schoon past het een kunstenaar bescheiden te zijn en netjes te vermelden waar hij al dat moois heeft aangetroffen - het kunstwerk was er uiteindelijk al, nl. in zijn reele vorm, hij hoefde alleen maar te belichten en te klikken.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
29.09.2006 17:25
Verdraaid het boek was uitgeleend!
http://www.streektaalzang.nl/strk/zuih/zuihdrbn.htm
DUH PUIJUH ZEHKARGS = puienze..eh eh plassers (???)
DUH RÈGAH BUIGAHS = ruige buigers (???????)
Je hebt gelijk, Berny, ik zit nu met een boek voor mijn neus: Rural France geschreven door John Ardagh.
O.a. een foto van een prachtig enigszins vervallen huis in tja waar? Staat in het hoofdtuk Massif Central.
Foto van oude huizen met rode daken ergens in de Provence. Denk ik.
, Datum:
29.09.2006 17:59
, Datum:
29.09.2006 18:19
Dat bedoel ik dus. Verlekkerd naar een mooi plaatje kijken, zonder te weten waar het over gaat; stupide, bij dit onderwerp. De kijker mag wel klappen voor de foto en de maker ervan maar mag niet weten waar de fotograaf het plaatje 'gesnapped' heeft.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
29.09.2006 21:07
, Datum:
29.09.2006 21:16
Dat Sauve, oprijzend boven de rivier, is schitterend, ik was er ook een paar keer - dat kleine centrale pleintje met dat uitzicht, leuke cafeetjes en restaurantjes met die wat 'artistieke' mediterrane atmosfeer...heerlijk. In de buurt mooie plaatsen als St Hippolyte, en richting de kust Sommières met hun levendige markten. Beetje rommelig-mooi landschap, daar in de Gard.
Geplaatst door: frank
, Datum:
29.09.2006 22:58
, Datum:
29.09.2006 23:47
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
29.09.2006 23:58
Zelfs een stukje Portes & fenêtres, mij veel te weinig. Ik zal volgend jaar eens een serie deuren fotograferen. Heb wel een aantal op gewone foto, maar met de digitaal is het makkelijk op een site te zetten. Ben helemaal verzot op die mooie deuren met een soort distels erop. Zag ze ten zuiden van Millau, zo iets zal ook wel streekbepaald zijn.
, Datum:
30.09.2006 00:02
, Datum:
30.09.2006 00:15
Hallo Brenda,
je bedoelt de zilverdistel. Dattie zo heet weet ik van onze medeforummers. Als ik in die buurt ben dan lopen we altijd over de causses om ze vinden. Maar je ziet ze inderdaad overal op deuren gespijkerd.
, Datum:
30.09.2006 00:20
Zullen we even stoppen met die foto's??
Kathedralen en het Canal du Midi; zijn waarschijnlijk honderden foto's bij elkaar.
Moet wel tijd hebben om ze te bekijken!!!
Oh ja, de foto met dat gebouwtje in het water is Millau.
, Datum:
30.09.2006 00:37
o.k. Jan, ik houd me in; nu ben jij weer aan de beurt om door te slaan ;-).... maar als je nog iets kan opgooglen op trefwoorden als vielles maisons/toits/epiceries/vieux porches/portes e.d. houd ik me aanbevolen.
, Datum:
30.09.2006 00:38
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
30.09.2006 00:57
Willen jullie please even een timeout inlassen anders slof ik het niet meer bij.Brenda die oude deuren zijn prachtig.Maar de oude winkeltjes zijn ook niet te versmaden.Schitterend.
Over foto's gesproken: op de volgende site kun je je hart ophalen aan het aantal foto's die er op staan.http://www.vacanceo.com/albums_photos/pays-pid_19.php
, Datum:
30.09.2006 00:58
, Datum:
30.09.2006 01:16
, Datum:
30.09.2006 01:21
, Datum:
30.09.2006 01:43
Ik word stapelgek van het internet.
Ben een boek aan het lezen (dat doe ik ook nog) over de wandelroute door de Pyreneeën: de GR10.
Wilde wat nadere informatie zoeken en stuitte op een website met 625 foto's. Daar word je toch dol van?
Het ergste is: er zit ook nog een link naar de GR11 bij. Dat is ook een Pyreneeénroute maar dan aan de Spaanse kant.Zeshonderdvijfennegentig foto's.
Wat moet je daar nu mee?
http://home.datacomm.ch/rbreitenstein/