Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loes
, Datum:
26.09.2006 15:12
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
26.09.2006 16:00
Wel eens van 'kruudmoos' gehoord? Er zijn mensen die het heerlijk vinden! Als ik eraan denk hoe het vroeger bij ons thuis rook als mijn moeder het kookte en ik vervolgens toch echt een hapje moest proeven, lopen nog de griezels over mijn rug..
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
26.09.2006 17:54
Wat was er mis mee, Annechie?
Ik probeer me voor stellen hoe 't smaakt.
Rookworst + venkel + rozijnen + karnemelk + kruizemunt + nog van alles wat...........
Ik heb geen flauw idee......
Kruudmoes
Ingrediënten:
100 gram gort, 1 liter water, 2 eetlepels zout, 100 gram rozijnen, 1 theelepel gehakte kruizemunt, 1 rookworst, ½ eetlepel gehakte kervel, ½ eetlepel gehakte peterselie, ½ eetlepel gehakte bladselderij, 1 theelepel gehakte bieslook, 1 theelepel gehakte venkel, 2½ deciliter karnemelk, stroop.
Nog meer jeugdsentiment:
http://people.zeelandnet.nl/vdbremen/strk/geld/geldbvbn.htm
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.09.2006 20:49
, Datum:
26.09.2006 21:04
, Datum:
26.09.2006 21:50
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
26.09.2006 21:59
Ik begrijp frank's vraag niet zo goed...ik neem dat er geen andere campings zijn waarvan de eigenaresse een in de wintermaanden opgenomen cd via de website laat horen.
, Datum:
26.09.2006 22:03
Ik word nu al gestoord van al die fluitende vogels, zingende krekels, roepende uilen, balkende ezels, ruisende golven, kraaiende hanen, enz. enz. waar je op sommige sites mee wordt verrast.
, Datum:
26.09.2006 22:04
mij ook, was hier al zeer verbaasd over, maar je weet maar nooit of iemand zo iets eerder is tegengekomen, vandaar.
, Datum:
26.09.2006 22:13
Zo zullen er ook geen twee campings zijn waarvan de 81-jarige grootvader van de eigenaresse op elke woensdagavond voor de campinggasten gratis de doedelzak bespeelt, afgewisseld door volksliedjes, solo gezongen door diens bijna blinde 79-jarige echtgenote.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
26.09.2006 22:14
Nou Frank ik vind het wel uniek hoor dat je via de campingsite, de mevrouw van de camping kunt horen zingen.Hihi het heeft wel wat, overigens heb ik wel een gaaf nummer beluisterd.
De fotosites zijn ook mooi. Die landschappen ik raak er niet op uitgekeken.
Ik heb van jullie nog geen antwoord gekregen op mijn posting van eergisteren geloof ik of jullie die caravanstalling wat vinden.
, Datum:
26.09.2006 22:22
waarschijnlijk niet Berny, maar ook dat is niet uit te sluiten. Ben niet zo sterk in kansberekening maar er is een kans!!
Lilli@n, € 20.000,= voor een soort carport-veranda-flexibele wc/slaapkamer o.i.d. ligt helaas serieus boven mijn budget. Zeker gezien het feit dat ik ook nog een caravan moet kopen om het te kunnen gebruiken. Vind het verder een beetje een bizar ding als ik het zie, zou me verbazen als het een gat in de markt is, maar ook dat is weer niet uit te sluiten natuurlijk.
, Datum:
26.09.2006 22:36
Ik had er helemaal niet van begrepen dat je dat ding moest kopen, volgens mij staat het gewoon op die camping en kun je daar je caravan (als je die hebt) onder zetten en dan heb je een eigen badkamer en veranda.Dus gewoon voor de verhuur, nou ja er zijn misschien wel mensen die dat leuk vinden.
, Datum:
26.09.2006 22:40
Hartstikke leuk, Frank!! Leuke tachtigerjaren rockmuziek.
Ik heb eigenlijk nooit 't geluid aanstaan omdat ik tijdens het surfen meestal naar de radio luister. Ik ben nog een echte ouderwetse radiofreak.
Trouwens die paysages mogen er ook zijn vooal omdat je die foto's zo mooi kunt vergroten. Ik heb er al een gekozen als achtergrond: Canal de l'Ourcq.
, Datum:
26.09.2006 22:51
Lili@n,
op de website staat o.a.:
"De Caravanport is uitermate geschikt voor toercaravanbezitters die graag een vast rustpunt hebben, maar ook met hun caravan naar andere bestemmingen op vakantie willen. Zij kunnen zonder rompslomp vertrekken wanneer zij dat willen"
Ergo, je huurt een jaarplaats op 'n camping en als het vakantie hebt dan laat je dat ding staan om te toeren me je caravan.
Als tentkampeerder snap ik daar helemaal niets van. Maakt niet uit: ik hoor bij een uitstervend ras ;-)
, Datum:
26.09.2006 23:03
, Datum:
26.09.2006 23:18
Misschien wordt er ook nog eens iets uitgevonden voor luie tentkampeerders die wel heel sportief in hun eigen tent willen kamperen, maar deze, opgezet en al, op een soort trailer-met-windvang naar hun vakantiebestemming kunnen vervoeren.
Het is voor mij de avond van het grote onbegrip, moet ik zeggen - ook franks vraag zonet begreep ik al niet...
, Datum:
26.09.2006 23:26
Ik ben iets dergelijks al eens tegengekomen op een aire naturelle in de Ger. Dat waren welliswaar wat primitievere blokhutjes, maar het idee was hetzelfde.Een schuurtje, een houten terrasje en een overkapping waar je zo je caravan onder kon parkeren.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
26.09.2006 23:26
Hé Lilian, bedankt voor deze laatste site. Stond een stukje over een Ned echtpaar met een camping in Fr. Was al een poosje op zoek naar deze camping. Wist de naam niet meer.
, Datum:
27.09.2006 01:06
Prachtig, Lili@n, vooral het stukje over het korte lontje.
Ik zou ook af en toe ontploffen van woede als ik campingbaas zou zijn. Was jaren geleden op een gemeentecamping ergens langs de Loire. Ben de naam echt kwijt zo lang is 't geleden. Op een gegeven moment stond bij het bureau aangegeven dat op die en die dag tussen zo laat en zo laat geen warm water zou zijn in verband met werkzaamheden.
Wel, ik stond die dag in het bureau om informatie in te winnen over een wandelroute toen een "dame" op hoge poten binnenstoof. Het was ongeveer twee uur 's middags en ze wilde dus even afwassen. De campingbaas verwees naar het enorme affiche op 't raam maar mevrouw was absoluut niet voor rede vatbaar.
Nou, ze zou de burgemeester wel even inschakelen!!
LE MAIRE??? LE MAIRE?? Le maire c'est moi!!! Of zoiets.
Er waren regelmatig klachten over het warme water dus had hij als campingbeheerder EN als burgemeester besloten om dat eens aan te pakken. En, en, en, en, zij was een van de grootste klagers. Ze kwam daar als ik het goed begrepen hen al jaaaaaaren.
Om eerlijk te zijn kon ik dat twistgesprek niet zo goed volgen maar achteraf werd het me fijntjes uitgelegd door de campingbaas/burgemeester.
Ik kan me nog goed herinneren dat hij zei: Elle est une Parisienne!!
Daar was waarschijnlijk alles mee gezegd.