Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loes
, Datum:
25.09.2006 15:22
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
25.09.2006 16:22
, Datum:
25.09.2006 16:24
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.09.2006 23:25
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
25.09.2006 23:28
Dan wordt het hoog tijd dat we eens een datum afspreken Lilian! Meestal ben je wel een maand verder voordat iedereen eens kan.
, Datum:
25.09.2006 23:32
Wordt hoog tijd inderdaad! :-)
, Datum:
26.09.2006 00:05
Oh, jeetje, hete bliksem!! De laatste keer dat ik dat heb gegeten was toen ik met mijn broertjes en zusje, papa en mama, in korte broek rond de tafel zat. Dat is een mensenleeftijd geleden!!
Klopt 't onderstaande recept een beetje, Lili@n?
Je moet 't wel eerst links aanklikken.
http://www.hollandsepot.dordt.nl/stamppot/stamppot.htm
Er staan nog meer oudhollandse recepten op die site. Moet ik toch eens doorbladeren.
, Datum:
26.09.2006 00:19
Ja, Jan het is juist beschreven, alleen ik heb het spek er uitgelaten, zoals beschreven, heb wel stukjes ontbijtspek uitgebakken
en er later doorheen gedaan.
Men was er hier niet erg enthousiast over.Ik vond het nog niet zo gek smaken.
, Datum:
26.09.2006 00:38
Lijkt me ook lekkerder: uitgebakken ontbijtspek.
Mijn vader was gek op zuurkoolspek. Wij als kinderen zaten te griezelen: gekookt spek. 't Glibberde van je vork af. Brrrrr!
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
26.09.2006 01:04
Jeugdherinneringen: tapioka-pudding; griesmeel; hangop; roze knolletjes in een sausje; vruchtenbowl op basis van Riedel-limonade (groene fles); het strooien van kalk in de (ontkalkende) postelein; de vieze smaak die een niet-roestvrij mes kan geven enz. enz. - toch best een leuke tijd gehad, onbegrijpelijk eigenlijk.
, Datum:
26.09.2006 01:25
griesmeel: met een enorm dik vel!
vruchtenbowl op basis van Riedel-limonade (groene fles): ik weet niet wat mijn moeder er doorheen deed maar 't was wel feest als we dat kregen!!
postelein: ik weiger nog steeds postelein te eten
de vieze smaak die een niet-roestvrij mes kan geven:hebik ook!!! heb ik ook!!!
Ik heb een keer tegen m'n moeder gezegd dat ik hopjesvla lekker vond maar dat had ik beter niet kunnen doen. ELKE dag hopjesvla!! 't Kwam op den duur m'n neus uit. Maar ja, Jantje hield helemaal niet van vla en ze was al lang blij dat er iets was dat ik lustte. Later daar nog over gesproken en ze was stomverbaasd: ik at 't toch altijd op. Ja, ma, maar liever niet elke dag!!
Mijn vader haatte rode kool!! Hij kreeg dus altijd een schaaltje appelmoes. En altijd weer het zelfde grapje: pa vond rode kool pas lekker op de tweede dag. Hij pech: om hem pesten aten we uiteraard alles al op de eerste dag op.
Ach ja, jeugdherinneringen.
Geplaatst door: connie
, Datum:
26.09.2006 02:20
Wat dacht je van wentelteefjes na een weekeind met veel oud brood.Kook zelf nog wel bitterkoekiespudding.Heerlijk met rum.
gr.connie.
Geplaatst door: diana
, Datum:
26.09.2006 09:43
Ik werk in een verzorgingshuis en daar krijgen de bewoners soms balkenbrij. BRRR
, Datum:
26.09.2006 09:57
baklever en bakbloedworst zijn er ook weer.
balkenbrij valt wel mee hoor.
, Datum:
26.09.2006 10:55
Ik lustte vroeger alleen maar bloemkool als er een maizenapapje overheen zat. Op een avond weer lekker bloemkool, alleen het papje smaakte zo vreemd! Kreeg een draai om mijn oren omdat "ik altijd wat te zeuren had", totdat mijn moeder in de keuken de slappe lag kreeg omdat ze ontdekte dat de maizena geen maizena was, maar behanggersstijfsel!
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
26.09.2006 11:04
Loes, met dat 'slappe lag' zal je wel 'slappe leg' bedoelen; anders horen we dat nog wel.
, Datum:
26.09.2006 12:05
Wentelteefjes met RUM? Ja, zo kan je alles lekker maken ;-)
Het ALLER-, ALLER-, ALLERERGSTE dat ik vroeger moest eten was macaronipap. Macararoni gekookt in melk met suiker.
Ik krijg er nog kippenvel van. Verschrikkelijk.
, Datum:
26.09.2006 12:18
Hihihihihihi!!!
Typo natuurlijk, niet goed nagelezen. domdom.
, Datum:
26.09.2006 12:24
Voor mij was het allerallerallerergste:
Bruine bonen met spekvet, dat kreeg in in de oorlog op bij mijn pleegouders in Groningen.
Wanneer je een hap nam, het niet snel genoeg weg kan krijgen werd het een grote meelbal in je mond. En toch aan tafel moeten blijven tot je bord leeg was.
Het heeft jaren geduurd voordat ik weer bruine bonen kon eten.
, Datum:
26.09.2006 13:16