Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
18.09.2006 13:22
Bedankt, Tineke; ik heb inmiddels even zitten proberen en het lukt me, om zo'n mooi plaatje erop te krijgen. Even kijken bij welk (gratis) plaatje de iconen van de favoriete onderwerpen die ik op het bureaublad gekopieerd heb goed leesbaar blijven.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
18.09.2006 14:20
Berny,
je kunt je plaatje houden. Als je de tekst bij je icons niet kunt lezen omdat je achtergrondplaatje bijna dezelfde kleur heeft als de letters bij de icons, dan handel je als volgt:
1) ga met de muis op een lege plaats in je achtergrond staan, dwz. niet op een icon
2) klik eenmaal rechts met de muis, een snelmenu verschijnt
3) klik eenmaal links op 'eigenschappen'
4) een menu met eigenschappen van je bureaublad verschijnt
5) klik links op tabblad 'bureaublad'
6) rechts zie je een menu met een pijltje ernaast waarin een kleur staat, waarschijnlijk is dit nu wit
7) klik links op het pijltje en kies een andere kleur die duidelijk afsteekt van je huidige achtergrondplaatje
8) klik links op 'toepassen'
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
, Datum:
18.09.2006 15:04
Bedankt, Judith! Weer wat geleerd; vanavond even uitproberen. Wat zijn jullie toch handig met dat ding...
Geplaatst door: claar
, Datum:
18.09.2006 21:26
onder het topic camping kartharengebied heb ik een reactie gekregen over camping le val de cesse, de website geeft echter wat anders aan, @jan of/en lilian, kunnen jullie helpen? @bernie ik begrijp uit de meningen dat jij er geweest bent, ik wordt bij het lezen van de meningen(sanitair)niet echt vrolijk, bedankt.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.09.2006 21:37
, Datum:
18.09.2006 21:43
, Datum:
18.09.2006 21:52
Geplaatst door: frank
, Datum:
18.09.2006 22:03
, Datum:
18.09.2006 22:28
Een berichtje over de camping Val de Cesse in Mirepeisset plaatste ik op het katharentopic - dat hoeft hier dus niet nog eens, lijkt me. Evt. nadere info over de streek misschien beter per email, dat wordt voor veel bezoekers te lang, en te gedetailleerd denk ik.
, Datum:
18.09.2006 22:51
@Berny,
onderschat de bezoekers niet:-)
mijn interesse is zeker gewekt!
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
20.09.2006 00:50
http://www.paradijsvogel.nl/jericho.htm
Een paar maanden geleden kregen we een bosje dood kreupelhout (doorsnede ongeveer 10 cm) met de mededeling dat het een plant was die nooit (???) dood kon gaan: Roos van Jericho. Gewoon in een schaal met water plaatsen en wachten op het wonder.
Wel, na een paar uur gingen de takjes uit elkaar en dat was het voorlopig. Nu begon het lange wachten op de groene blaadjes en warempel na enkele dagen op drie plekken een groen puntje. Die drie puntje werden drie dubbele blaadjes en dat was het.
Nog een paar weken laten staan maar er gebeurde helemaal niets meer. Ja toch; die drie groene dingetjes gingen stiekem dood.
Tenslotte het struikgewas maar weer laten indrogen (alles volgens de gebruiksaanwijzing) om het later nog eens te proberen.
Dat ding staat nu voor mijn neus en hoera hij heeft nu vier blaadjes. Schiet niet echt op!!
Heeft iemand nog goede raadgevingen??
Tijdens het zoeken op het internet kwam het volgende tegen:
http://www.dmailstore.nl/index.php/page,shop.browse/minprice,7.50/maxprice,15.00/
Een RADIATORHANGMAT voor een kat!!! Hoe verzin je het???
, Datum:
20.09.2006 01:02
, Datum:
20.09.2006 01:40
Muggen???? Gelukkig niet!!
Niet voor mezelf want ik hoor, zie en voel ze niet. Maar voor mijn lief! Al is maar één mug in ons huis dan heeft zij er last van. En ik dus ook!! Het licht gaat aan en de grote muggenjacht gaat beginnen. Ik probeer mijn hoofd onder de dekens te stoppen maar dat heeft helemaal geen zin want als ze die mug niet snel ontdekt dan MOET dat kreng DUS onder de dekens zitten. Er zit natuurlijk niets dus ontstaat een kleine woordenwisseling.
Maar alle gekheid op een stokje: ik heb dus zelden of nooit last van die zoemertjes maar mijn wederhelft des te meer. Hebben ze een voorkeur voor vrouwen?
Nu ik er over nadenk: sinds we verhuisd zijn hebben we bijna nooit last van muggen. Kan goed kloppen: we zijn aan alle kanten omringd door zout/brak water. Niet echt de ideale leefomgeving voor muggen. Gelukkig!!
, Datum:
20.09.2006 02:15
Lili@n,
ik word niet snel lyrisch maar die websites van jou brengen allerlei herinneringen naar boven. Ongeveer twintig jaar geleden kwamen we voor het eerst in het Katharenland en wel in Alet-les-Bains. Een prachtig stadje met een oude kathedraal, oude straatjes, een mooie stadspoort en last but not least een restaurantje dat gerund werd door een Algerijnse schoonheid.
We staken de Aude over en reden het stadje in en zagen een grote poort waar "CAMPING" boven stond. Gewoon een poort tussen allerlei huizen. We stoppen en lopen de poort door en komen terecht in de achtertuin van een huis. Er was volgens mij plaats voor 5 of 6 tenten/caravans. Ik was meteen verliefd op die plek.
Midden in een stadje een camping!!
Maar waar moet je je melden? Naast die poort was een klein winkeltje. Daar stond een oudere dame in: ik schat ongeveer 75 jaar. En inderdaad daar moesten we ons melden.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben daar 11 dagen gestaan. Een absoluut record voor ons.
Het volgende jaar zijn we teruggegaan en het was net of ik thuis kwam. In Limoux hadden we een grote bos bloemen gekocht voor onze gastvrouw. Wel, we verlieten het winkeltje met een fles Blanquette de Limoux (een spuitwijn). Ik lees zo dikwijls negatieve dingen over Fransen maar......laat maar ook.
Ik kan echt uren praten over dat campinkje en de omgeving uiteraard maar het lukt me niet echt om dat onder woorden te brengen met een toetsenbord.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
20.09.2006 10:48
, Datum:
20.09.2006 14:02
Nou, niet voor mij Loes.
Hebben daar eens ongeveer een week op een camping gestaan in als ik het goed heb Abense-de-Haut (vlakbij Tardets-Sorholus.
Prachtige uitstapjes gemaakt naar o.a. Gorges de Kakuetta. Niks voor iemand zoals ik met hoogtevrees.
Het mooiste vond ik het kerkje van Sainte Engrâce.
http://www.sainte-engrace.com/
Geplaatst door: Lomp
, Datum:
20.09.2006 16:40
Hé! Ik dacht dat dit topic niet over kamperen in Frankrijk ging?
, Datum:
20.09.2006 21:33
@Jan,
Beetje onsmakelijk plantje heb jij daar, zou mijn vrouw allang weggegooid hebben nadat ze het zou hebben doodgeslagen.
En die kattenverwennerij is al een jaartje op de markt. Uiteraard is voor onze poezevrienden hier niets te gek dus hadden wij waarschijnlijk 1 van de eerste modellen. Gek genoeg heeft nummer 1 er nooit naar gekeken, nummer 2 vond het wel boeiend maar donderde er steeds af, ik moet toegeven dat hij wat fors uitgevallen is dus misschien niet helemaal representatief. En nummer 3 heeft het op vakkundige wijze gesloopt, was hem werkelijk niet aan het verstand te brengen dat het geen nagelinstandhoudend element was. Apparaat is daarna nog wel even gebruikt in een poging een leuk plantje voor die toch wat saaie radiator te plaatsen maar dat vonden de katten ook weer niet goed, beetje jaloerse typjes. Ding hebben we uiteindelijk maar weggegeven aan een kennis.
, Datum:
20.09.2006 23:21
Lomperdje wat ben je uitgeslapen :-)
Jan en Loes wederom bedankt voor de websites.
, Datum:
20.09.2006 23:30
Na ik nu pas uit zeer betrouwbare bron heb vernomen, is ons "aller"
Annemieke bevallen van een dochter! Geweldig! Van harte gefeliciteerd