Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
12.09.2006 00:03
Vraagje, bonasera.
Als je wijn wilt maken heb je dan niet een bepaald soort druiven nodig? Ik kan me vaag herinneren dat ik ergens gelezen heb dat je van "consumptiedruiven" geen wijn kan maken.
Zou wat te maken moeten hebben met het suikergehalte.
Als ik het goed heb is de suiker nodig om het gistingsproces goed te laten werken.
In mijn jonge jaren heb ik eens in de Provence een weekje druiven geplukt. Wat me opviel dat die druiven vele malen zoeter waren dan de gemiddelde druif van de supermarkt.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.09.2006 00:08
Jan, bedankt voor de site, maar naar deze firma kun je je eigen druiven ook niet naar toe brengen.Moet dus net als bovenstaande persoon de druiven maar zelf gaan behandelen en er wijn van proberen te maken.Kan nog wat worden..........haha ik geloof dat ik beter ben in appeltaarten bakken.
Zijn er nog liefhebbers voor valappels?
, Datum:
12.09.2006 00:23
Ik ben dol op trivia. Onderwerp maakt niet uit.
De taal met de meeste woorden (Nederlands zeggen ze); de taal met de minste woorden (Hebreeuws).
De langste rivier van de wereld en de kortste rivier van de wereld. Dat is een lastige. Ben de naam kwijt van de kortste.
De langste plaatsnaam van de wereld. Hou je vast: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Eh, nee, heb ik niet overgetikt. Kopiëren en plakken, weet je wel.
Maar waar staat de kleinste kerk van de wereld? Bij ons natuurlijk! In Nederland! Hij past qua oppervlakte in mijn huiskamer. 't Is echt een schatje.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article347802.ece/Kleinste_kerkje_staat_verloren_tussen_de_loodsen
Dat vind ik nu leuk om te weten. Gaat nergens over maar ik ben dol op dat soort "wetenswaardigheden".
, Datum:
12.09.2006 00:31
Lili@n,
volgens mij groeien in jullie tuin allerlei planten/bomen/struiken met vruchten e.d. die je kan eten.
Geef eens een lijstje.
Mijn dochter is begin dit jaat verhuisd naar een nieuwe woning.
Er stond een boompje in haar tuin maar wat 't was? Geen idee!
Ze is er ondertussen achtergekomen: een appelboom.
Absoluut oneetbaar: hard, zuur (ZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR), klein....
, Datum:
12.09.2006 00:41
De kortste rivier:
In de Cueva de la Pequera (‘vissersgrot’) ontspringt de kortste rivier ter wereld. Al na een paar meter mondt dit riviertje uit in de zee. De grot ligt in het nationale park Los Haïtises.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
12.09.2006 09:06
Omdat Jan zo van trivia houd:
* Wat is de (waarschijnlijk)oudste en bekendste boom van NL?
* Wat is het langste dorp?
* Wat is de langste stad?
* Welk dorp heeft in de vorige eeuw veel handel gedreven met Rusland?
Ow en Jan, vergeet niet eerst te ontbijten :-)
, Datum:
12.09.2006 12:05
, Datum:
12.09.2006 12:21
De oudste boom van de wereld:
http://www.wistudat.net/popup.php?id=43
De plaats met de langste naam blijkt in Thailand te liggen;
'Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahadilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniwesmahasatharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavisanukamprasit'
Niet tellen! Niet tellen! 't Zijn 163 letters.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
12.09.2006 12:49
Het meest onnozele boek: het Guinness book of records.
Geplaatst door: Thea
, Datum:
12.09.2006 14:22
Jan,
Ik denk dat je een schrijffoutje hebt gemaakt. Zelfs Google herkent het niet
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
12.09.2006 15:25
Geplaatst door: frans
, Datum:
12.09.2006 21:47
, Datum:
12.09.2006 21:59
, Datum:
12.09.2006 22:14
Weer zo'n site, Frank, met allerlei trivia. De mooiste plaatsnamen van Nederland Vlaanderen bijvoorbeeld.
Op die site staat ook een verwijzing naar een andere site. Ik weet niet of jij die al bekeken hebt maar mijn bek viel open.
Zat even naar adem te happen.
http://www.crowncaps4u.de/frame.htm
, Datum:
12.09.2006 23:48
, Datum:
13.09.2006 01:14
@Jan, 21.49 uur: nee, ik noemde het geen 'waterval', maar 'een watervalletje', lees maar.
, Datum:
13.09.2006 01:35
.....eh, ja, Berny, je hebt gelijk.
Maar wat een leuke website voor zo'n dorp. Zou de burgemeester daar achter zitten?
Tijdens het afstropen in Frankrijk naar bruikbare sites van campings kom ik wat ellende tegen.
- tekst en foto's die door elkaar heenlopen.
- soms is de tekst zo klein dat ik bijna in het scherm moet kruipen.
- afgrijselijke kleuren zoals witte letters op een lichtgroene achtergrond.
- onoverzichtelijke schermen. Ik zoek op het scherm altijd naar bepaalde kreten: "se loger", "hébergement" of "séjour".
Ik weet zeker dat er een camping zit maar waar vind ik dan de informatie? Oh ja.....daar staat "information practique" en ja hoor! Raak!
, Datum:
13.09.2006 08:51
Godzalige stek daar toch, Jan, in Vouecourt? Op de foto in staat het water wel veel hoger waardoor je veel minder het verval ter plaatse kan zien dan toen wij er waren eind augustus.
Vandaag even goed aan de bak, dus tot later.
, Datum:
13.09.2006 23:24
Jongs wat hebt wie toch mooi weer.Dit mag van mie wa zo deur goan tot an de Kesdage.Dit verveelt nig.De r zit trouw'ns weer in de moand en prompt bin ik zo verkôal'n as wat.Het water löp mie oet de oog'n.Is toch is weer wat aans.
Ik heb inmiddels weer 'n teil vol appel oet de tuin gardut,d'r blif dus werk an de winkel.Brenda a'j dus appeltaart wilt bakk'n, hier ku'j terech veur de appel.
Annechie ik bin nog dicht bie oe in de buurte wès. Bie boerderie Pot an de Potdiek.Leuke stier!
Geplaatst door: Loes
, Datum:
13.09.2006 23:31
Vouecourt, wij waren er eind juni een paar dagen. Een heerlijk plek om aan het einde van de vakantie te "ontwinden".