Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loes
, Datum:
08.09.2006 21:42
Geplaatst door: conleo
, Datum:
08.09.2006 21:44
Is berny bekent bij jullie??????
connie.
, Datum:
08.09.2006 21:46
Ik ken hem sinds vanmiddag.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.09.2006 22:14
En???? Viel 't mee of tegen?
Ik weet niet exact waneer Berny verscheen op het forum. Ik dacht februari/maart van dit jaar.
Hij had zich net laten overhalen door zijn zoon (??) om ook eens een PC aan te schaffen. En dat hebben we moeten weten!!! :-)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
08.09.2006 22:31
Jan, ik heb niet zoveel tijd om het internet af te struinen naar dit soort foto's, dus ik ben blij dat jij dat voor ons doet! Prachtig zeg, vooral die met die weerspiegeling in het meer. Zulke foto's wil ik ook graag maken.
Connie, Berny is ons bekend. Betrouwbaar persoon hoor, kun je gerust mee chatten ;-)
Fijne vakantie gehad Berny? Erg lang geloof ik? Blij dat je er weer bent. Ik zag al een mening staan bij een camping, je weet ze wel te vinden.
Groetjes Brenda
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.09.2006 01:14
, Datum:
09.09.2006 01:18
, Datum:
09.09.2006 01:26
Oooooh...., 't viaduct van Millau!! Ben ik dit jaar tweemaal overgereden: eenmaal als chauffeur en eenmaal als passagier.
Als passagier ben je je echt bewust van de hoogte......
Ik kreeg het knap benauwd. Zegt niet zoveel want ik word al duizelig als ik op de rand van het trottoir sta.
Toch vreemd; als je zelf rijdt dan dan maken hoogtes niks uit maar als passagier staat het zweet op je rug.
Ik ben met mijn zwager de Cirque de Navacelles in gereden en had het niet meer en als ik zelf rijd is er niets aan de hand.
Zijn trouwens prachtige foto's van het viaduct!
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
09.09.2006 01:32
Ja Lili@n, dat eerste salvo van foto's over de camping bij La Salvetat hakte er al diep in bij mij - ik was net na een week thuis te zijn een beetje bekomen van de cultuurschok die terugkomst in onze zompige delta bij mij veroorzaakt - en dan nu dat tweede shot...hier word ik dus een beetje opgewonden van, dit soort plaatjes. Overigens valt er wel eens een (stevig) buitje in La Salvetat, o.a. te zien aan de vele schakeringen groen, maar je zit dan oo midden in het Montagne Noir daar hè...en 'noir' staat niet alleen voor zwart, maar ook voor 'donker', nl. door de bossen. (Denk aan Montenegro = Crna Gora = donkere, beboste berg).
, Datum:
09.09.2006 01:38
, Datum:
09.09.2006 12:18
Lilian,
Wat een heerlijke foto's staan erop.Ik kreeg
gelijk weer zin in de volgende vakantie.
gr.connie.
, Datum:
10.09.2006 00:02
, Datum:
10.09.2006 00:25
Een jaar of tien geleden wilden we een individuele wandeltocht maken via die organisatie maar helaas gingen toen de knieën van mijn vrouw opspelen. Is dus helaas niet doorgegaan.
, Datum:
10.09.2006 00:55
Toevallig kampeerden wij aan de Dordogne op de camping in Girac, bij Bretenoux en we zagen die kano's (en vlotten) langskomen - ik zag tenminste in de door Lili@n opgedoken website dat ze die kanotochten daar organiseren. Die foto's van die voortpeddelende kinderen in zo'n kano: prachtig! Heel sympa, deze organisatie (kleinschaligheid, actief plezier, van alles ontdekken enz.); ik heb er trouwens allen maar positieve berichten over gehoord.
, Datum:
10.09.2006 01:56
Vanavond werd tegen tegen 10 uur nog aangebeld.
Door mijn elektronische spionnetje zag ik dat een man voor de flat stond met een doos. Op mijn vraag waar we dit late bezoek aan te danken hadden werd gezegd dat hij een doos wijn kwam bezorgen. Toen ging bij mij een lichtje branden: vorig jaar heeft mijn vrouw voor haar verjaardag enkele wijnstokken in Zuid-Limburg gekregen van onze dochter. Nou ja, niet echt gekregen want ze zijn geleased.........
Was hadden wel een mailtje gekregen dat ze vandaag langs zouden komen maar zó laat....! Ik was 't eigenlijk al vergeten.
Probleem was dat zijn TomTom problemen had met vinden een adres in Dordrecht èn ons adres.
Een half jaar geleden was dat een andere koeriersdienst ook overkomen maar die had gelukkig ons telefoonnummer. Hij stond ergens in een doodlopende straat en had geen idee wat hij moest doen om bij ons te komen. Omdat hij goed kom omschrijven waar hij stond heb ik hem kunnen gidsen naar onze straat.
Leve de elektronika!!!!! Of electronica?
Ook viamichelin, mappy en anwb hebben moeite met het onze straat.
In onze straat is eenrichtingsverkeer maar dat weten bovengenoemde sites niet.
, Datum:
10.09.2006 10:45
Ja Jan, ik doe het als het gaat om het zoeken èn vinden van straten in een stad maar gewoon met een plattegrond en het beetje 'hagses' dat er nog over is...waarvan er bij wijze van spreken na elke niesbui een paar honderd schijnen af te sterven, maar dit terzijde.
En als ik er niet uit kom vraag ik ook omdat ik niet mensenschuw ben de weg aan iemand die niet gehaast lijkt - een vrouw die een kinderwagen duwt, in het algemeen: mensen boven de vijftig. Geen negatief woord over een tom-tom, maar het blijft een ding, en ik hou het voorlopig maar bij de mens, met al zijn beperkingen.
, Datum:
11.09.2006 00:27
Weer mooi gesproken Berny! Over wijn gesproken Jan,wij hebben prachtige trossen druiven aan onze wijnstokken.Bovendien zijn ze ook nog eens lekker zoet,alleen het vruchtvlees is wat hard, maar goed
je kunt niet alles hebben. Nu heb ik mij al eens afgevraagd, zou je
die druiven nou ook bij een teler in kunnen leveren en er wijn van laten maken.Zelf heb ik er dus heerlijk druivesap van.Maar volgens mij zijn deze druiven heel geschikt voor een lekker wijntje. Iemand enig idee of zoiets hier bestaat zoals in Frankrijk dat je het naar een " fabriekje" brengt?
, Datum:
11.09.2006 00:56
@Lilian, wij hebben van onze druiven jam gemaakt, ook lekker. En onze vijgenboom levert ons dessertje op these days...die dingen schijnen niet te betalen te zijn bij de groenteboer, als hij ze al heeft - 't is wel een kwestie van wie er het eerste bij is: de vogels of wij (zowel bij de druiven als bij de vijgen).
, Datum:
11.09.2006 11:51
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.09.2006 17:38
Ga mijn eigengemaakt wijntje bottelen voor de eerste maal een beetje te sterk 14% alcohol ,lijkt mer op een porto (aperitief).
De nieuwe oogst proberen het alcohol gehalte terug te brengen tot 12%
Maar het smaakt,het smaakt !!!Ik hen ongeveer een 24 flessen om in te bottelen !Een fascinerende hobby !!!!!!!!!