Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: corani
, Datum:
12.11.2004 13:08
Goedzo Annechie,ik schrijf hem meteen op,zo weet ik ook wat het allemaal betekend B}
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
12.11.2004 23:23
Gut Anno,
Noe mut mie toch efkes iets van 't hatte.... ik mut steurig an 't volgende zinneke van oe denk'n: 'doar kin ik toch laang nait teeg'n aan'... 'T is leef van oe, da'j dat zo zegt, ik veule mie gevleid zelfs... Maar det is neet 't belangriekste.... Of ie't meent, of't uut oen geveul kömp, det is woar't um geet... en det zit bie oe wel goed mien moat!
Groet'n en goodgoan.... Annechie ;-)
Geplaatst door: ® linda
, Datum:
13.11.2004 15:39
Corani: Brabants is volgens mij een stukkie makkelijker schrijven dan Dordts, mijn oma heeft altijd in Tilburg gewoont, ik weet nog dat ik bij de buurvrouw kwam als klein meisje en ze vroeg altijd: vatte gij geen koekske?.... ik hoor het haar nog zeggen, Brabants vind ik een errug leuk 'taaltje', houdoe en de groeten van Linda
, Datum:
13.11.2004 15:57
Hoi Linda:ik kom niet uit die streek van brabant.
bij ons zeggen ze:motte gij ok un koekske.dus dat is een stukske naar het westen.toch dichter bij DORDT dan je zou denken.toch? zit jij morgen ook in de Arena?
ik wel,Houdoe en gr.corani
, Datum:
13.11.2004 16:48
Volgens mie wöd't nog wel wat Corani... ie hebt hier toch al 'n aardig begin! ;-)
, Datum:
13.11.2004 18:28
da ga nou un bietje komme annechi.nog efkes geduld.
gr.corani.
, Datum:
13.11.2004 19:50
Zee'j wa....'t kump!
Volhoal'n Corali..... ;-) ..
, Datum:
14.11.2004 18:33
oei!!!!!!!,ben net op tijd trug uit A,dam.was gezellig vanmiddag.Linda!!!!, jammer voor jou.
gr. c.
, Datum:
14.11.2004 22:14
Verdikkeme, in 't weekend mö'j altied oppass'n, dan lig'ie maar zo van de bladzij af...... Vlug maar efkes weer 'n wipke géev'n.......
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
14.11.2004 23:16
Dat muj niet verget'n. Disse topic mut op bladzij iene bliem'n.
En Corani ie begunt 't al te leer'n. Hoe vaker ai schrieft hoe better ai 't leert.
En veur Linda wik eem zeg'n. Ok probeer'n.
Ie kunt ja elke dag inspiratie opdoen bej oen ronde deur de stad. Dan kun ie dat hier weer van oe afschriem.
Geplaatst door: belle pomme
, Datum:
15.11.2004 00:41
Madame et Monsieur, attention, attention, ce soir sur la plage de la Tamarissiere un grand spectacle extra ordinaire , sur la plage!
Cirque,organise de votre centre de vacances, entree gratuite.
Specialement pour les gens de votre "chatbox" et naturellement pour Annechie et Gerrit, Henk S et Anno.
A bientot!
Geplaatst door: Anno
, Datum:
15.11.2004 08:25
Bonjour madame Belle Pmme,
Je veux vous remercier de votre invitation!
Mais malheureusement, je ne peux pas venir, parce que j'ai peur de clowns et lions.
Au revoir et: "goodgoan"..., ce veut dire: bonne chance, c'est le dialecte
d'Annechie!
Je vous salue,
Anno
, Datum:
15.11.2004 09:35
Goeiemorg'n.....
En det al op n'n vrogg'n moandagmargen.....Beste, aarige mevrouw 'Appel', ie hebt mien op de vrogge margen de harsens al aardig loaten kraak'n!Ik vin'ne het wel 'n spectaculaire uutneudiging trouwens! Allenig kan ik jammer genog neet..... ik möt warken vanoavond, 'n ander in't zweet jagen(en miezelf d'r bie...). Was det aanders 'ewest, dan was ik noatuurlijk met heel völle plezier 'ekomm'n en dan had ik net zolange 'edramd dat Anno ok met 'egoane was heur.... Hartelijk bedankt dus veur de uutneudeging en de volgende keer better, veur oezelf notuurlijk heel völle wille!!!!!!
Zoals Anno al zèe... Googoan, au revoir...Annechie!
, Datum:
15.11.2004 09:37
Anno....... zo bange bi'j toch neet uut'evall'n? As't noe eens weer is, dan goa'we gewoon met mekare.... Dan zal ik oe de haand wal vastehoal'n..... ;-)
, Datum:
15.11.2004 09:54
Da's oafsprook'n Annechie! Laif van die!
Doar heb je vriend'n veur he?
Annechie veul plezair op dien waark vandoag, spreek die wel weer.
Goodgoan.
Anno
, Datum:
15.11.2004 11:17
Mooie Appel, 'k wil oe hartlijk bedank'n veur de uutneudiging. Moar aste geniene met giet disse oamd, vuul ik mej zo allene. Moar aans völle wille veur vannoamd. En natuurlijk völle succes.
, Datum:
15.11.2004 11:32
Ha Gerrit, hoe géet't met oe? Ik zat't weekend n's efkes wat rond te pluuz'n op 't wereld wiede web... zat 'n betje te kiek'n noar dinge oaver 't dialect... Toen zag ik dat ze in Hard'nbarg n'n Historische vereniging hebt met'n warkgroep die speciaal met 't dialect bezig is! Is det néte wat veur oe.... of bi'j doar soms al bekend met...? (misschien zu'j d'r zelfs al wel bie, heb ik weer old niejs an'edraag'n..)
Hef den leuken appel oons toch efkes fijn de hassens lös'emaakt op 'n moandagmargen neetwoar?
, Datum:
15.11.2004 12:27
Ik bin wel lid van de hist. verieniging en lees ok alties het blaadtie. D'r stoat mangs mooie ding'n in.
Ik bin d'r zulf niet zo drok met. Ik zal wel een paar boekies opzuuk'n en dan hier 'n keer wat vermeld'n oaver het plat nejs.
, Datum:
15.11.2004 12:38
Moi Gerrit,
Kist mie ee'm vertell'n wat "mangs" is?
Kom't voaker teeg'n en wil't groag wait'n.
Goodgoan.
Anno
, Datum:
15.11.2004 12:48
Annechie, nou mot MIE wat van't haart.
Vanmörg'n las ik ains ee'm aale reacties noa van dizze topic en nou lees ik tot mien grode verboazing, dat doe en ik hailemoal nait oet dezulfde provincie kom'm.
Ik doacht hailwel das toe in de Achterhouk woondest, moar het is ja in Overiessel! En doar woon IK nait, ik woon in Gelderlaand! Hou heb ik dat toch wel had!
Nou, ik wol dit dus ee'm rechtzett'n.
Moi.
Anno