Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
04.11.2004 12:40
Kan der niet een keer een limburger reageer'n. Dat dailect wik ok wel keer lees'n of fries? Ie ziet hier völle dialect'n veurbej komm'n.
En Annechie en Anno, ie bint beide weer goed uut sloffe schöt'n
Geplaatst door: ® Erna
, Datum:
04.11.2004 20:36
geweldig al dat dialect, meest'n tied heur i'j dat neet zo völle mer. 'K geneet der elken kere weer van.
Ieder zien eigen, mooier kant toch neet, en toch ke'j mekare verstoan, of begriepen.
Veur allemoale; goat goan en tot 'n volgende kere
Geplaatst door: ® linda
, Datum:
04.11.2004 20:52
Hmz.... zeker leuk al die dialecten, maarre als ik in 'mijn' dialect moet schrijven , begrijpen jullie mij niet hahaha, en ze begrijpen mij al zo moeilijk in het gewone leven (geintju)....nee ik waag me er niet aan, dat laat ik lekker aan een ander over, dus ga zo door,ik wurm me er wel doorheen,groetjes Linda :-)
, Datum:
04.11.2004 23:45
Ha die Linda, hoe giet met snelwandel'n? Muj now mön al weer vrog op? Ie mag wel schriem in oen eig'n dialect, zo langzamerhand kank 't wel begriep'n
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
05.11.2004 08:16
Mogge allemoal...
Wat vin ik ut toch geneug'lijk, d'r komt d'r steeds meer metproaten in heur eigen dialect... Mensen, 't is iets woar wie zuunig op mut wèez'n, 't is de grond van oons eig'n bestoan, de kern van woar wie wegkomt! Ik kan -en wil- 't dan ok nooit zeen als boers, simpel of dom.... 't is één van de leste stukskes van oonze eig'n cultuur, doar meugt wie best heel arg zuunig op wèez'n, zovölle blif d'r néet meer over..... Da'j oe fatsoenlijk uut mot kunn'n drukk'n in 't ABN, doar hooft wie neet over te proat'n, det steed buut'n kijf!
Dus alle mèens'n hier op diss'n topic, lekker deurgoan, ieder op zien eig'n wieze..... ;-) .....
, Datum:
05.11.2004 15:26
gerrit: een berichtje plaatsen in mijn dialect is zo verschrikkelijk, dat wil jij en de andere die hier komen echt niet lezen..... en ik wandel en wandel .... elke dag vroeg op, vroeg klaar, en dan mijn kostbare tijd in mn kids en hond stoppen, doei doei, grz Linda
Geplaatst door: corani.
, Datum:
05.11.2004 15:35
Hoi,allemaal: goeie topic zeg,net op terecht gekomen.spreek zelf geen dialect.nou ja {streek}ik kom uit Brabant,heb gezien dat er ook al een zeeuw bijzit, ik kan jullie dialect een beetje volgen,wij hebben nl kennissen in onnen, onder Haren,gerrit en kompanen:ga zo door.doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.corani.
, Datum:
05.11.2004 17:43
Kom op Corani, een beetje brabants is nooit weg, dus spreek je hier maar uit in je eigen dialect.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
06.11.2004 00:03
Och toe Corani... doar zit wie noe juust zo op te wachten, op iemand die weer 'ns een heel aander dialect toevoegd an oonze zever en zeurtopic.... Toe, probeert't noe 'ns een keer.... ;-) ......
Geplaatst door: corani
, Datum:
06.11.2004 09:27
goeie morgen Annechie,ok.ik zal het gaan proberen, maar geef me even de tijd.het is echt niet makkelijk om te schrijven in het dialect, wat ik praat onder mekaar.wat dat betreft is het voor jullie makkelukker omdat jullie dialect een echte taal is.maar we gaan ut proberen.doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.corani.
Geplaatst door: Sjeng
, Datum:
06.11.2004 10:40
Nou veuruit den maar, zal ik ouk ens wet laote huure op deze zeiver en greektopic. Ilken daag kiek ik op dees site euver kampere en zeker op ut forum um allemoal dee kwats te laeze. Det is mei um te lache, mei um te bueke.
Weej halde van os dialec en van tentkampere in Frankriek.Iddere zomer wuert de wage weer volgelaaje en gaon weej met dreej blaage op weeg naor ut zuuje.
Dao geneete weej volop van os vakansie en as weej den weer teruuk zien kiek ik gauw op deze site. Gank geej maar lekker door met zjwetse, kletse, greeke, zeivere en moele, ich lees ut waal wat ge d'r van vind. Haie!
Geplaatst door: ® hans II
, Datum:
06.11.2004 11:35
Sjeng,
kom jij uit de plaats van "skiete Willie
Geplaatst door: sjeng
, Datum:
06.11.2004 11:44
Hallo hans, doa heb ik nog noeit van gehuurd.
Skiete, doa zegge weej heej sjiete taege, maar det is neet zo'n net woord.
Geplaatst door: ® hans II
, Datum:
06.11.2004 11:56
Sjeng uit het land van Mien dot de deur toe ?
(Willie kwam uit Helmond)
Geplaatst door: sjeng
, Datum:
06.11.2004 13:03
In idder geval zeker neet oet ut Brabantse.
Geplaatst door: hennie
, Datum:
06.11.2004 14:53
, Datum:
06.11.2004 15:05
Zeeuws, Zuid-Hollandse eilanden?
, Datum:
06.11.2004 15:22
Huh???!!! Er komt er maar 1 van een eiland en dat ben ik: het EILAND VAN DORDT, jaja ik weet wat jullie nu denken: hoe dichter bij Dordt hoe rotter het word...... grz Linda
, Datum:
06.11.2004 15:29
Sorry Linda. Ik vind het heel veel op het Z/Z-H lijken.
Maar jij moet dat weten als je uit Dordt komt. Als snelwandelaarster.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
06.11.2004 15:49
Eine oet Mestreech numme veer enne Sjeng.
Ich denk dat Sjeng dus oet Mestreech kump.
Of neet,Sjeng?
Ich kom oet Aelse.