Active Leisure Brixen 6 tunneltent (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: kaar
, Datum:
22.08.2004 20:43
Wie heeft ervaring met deze tent. Wat zijn de voor en de na's?
Kaar
Geplaatst door: ® hettie
, Datum:
22.08.2004 21:41
Grappig, net onderstaand relaas aan iemand gemaild n.a.v. mijn mededeling, paar mnd. geleden, dat we een Brixen 6 hebben. Daar gaat ie dan:
Wij (2 volw, 3 kids van 7, 5 en 2) hebben nu 2 jaar met de Brixen 6 polyester/cotton gekampeerd en dat bevalt prima. Het is een lekkere en zeer ruime tent. Niet ingewikkeld op te zetten, al ben je door het volume wel even bezig. Handig dat voorwand te verplaatsen is; met mooi weer doen we die halverwege zodat er een flinke luifel ontstaat, met slecht weer op maximaal. We zaten af en toe met 8 kinderen binnen en dan was er nog ruimte genoeg. De 2 slaapcompartimenten zijn elk ruim genoeg voor 3 personen.
Ik zag in de folder van dit jaar dat zowel de katoenen- als de p/c-uitvoering verkrijgbaar is met ritsbaar grondzeil. Dat was vorig jaar nog niet, helaas, want het lijkt me erg prettig.
We kwamen dit jaar ook de Brixen 4 tegen in katoenuitvoering. Ook al een ruime tent hoor. Katoen staat denk ik iets mooier (strakker) dan de p/c-uitvoering, maar is wel veel zwaarder, groter pakket en droogt langzamer. Maar net wat je belangrijk vindt. Hou er rekening mee dat je met een Brixen ws. toch wel vastzit aan een dakbak of karretje. En ook dat je een ruime plek nodigt hebt op de camping!
Kortom: wij vinden het een aanrader. Overigens hebben 3 bevriende stellen allemaal gekozen voor de canyon 6, al dan niet met extra brede leefruimte en luifel. Bevalt hen allen ook. Voordeel van de Brixen t.o.v. Canyon vind ik dat je met regen de tent nog gewoon open kunt zetten; bij de Canyon regent het dan in.
Al met al dus een aanrader, vinden wij.
Als je nog vragen hebt, mail gerust
Geplaatst door: Hans
, Datum:
23.08.2004 07:52
Leuk de ervaringen van de Brixen te lezen. Wij hebben de Brixen 4 persoons nieuw gekocht deze maand. Goed kijken naar de prijzen bij de diverse kampeerwinkels, want wij hebben de Birxen 4 persoons. Heavy cotton incl. inritsbaar grondzeil, bij Obelink gekocht voor 499,-euro in de aanbieding.
De Brixen hebben we inmiddels 1x opgezet Wel met twee personen doen. Tent stond in ca. een half uurtje. Gewicht is ca. 38 kilo, opgevouwen heb je 2 pakketten die ca. 1 vierkante meter is en ca. 20 cm hoog.
Het afbreken kun je zeer gemakkelijk in je eentje.
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
25.08.2004 12:17
Grappige vraag. Wij hebben dit jaar een brixen 6 gekocht en zijn er daarna (logisch) ook mee op vakantie gegaan. Met 3 kinderen (6, 3 en net 1)leek ons een grote tent, waar je met slecht weer ook nog rustig met zijn allen in kon zitten wel prettig.
Voors: ruim, heel ruim. kunt er gemakkelijk in zitten, spelen etc.
Nadelen: moet met zijn tweeen zijn om op te zetten. Wij hebben de heavycotton en deze is behoorlijk zwaar. Als de tent ook maar ietsje vochtig is,krijg je de stokken maar met moeite door de banen geduwd. Ook het buigen om de stokken in hun vorm te krijgen is echt krachtpatsers werk. Ik heb begrepen dat er erg veel verschil zit tussen de polyester versie en de katoenversie (stokken dunner bijvoorbeeld).
Daarnaast moet je ook een grote plek hebben, vergis je niet.
Het idee bestond bij ons ook om de voorflap te verzetten. door het mooie weer is dat er bij ons niet van gekomen. Ach wie weet volgend jaar.
Wij hebben er overigens heerlijk mee gekampeerd. Ondanks bovenstaand verhaal zijn wij ook nog 3 keer verhuisd, dus dat opzetverhaal heeft ons niet tegengehouden.
En ik lees op deze site heel gevarieerde prijzen. Wij hadden de tent voor 765 euro inclusief inritsbaar grondzeil en geen 1100 wat ik ergens las. dus goed shoppen!
Aandachtspunt: bij nat weer moeilijk opzetten/afbreken.
[en ja hoor na 3 enhalve week prachtig weer, regende het op onze vertrekdag!]
succes, mieke
Geplaatst door: kaar
, Datum:
25.08.2004 13:17
hallo Mieke, leuk te horen dat je enthousiast bent, Ik vind 'm ook gewldig!! Je hebt trouwen ook de katoen lichtgewicht (is ietsje duurder) maar willen ook voor de zwaarste gaan...is gewoond degelijker! Veel kampeerplezier in jullie paleistent!
Kaar