Plaatsten Du Domaine in Bormes les Mimosas
Geplaatst door: Tessa 
, Datum:
25.03.2025 15:16
Hi goedemiddag!
Wij hebben verschillende beschikbare kampeerplaatsen doorgekregen van camping Du Domaine. Ik heb ze bekeken op de plattegrond op de site, maar heb geen idee wat nou een gunstige kant is. En dan bedoel ik vooral welke kant/plek ligt niet te hoog….niet te ver lopen van het strand. En dan ook vooral niet te steil, daar mijn man helaas niet heel soepel loopt. Op de plattegrond lijkt alles plat, maar dat is natuurlijk niet zo, daar het een terrassencamping is.
Wie kan mij meer informatie hierover geven? Ik kan kiezen uit plaatsen beginnend met B, D, F, L en enkele met nummer in de 600.
Bij voorbaat dank! Tes.
Geplaatst door: Bob De Bouwer 
, Datum:
25.03.2025 19:02
Hieronder een link naar een plannetje van de camping, voor zover je dit nog niet had. Hier kun je wel alle nummers opzoeken en wellicht wel een inschatting maken van de overeenstemming met je wensen. Ik moet toegeven, dit is wel veruit de camping met de meest ingewikkelde nummering ooit en ik heb best al wat campings gezien.
https://www.campdudomaine.com/app/uploads/2024/02/PLAN-2024.pdf
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.03.2025 19:33
Hoe dichter bij het strand ,hoe lager je staat
, Datum:
25.03.2025 20:26
Dank u voor de reacties.
Ik heb inderdaad op de site naar de plattegrond gekeken. Maar daar kan ik niet zien welke plaats het minst ver en vooral steil is. Ik snap dat de plekken bij het strand het vlakst en meest dichtbij zijn.
Maar ik wil dus weten welke van de opgegeven letters zijn het minst steil omhoog.
Geplaatst door: Angelique 
, Datum:
25.03.2025 22:18
Geplaatst door: scg 
, Datum:
26.03.2025 09:13
Als je op Google Maps kijkt, kun je wel wat plekken op de camping bekijken ( met het gele poppetje inzoomen).
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.03.2025 09:16
Kent google maps ook niet een soort terrein-view, met daarin de hoogtes ?
En was er ook geen site waar zo'n fietsje met action-cam over verschillende campings rijdt ?
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
26.03.2025 10:01
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.03.2025 13:15
Moeilijk te zeggen wat gunstig ligt. De plekken in de 600 liggen wat hoger en daardoor minder vlak. De plekken B, D, F en L zijn volgens mij allemaal wel vlak. Deze plekken liggen allemaal wat verder van het strand. Bovendien moet je vanaf veel plekken sowieso wat klimmen om naar het strand te komen. Vanaf de plekken L is het meest vlak naar het strand toe. Ook als je op de plekken B, D en F staat en je wil niet te veel klimmen zou ik lopen via de weg die langs L loopt. Ik zie overigens nu ook op de plattegrond een treintje dus wellicht gaat er een treintje richting het strand….dat zou helemaal mooi zijn.
Toen wij er een aantal jaar geleden waren (augustus), waren de plekken die vrij waren vooral bij het gedeelte B en F. Geen idee waarom. De plekken zijn daar namelijk wel ruim, misschien omdat ze wat verder overal vandaan staan.
Succes met de keuze, het is een hele fijne en mooie camping!
, Datum:
26.03.2025 13:51
Dank jullie wel voor de bruikbare info.
We gaan de gok maar wagen denk ik dat het te doen is voor mijn man.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
26.03.2025 15:05
IK wil niet vervelend zijn, maar als je slecht ter been bent is dit geen prettige camping. Wij vonden het een camping in de categorie: eens maar nooit weer. Wij stonden in een soort straatje, hutje mutje bij elkaar, wachtrijen bij de wc's, wachtrijen bij de douches. Wij stonden niet ver van de ingang en ik ging brood halen met de auto. Was voor mij te ver lopen. ook naar het strand gingen we met de auto, maar het strand was vaak te vol en te druk. Als je ergens middenin staat heb je vaak een plek die wat hoger gelegen is, dus moet je klauteren. Bormes les Mimosas is wel een leuke plaats maar ook daar moet je veel klimmen. Maar een fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: Jeanette 
, Datum:
28.03.2025 18:29
B, D, F plaatsen liggen achter de heuvel. Je moet omhoog en omlaag om aan het strand te komen. 600 plaatsen zijn superleuke tent plaatsen, het en der in het bos, op de heuvel. Ongelijke paden en boomwortels horen daarbij. Het is allemaal (ook L) behoorlijk ver lopen. Er rijdt wel de hele dag een treintje. Mensen vanachter de heuvel nemen meestal de trein. Vanaf de L plaatsen loop je wel rechtdoor naar het strand. Wij stonden twee keer in het gedeelte aan het strand. Daar zijn grote sanitair gebouwen, geen wachtrij. Helaas moet je plaatsen in de eerste rijen gelijk bij de opening van de reservaties boeken. Ze zijn snel volgeboekt.