Fijne niet te grote camping gezocht
Geplaatst door: ® Marcel- 
, Datum:
09.03.2025 09:19
Nadat ik vorig jaar mijn 1e caravan gekocht had ( oldtimer Eriba ) ben ik met mijn vakantie het 1e jaar in de buurt gebleven.
Dit jaar wil ik graag weer naar Frankrijk op vakantie, laatste keer op een camping in Frankrijk was met mijn ouders ruim 30 jaar geleden.
Een bepaalde streek heb ik niet voor ogen, het is meer de sfeer waar ik naar opzoek ben.
Wat ik voor ogen heb is een niet te grote camping, liefst met table d'hôtes ( ik reis alleen, dus wel zo gezellig ) op loopafstand van een leuk dorpje.
En dan wel een beetje levendig dorpje met een heerlijke franse bakker, terrasjes, lekker eten en gezelligheid.
Een meertje om af te koelen zou fijn zijn, maar is niet noodzakelijk. Een zwembad geef ik niet echt om.
Omdat mijn auto eigenlijk iets te licht en niet echt comfortabel is wil ik niet te ver naar het zuiden en zeker niet richting alpen en pyreneeën.
Dus rond de 700 km vanaf Den Haag is voor mij ver zat.
Weet iemand zo'n pareltje ?
Geplaatst door: Vakantie 
, Datum:
09.03.2025 10:20
Hoi Marcel, ik ben van mening dat mijn minicamping La Prise zo'n pareltje is. Ben zelf ook alleen daarom vind ik het fijn om gasten op mijn minicamping te ontmoeten. de camping voldoet niet aan al je wensen maar kijk is op de website. In het plaatsje Decize zijn fijne restaurants waar je heerlijk kan eten, rond om de camping veel wandel en fietsmogelijkheden, u vind mij in de Bourgogne op ongeveer 750 km vanaf Utrecht. https://www.laprise.nl
Geplaatst door: ® Marcel- 
, Datum:
09.03.2025 11:00
Dit komt wel heel dicht in de buurt van wat ik zoek.
Eigenlijk mist vooral het dorpje of stadje op loopafstand.
Fietsen hou ik echt niet van en de auto wil ik zoveel mogelijk laten staan. Ik hou van het bourgondische leven en een lekker biertje of wijntje gaat er zeker in.
Dank voor je bericht, ik ga deze camping zeker onthouden.
Geplaatst door: Nico 
, Datum:
09.03.2025 17:16
Ik zou het wel weten, Amboise, een ontzettend leuk stadje. Alles aanwezig, fietsen ook zeer goed te doen. Kijk even bij de camping municipal.
, Datum:
09.03.2025 17:22
, Datum:
09.03.2025 17:26
Sorry, niet goed gelezen, je houd niet van fietsen, wel handig als je er eentje erbij hebt!
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
10.03.2025 13:47
Geplaatst door: Carla 
, Datum:
13.03.2025 09:24
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
13.03.2025 13:31
Geplaatst door: marian 
, Datum:
13.03.2025 15:46
Gerardmer is niet ver weg, en levendig . Niet te ver rijden en camping scoort goed op recente reviews op internet. Misschien een idee? Wij stonden altijd op een andere camping in die streek, maar verder weg van het stadje. https://www.lesgrangesbas.fr/en/