Yellow Village Douce Provence, zwemshorts ja of nee?
Geplaatst door: Astrid 
, Datum:
25.02.2025 10:26
Hallo, wij zijn druk op zoek naar een camping waar we met onze zoons van 16 en 18 heen kunnen en nu leek ons allemaal yellow Village Douce Provence wel echt een leuke camping en omgeving. Op de site van Yellow zelf zien we foto's van mensen met zwemshorts in het water en de glijbanen en in de tekst staat niet dat ze verboden zijn. Dus we dachten Yes we hebben eindelijk beet, want tja onze zoons willen echt echt echt geen strakke zwembroeken aan, dat was al een zoektocht aan zich. Maar nu kwamen we plots op een site van acsi en daar zagen we ook deze camping en daar staat wel zwemshorts verboden? En kwam een review tegen waar mensen uit het zwembad gestuurd waren in 2023 toen zij met shorts er in gingen.
Zijn er mensen die er recent geweest zijn en die het juiste antwoord weten voor ons? En vooral voor onze mannen, want ik ga geen camping boeken en dat we niet kunnen zwemmen in het zwembad ivm de strakke broekjesplicht.
Zo vervelend dat er overal blijkbaar wat anders staat en op de yellow site zelf er niets over staat en zelfs foto's te zien zijn...Bijzonder.
Gr. Astrid en hoop dat we nu eindelijk kunnen boeken ;-)
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
25.02.2025 11:15
Guttegut, wat een zielige jongentjes!!
Durven zich niet te vertonen in een normale zwembroek!
Maar waarschijnlijk wel kwijlend staren naar meisjes in een mini-bikini!!
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
25.02.2025 11:38
Het bekende probleem, al 100 x of meer op dit forum. Dus nogmaals: Het is in HEEL Frankrijk verboden om shorts te dragen in een zwembad. Dus inderdaad, overal de kleine zwembroekjes verplicht. Dat sommige campings een oogje dichtdoen, ja, dat kan. Maar krijgen zij controle dan hebben ze een groot probleem. Het zwembad kan dan zelfs gesloten worden.
Geplaatst door: Toon 
, Datum:
25.02.2025 11:42
, Datum:
25.02.2025 11:44
wow sorry hoor dat we wat vragen.... wat een onzin allemaal....
Ik ben gewoon benieuwd want de foto's laten gewoon wat anders zien dan er plots op een andere site staat.
Dus vandaar de vraag wat is nu wel en niet waar op deze camping, en hoef ik geen reacties over dat we zielige jongens hebben of whatever want dat is verre van de waarheid en verre van waar het om gaat.
Geplaatst door: Johann 
, Datum:
25.02.2025 12:08
Stel gewoon je vraag bij de camping zelf. Succes en fijne vakantie.
info@yellohvillage-douceprovence.com
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
25.02.2025 12:10
Waar het om gaat is het volgende. Shorts zijn in Frankrijk in een zwembad wettelijk verboden. Een camping zal dus nooit zeggen dat het mag. Een camping kan wel een oogje dichtdoen. Maar krijgen zij een controle en een waarschuwing, dan worden de regels weer gehanteerd, anders raken ze hun vergunning voor een zwembad kwijt. Dus wat vandaag is toegestaan, kan morgen verboden zijn. Het is dus nooit met zekerheid te zeggen of shorts zijn toegestaan, het kan zo weer veranderen.
Geplaatst door: J
, Datum:
25.02.2025 12:44
Zoek een goede camping aan een meer of aan zee. Dan mag je overal in zwemmen.
Maar dat shorts verboden zijn is al jaren wettelijk bepaald ivm hygiëne.
Hebben zelf ook al zwembroek moeten kopen, meestal heeft de camping die op voorraad in de winkel.
Het went heel snel hoor
Geplaatst door: ® Elise 
, Datum:
25.02.2025 12:56
Hier vinden ze het ook niet prettig, maar wil je afkoelen en er is alleen een zwembad, dan is het nou eenmaal zo. Net als de badmuts in Italië..
Willen ze echt niet, dan zou ik voor een camping aan het lac de st Croix bijvoorbeeld kiezen, het water is net zo helder als in een zwembad. De glijbaan moet je er alleen wel bijdenken ;) Maar springen van de rotsen is dan wel weer super gaaf!! Camping les pins in Salles sur Verdon bijv. Privé strandje op 100 meter van de camping. Camping ernaast even zo.
Of lac de Serre poncon, lac d'Esparron, Lac de Castillon etc. Allemaal heerlijk zwemwater! Vaak overal waterfietsen te huur, of neem zelf kano's mee..
Dit was niet je vraag, maar misschien heb je er wat aan :) succes met zoeken en boeken!
, Datum:
25.02.2025 13:38
Dank je wel dit zijn inderdaad antwoorden waar ik wat aan heb inderdaad.
Johann ik ga de camping mailen, dank je.
Herman, bedankt voor uitleg van de wet, ik denk dat wij dan steeds "mazzel" hebben gehad wat jaren terug op andere camping toen de jongens klein waren.
J dank je wel, tja het went denk ook wel maar snap de kids wel dat er een hoge drempel is op die leeftijd.
Elise super fijn je reactie ik ga eens kijken inderdaad naar de campings die je noemt , het komt vast wel goed, leuk dat je deze opties geeft , weer wat om te neuzen en te bekijken, leuk.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.02.2025 18:54
Onze kinderen deden gewoon een short over hun zwembroek. Die ging dan even uit als ze in het zwembad gingen, en weer aan als ze er weer uit gingen.
Ik weet niet precies wat de regeltjes zijn, want we hebben ook wel eens een camping meegemaakt waar je niet eens binnen het hek van het zwembad mocht komen met shorts. Wellicht hangt dat wel af van wat het hek afsluit: het zwembad of het zwemnad plus ligplaatsen.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
27.02.2025 12:05
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
01.03.2025 14:08
Jeetje, het is Frankrijk, daar zijn de regels zo. Het is wat het is in Frankrijk, waarom zullen wij als Hollanders dat dan weer anders willen?
Onze pubers kregen de keus, zwemmen met de juiste zwembroek of niet zwemmen. Is je probleem zo opgelost hoor!
Geplaatst door: Marcel 
, Datum:
06.03.2025 18:00
Klopt S@ndra, helemaal mee eens.
Kinderen, puber vinden het hedendaags leuk en gewoontjes worden om de wed te bepalen en het gezag te hebben over regels, en de ouders.
Geen discussie mogelijk, dus zwembroek aan.
Kwestie van opvoeden.
En de regels van dit land opvolgen.
Geplaatst door: Claudia23 
, Datum:
09.03.2025 18:00
Wij zijn een jaar of 3 geleden op deze camping geweest. Ik kan me nog herinneren dat jongens er inderdaad op gewezen werden door personeel,wanneer ze wel met shorts het water in wilde gaan....