Vanuit Aups dagtocht naar de kust
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
21.01.2025 15:25
Wij zullen aankomende zomer in Aups verblijven. We zouden ook graag 1 of 2 keer een dagtocht naar de kust maken. Je kunt best veel kanten op, recht naar beneden, waar je uitkomt bij Hyeres, Toulon en Levandou enz. Of de andere kant op richting Frejus, Cannes, Antibes enz. Welke plaatsen zijn echt de moeite waard voor een dagtocht en evt te combineren met een ander plaatsje? St Tropez, Cassis en Menton hebben wij al eens bezocht voor een dagtocht.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
21.01.2025 17:38
Sanary sur Mer is een leuk plaatsje en ten zuiden daarvan ligt een mooi natuurgebied Île du Grand Gaou en Ile des Embiez
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
21.01.2025 18:04
Bormes les Mimosas is een prachtig dorp om te bezoeken. Daar vlakbij ligt het Chartreuse de la Verne. Een indrukwekkend klooster in een machtig bergmassief. En daarna naar het fijne zandstrand van Saint Claire (gemeente Le Lavandou).
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
21.01.2025 18:30
Ik stel Giens voor ten zuiden van Hyeres en bij La Tour Fondue de boot nemen naar Iles de Porquerolles, plage Notre Dame.
Een echt paradijsje.
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
22.01.2025 09:15
Bedankt voor de reacties:)
@Ineke, kun je Sanary sur mer goed combineren met Île du Grand Gaou op 1 dag? Ik heb t opgezocht en t ziet er mooi uit. Ik zag dat t een schiereiland is en je daar een wandeltocht kunt maken!? Als iemand nog meer tips/ aanraders voor een dagtocht naar zee heeft...graag:))
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
22.01.2025 13:20
Sanary en Ile du Gaou zijn zeker goed te combineren! Wij waren er in het laagseizoen toen waren er veel winkels gesloten tussen de middag, ik weet niet hoe dat in het hoogseizoen is, maar wel iets om rekening mee te houden. Ile de grand Grand Gaou is prachtig om rond te wandelen en is ook alleen maar te voet bereikbaar, ook een leuke plek om te picknicken.