Camping bergen (briancon)of elders in de Alpen.
Geplaatst door: Maartje1
, Datum:
19.01.2025 22:24
Wie heeft de gouden tip. Ja we hebben wel wat wensen....
We zoeken een rustige niet al te grote camping.
Geschikt voor tenten/vouwwagens.
Honden welkom.(aangelijnd)
Liefst wandelen vanaf de camping. Of niet al te ver vandaan.
En waar je genoeg kan doen voor ongeveer 3 wkn. ( wandelen, wandelen en ... . Maar ook bezienswaardigheden. Heel sportieve activiteiten hoeven niet i.v.m. beperkingen dochter)
Eenvoudig zwembad is genoeg...
In de buurt van besneeuwde toppen. Die hebben we erg gemist de laatste jaren.
We zijn de hitte van Zuid Frankrijk zat. Dus hoger. Maar wel.aan de goede kant van Frankrijk qua stabieler weer, gemiddeld.
Mooi uitzicht
Ruime plekken.
Geen animatie ( of heel beperkt). I.e.g. geen disco of herrie feestavonden.
Waar oudere tieners komen.
Wasmachine op camping.
Broodservice of dicht bij bakker.
Hoeft geen Nederlandse eigenaren te zijn.
Maar wel fijn als er wel wat Nederlanders zijn i.v.m. contact maken dochter.
Waar zijn we al geweest toen de kinderen jonger waren aan die kant van Frankrijk...: Lou Passavous ( Seyne les Alpes,)
Camping le Bioley, camping le Bocage (Valdaugmar)
Camping la Meije valt af i.v.m. afwezigheid wasmachine. En La Grave ook . Las dat het in hoogseizoen volgepropt wordt.
Geplaatst door: ® Jane
, Datum:
19.01.2025 22:47
Rcn Belledonne? Ligt aan alpe d huez. Je kan daarvandaan wel naar la grave ed om naar de gletsjer te gaan. In de omgeving genoeg te doen. Hoe het zit met puber kinderen weet ik niet. Wij waren daar in juni 2024. Het heeft een zwembad en hoe de animatie zit weet ik ook niet.. Volgens mij geen gildisco ed. De camping is vrij vlak en een vouwwagen kan je daar goed kwijt. (wij hebben ook een vouwwagen.
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
20.01.2025 08:43
Hoi Maartje,
Wij waren op la Meije een paar jaar geleden. Toen was er op de camping 1 kleine wasmachine en in het dorp (lopend bereikbaar via een paadje omhoog) een fijne wasserette. Wij hebben alles in 1x gewassen vanwege de enorm grote wasmachine in het dorp. Super schoon en heerlijk wasmiddel ;). Maar als je er graag op de camping 1 wil zou je ze kunnen mailen of dat nog mogelijk is. De omgeving is wel fantastisch!!
Ik ben erg benieuwd naar camping Bioley, is de directe omgeving daar mooi voor wandelingen of moet je een eind rijden elke keer?
Huttopia Bozel omgeving is ook mooi, ik zoek zelf richting Prolognan-de-la-Vanoise maar ben er nog niet helemaal uit. Camping Bioley lijkt me ook leuk maar wilde graag wandelen bij Prolognan...
, Datum:
20.01.2025 09:13
Ik las ergens tussen review dat er geen wasmachine was vandaar... en hoe werkte dat in de praktijk voor jou met wassen in dorp? Moest je er vaak heen om te zien dat hij al in gebruik ws? Of viel dat mee. We staan er waarschijnlijk 3 weken. En heb echt wel iedere week een was. ( we hebben niet zoveel bagageruimte om extra kleding mee te nemen). De wasmachine is tot nu toe het enige minpunt. De omgeving trekt enorm. En kon je er goed ook vanaf de camping wandelen? In onze gezinssituatie kan je niet altijd met zijn allen weg... dus gaat een van ons ook wel eens alleen een dagje lopen. Dan is het ideaal als het vanaf de camping kan.... . En wat zijn nog meer must to do tips daar?
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
20.01.2025 11:08
Wij gingen vroeg naar de bakker en keken dan gelijk of er een wasmachine vrij was. Volgens mij waren er 2 of 3 wasmachines daar, en de wasserette in dezelfde straat als de bakker. Ik heb 1x nog wat meer boodschappen gedaan, toen er geen vrij was, en zorgde dat ik er dan was voordat er 1 klaar was, zodat ik er op tijd bij was. Iedereen liet daar z'n big shopper of wasemmer staan, dus een wasmachine die klaar was kon je zo legen en je eigen was erin stoppen. Ik weet niet of wij het toen net getroffen hebben of dat het altijd vrij rustig is..
Je kan wandelen vanaf de camping of een stukje met de auto. De kabelbaan is in het dorp. Vanaf het eerste station is er een prachtige wandeling naar een meertje en berghut. Op frankrijkpuur.nl staan veel tips voor die omgeving. We kunnen eventueel ook mailen als je dat fijn vind, zie bij jou ook een groen envelopje. Ik heb toen op Google bij reviews ook veel foto's geplaatst dacht ik.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
20.01.2025 12:59
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.01.2025 13:26
Misschien is de drome wel iets voor jullie?
Wij zijn jaren geleden geweest op camping Les Couspeau, dat was echt een hele leuke camping met prachtig uitzicht!
Aanrader vinden wij, ik ben altijd nog eens van plan om er terug te keren :)
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
20.01.2025 14:17
, Datum:
20.01.2025 15:02
@Jack. Ja zoiets zoeken we. Echt de hoge bergen. Als we geen dochter bij ons hadden die wel vraag zwembad wil.... was het ook zeker een optie geweest. Er is niet naast de camping een zwemmeer ofzo hé? Ga hem apart zetten voor als mijn man en ik nog maar samen gaan....
Geplaatst door: Jack
, Datum:
20.01.2025 15:24
Er zijn wel riviertjes in Vallorcine.
In Chamonix is een groot openbaar zwembad.
Succes met het zoeken naar een voor jullie geschikte camping.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
20.01.2025 15:33
Misschien is Camping de Martiniere in St. Pierre de Chatreuse iets voor jullie. Geen uitzicht op besneeuwde bergtoppen *helaas maar als je een mooie plek hebt op deze camping heb je wel een fantastisch uitzicht. ( plek 75,76,77.....). Er is elke dag broodservice, een klein restaurantje, voor nood kun je altijd enige boodschappen verkrijgen. En er is een wasmachine!!.
Wij komen er al jaren en wandelen heel veel. Vanaf de camping zijn er genoeg mogelijkheden in de directe omgeving. En met de auto kun je ook heel erg veel moois zoeken. Brice, de campingeigenaar kan je veel tips geven. Er is matige animatie in het hoogseizoen, een soort van kleine biatlon, iets met oud Hollandse spelen, knutselen.
https://camping-de-martiniere.com/
* als je geluk hebt en wandelt naar de Pinea Charmant Som of Chamechaude zou je met goed weer de Mont Blanc kunnen zien met sneeuw.