Franse alpen met 2 prille tiener en hondje
Geplaatst door: ® Jelle m
, Datum:
05.01.2025 22:30
Hallo iedereen,
Wij zijn een gezin van 5 ( dochter van 13 en zoon van 11) En onze cavapoo Mila.
Het liefst gaan wij naar de Franse Alpen maar staan open voor meer.
Sport en avontuur schrikken ons niet af.
Onze dagindeling tijdens onze reizen bestaat meestal uit, in de voormiddag een wandeltocht in de natuur om in de namiddag dan een plaatselijke activiteit te ondernemen.
Ravotten aan een rivier en/of meer, een rodelbaan opzoeken, mtb tocht ,dorpje te bezoeken, ect......
Waar we absoluut NIET van houden is die mega grote campings.
Zwembad is mooi meegenomen maar is geen must als er een rivier aan de camping ligt.
Iemand ideeën of tips?
Gr
Jelle
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
05.01.2025 22:47
Afgelopen jaar op doorreis naar Spanje 5 dgn op camping le grande calme in Allemont gestaan.
Een pareltje van een camping voor fietsliefhebbers maar ook voor wandelaars.
Met de lift (5 min lopen vanaf de camping) naar OZ en daarna overstappen naar bv. Alp duez.
Mooie wandeltochten op 2000 mtr en 2800 mtr of naar pic Blanc op 3300 mtr.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
05.01.2025 23:12
Dat klinkt herkenbaar. Onze kinderen (inmiddels tegen de 30) gingen met ons mee tot ze 19 en 21 waren. Omdat we op eenvoudige campings stonden waar je vooral veel kon doen (kano- en via ferratauitrusting hadden we zelf mee). Ook zij gaven niet om een zwembad.
Enkele plekken waar we altijd met veelplezier zijn geweest:
Langeac, camping les Gorges de l’Allier
Entraygues sur Truyere, camping Val de Saures, camping ligt aan de Lot
Saint Clément sur Durance, les Milles Vents
Canillo (Andorra) Santa Creu
Le Rozier, municipal, aan de Gorges du Tarn
Arvieux, camping de l’Izoard
Wil je verder in Spanje, dan kan ik nog de camping in Aínsa aanraden
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
05.01.2025 23:58
Wel in de franse Alpen. hehe. Wij zijn afgelopen zomer naar RCN Belledonne geweest. Dat ligt aan de voet van de Alpe d Huez. De omgeving is schitterend en je kan daar qua wandelen je hart ophalen. Ook zijn er plaatsen waar je bv kan rodelen, via ferrata en volgens mij organiseert de camping ook wandelingen (maar dat weet ik niet zeker) Wij waren daar in juni dus voorseizoen en veel dingen werden nog niet gedaan. Maar qua omgeving zit je daar mooi. Veel liften die in de zomer ook omhoog gaan.
De camping is niet enorm. Heeft een zwembad. Ik heb geen idee hoe het in het hoogseizoen is.
Geplaatst door: koen
, Datum:
06.01.2025 08:17
camping la mola in Spanje (grenzend aan prachtig natuurpark)
le courounba (geweldig dal om te wandelen)
camping les prairiers (seyne)
lou passavous (seyne)
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
06.01.2025 09:35
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
06.01.2025 09:41
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
06.01.2025 13:51
*Camping la Meije in La Grave zijn wij een paar jaar geleden geweest en dat beviel erg goed. Prachtige omgeving, veel te doen.
*Camping du Brec zijn we afgelopen zomer geweest, geen Alpen maar ook genoeg te wandelen, zwemmeer ipv zwembad.
*Camping les pins, aan het prachtige lac st Croix, geen zwembad nodig maar heerlijk zwemmen in het meer.
Wij zijn nu aan het kijken in de richting van Prolognan-de-la-Vanoise. Er zijn daar verschillende campings, waaronder 1 met zwembad.
Camping Le Bioley lijkt me ook een toffe camping.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
06.01.2025 14:48
Camping Domes Les Miages in St. Gervais les Bains vonden wij een heerlijke camping. Niet groot, wel ruime plaatsen, geen toeters en bellen, geen zwembad. Een heel mooi gemeente zwembad ligt vlakbij. Het dorpje is reuze gezellig, met supermarkt en leuke restaurants (ga een keertje raclette eten). Je kunt schitterende wandelingen maken in de berge, Vanaf de camping kijk je zo op de Mont Blanc.
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
06.01.2025 20:08
Camping River bij Barcelonnette