Beschrijving campings tart nogal eens de werkelijkheid
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
04.01.2025 17:23
Bij het zoeken naar campings, blijkt dat deze sinds kort voorzien zijn van lyrische beschrijvingen die de werkelijkheid nogal eens geweld aan doen.
Deze beschrijvingen hebben veel weg van teksten die makelaars gebruiken om minder aantrekkelijke objecten aan te prijzen.
Campings die wij bezocht hebben, blijken thans unieke pareltjes te zijn om redenen die wij niet aangetroffen hebben: bijv. modern sanitair, terwijl de werkelijkheid een amateuristisch allegaartje is. Laatstgenoemde is voor ons geen reden om dit soort campings niet te bezoeken, als het sanitair maar schoon is, de camping rustig en in een mooie omgeving gelegen - en blijken soms inderdaad een pareltje om heel andere redenen.
Voorbeeld: camping Le Petit Port in Chatel-Censoir die we diverse keren bezocht hebben, zou liggen in de nabije omgeving van Nantes dat nota bene 470 kilometer van Chatel-Censoir gelegen is. Evenmin liggen er speeltuinen en er is geen restaurant op de camping en een verwarmd binnenzwembad op 100 meter ontbreekt eveneens. Zie meningen.
Wellicht is dit een aanmoediging om forumbezoekers aan te zetten tot het schrijven van meningen? Dan heiligt het doel de middelen en krijgen we een reëler beeld dan nu geschetst wordt. Meningen plaatsen, graag!
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
04.01.2025 17:38
Zo'n camping, zeker als het van een keten is, prijst zichzelf natuurlijk op z'n voordeligst aan, is niet anders dan bij hotels, en vakantieparken, bv een vakantiebungalow voor 4 personen, veel kans dat er 1 slaapkamer is, en er 2 op de slaapbank in de woonkamer moeten slapen....
Je moet bij zoiets echt tussen de regels door lezen, en je eigen conclusies trekken.
Wat de afstand naar Nantes betreft, dat is inderdaad erg ver, maar kun je natuurlijk, als je campings aan het zoeken bent, ook zelf even opzoeken!
Als er op de website staat dat er een restaurant is, moet dat er natuurlijk gewoon zijn.
Is het niet meer dan een snackbar, moet dat er staan, of bv. dat er friet en pizza's verkrijgbaar zijn.
Zelfde geld natuurlijk voor een speeltuin, of zwembad, wat op de website staat, moet er gewoon zijn!
Ben het met je eens, dat ervaringen van mensen hier veel duidelijk maken, en dat meningen dus heel goed zijn!
Toch moet je ook daar tussen de regels door kunnen lezen, wat voor de een belangrijk is, is dat voor de ander misschien niet.
Een hele goede, of juist een wat slechtere ervaring met iets, kleurt ook de mening!
Kan natuurlijk ook, dat de camping net van eigenaar verandert is, en de website nog niet aangepast is.
Dat moeten ze dan doen, snap ik, maar soms loopt er nog een contract voor een paar maanden of langer, en kun je daar nog niet van af.
Heb ik bij een restaurant eens naar gevraagd toen de website daarvan ook wat anders meldde, dan het in werkelijkheid was.
Was overigens niet slechter dan de website zei!
Geplaatst door: Herman
, Datum:
04.01.2025 18:09
Omschrijvingen zijn vaak idd mooier dan de werkelijkheid. Dat is altijd met reclames. Maar ook meningen lopen vaak heel uiteen. Dat is logisch, iedereen heeft een ander inzicht. Wat voor de een een prima camping is, vindt een ander het helemaal niets. Dus idd, neem de omschrijving met een korrel zout, en neem van de meningen het gemiddelde.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.01.2025 09:58
De beschrijvingen op onze website dienen als richtlijn en moeten niet te letterlijk worden genomen. Hoewel ze een positief beeld van de camping schetsen, begrijpen we dat niet elke camping bij iedereen in de smaak zal vallen. Toch zijn er kampeerders die de campings waarderen, anders zouden deze geen bestaansrecht hebben.
De beschrijvingen spelen ook een cruciale rol in de vindbaarheid via Google. Onder het motto *"Een foto zegt meer dan duizend woorden"* hebben we in de afgelopen jaren foto's gemaakt bij ongeveer 1.000 campings. Deze foto's zijn te bekijken in een fotoalbum. Daarnaast bieden veel campings videomateriaal en recensies van bezoekers.
Verder vindt u links naar de websites van de campings zelf en naar onze partnerwebsite **CampingFrance.com**, waar aanvullende informatie beschikbaar is over voorzieningen en openingsdata. Al met al bieden wij een uitgebreide hoeveelheid informatie die u helpt een beter beeld te krijgen van de campings.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
05.01.2025 10:28
Het lijkt er op dat deze beschrijving hoort bij Nantes Camping, 21 rue du petit port in Nantes. Maar hoe die verwisseling dan gebeurd kan zijn weet ik niet.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
05.01.2025 11:43
Herstel: het is niet Rue maar Boulevard du Petit Port in Nantes.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.01.2025 12:38
Ik ga er vanuit dat je de beschrijving bedoelt die campings over zichzelf geven ?
Die zijn inderdaad rooskleurig.
Met een beetje geluk heb je de meningen - op deze site, en bij zoover ook - vrijwel in een enkele muisklik beschikbaar. Hoewel je daar ook af en toe voorzichtig moet zijn voor meningen van mensen die er al jaren komen, of die de eigenaars bij de voornaam (mogen) noemen. Die meningen zijn vaak ook wat gekleurd
Wel eens beide kanten op overigens, da's dan weer grappig.
Ik lees en geef alleen meningen NADAT we terug zijn van vakantie of de camping reeds hebben verlaten. Mijn vrouw gebruikt de acsi-app en leest wel af en toe vooraf de meningen die daar gegeven worden.
, Datum:
05.01.2025 12:54
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
06.01.2025 12:42
Bedankt voor alle reacties!
Mijn kritiek op de huidige beschrijving behelst vooral de ongeloofwaardige tekst die in bloemrijke bewoordingen een beeld zou moeten geven van de betreffende camping. Opvallend is dat vrijwel alle campings sinds kort een begeleidende, zeer uitgebreide omschrijving bevatten die nogal vermoeiend overkomt.
Stond voorheen in de compacte, begeleidende tekst beschreven wat je zou kunnen verwachten, nu is het een langdradig verhaal geworden.
Het heeft het alle schijn van dat de voormalige compacte tekst door een AI gegenereerd programma is gehaald met dit treurige resultaat.
Mijn vraag aan Johan: is dit laatste inderdaad het geval en waarom? Of is dit het werk van een romanticus?
@Johan. Het plaatsen van de foto’s door jullie gemaakt op zo’n 1000 campings moet een monster klus geweest zijn waarvoor veel dank! Deze geven een mooi beeld van álle aspecten die van belang zijn voor de kampeerder en voegen veel toe!
Goed te lezen, dat camping Le Petit Port in Chatel-Censoir op belangrijke punten is aangepast.
Vanzelfsprekend is het zaak om heel zorgvuldig beschrijvingen van campings te lezen waarbij de geplaatste meningen niet altijd, maar vaak een goede impressie geven. En als de camping alsnog tegenvalt, vertrekken we. Maar dat kan waarschijnlijk alleen als je niet bespreekt en niet in het hoogseizoen gaat.
Geplaatst door: conny
, Datum:
06.01.2025 14:00
Ik kijk ook altijd even naar foto's vanuit de lucht; een beetje de ligging bekijken.
En de camping ( en reviews) op meerdere sites bekijken.
Door de beschrijving moet je een beetje heen prikken. Net zoals we weten (uit ervaring) , dat niet alle voorzieningen beschikbaar zijn in voor- en naseizoen.
, Datum:
07.01.2025 07:40
@Susanna ,
Het klopt dat de beschrijvingen aan de hand van de informatie in onze database met behulp van een programmaroutine door Chatgpt gegenereerd zijn. Om zo'n 9000 beschrijvingen met de hand te doen, is echt een te grote opgave. Dat is vooral om een betere ranking in Google te krijgen. De ranking is bijzonder laag. In het verleden kwamen de campingpagina's op Google goed naar voren, maar dat is helaas al een tijdje niet meer het geval. Hierdoor is het aantal bezoekers van de site sterk teruggelopen en is de site minder aantrekkelijk voor adverteerders. Hierdoor komt het voortbestaan van de site in gevaar. Hopelijk helpt de uitgebreidere tekst in combinatie met een aantal andere wijzigingen dat de vindbaarheid in Google verbeterd.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
07.01.2025 11:03
@Johan
Bedankt voor je eerlijke en duidelijke antwoord. Hopelijk kan deze vorm bijdragen aan het behoud van deze site, waar ik (en velen met mij) ideeën opdoe voor campings in Frankrijk. Dan heiligt het doel de middelen.
@Conny
Bedankt voor je tip. Het is inderdaad handig om ook gebruik te maken van de mogelijkheid om luchtfoto’s te bekijken - wat ik ook altijd doe om zo een goed beeld te krijgen van de camping(ligging) en de directe omgeving.